Verschil Juno 6 of 60

Het lijkt op het plaatje gewoon wel een Juno-G, dus ik denk dat ze hun bril even niet op hadden o.i.d.

Het lijkt op het plaatje gewoon wel een Juno-G, dus ik denk dat ze hun bril even niet op hadden o.i.d.

De plaatjes zijn bij wel meer Synths verkeerd, dus dat weet ik nog zo niet... Zal het antwoord van de site wel even posten voor het geval er nog mensen zijn die interesse hebben...

Ik heb een mailtje terug gekregen van muziekinstrumenten waarin stond dat het ging om een oud demo model en dat er dus maar één dergelijke synth te koop was aangeboden. Het betreft dan ook een fout dat deze nog op de site stond.

Jammer...

om terug te komen op de threadtitel :

van de Juno 60 zijn er meer gemaakt dan de Juno 6, dus de Juno 6 is zeldzamer, heeft traploze HPF maar is toch goedkoper, das toch raar?

Numbers of Juno's manufactured By Roland:

Juno-6: 14,000
Juno-60: 30,000
Juno-106: 72,000

De Juno106 kan je niet betrekken in de vergelijking want dat is appels -vs- peren.
De Juno6 en 60 kan je wel vergelijken.
Traploze hipass is leuk.
Afwezigheid van geheugens is minder leuk.
Zeldzaamheid telt, maar vind ik in dit geval niet overtuigend.
14000 tegenover 30000...mja....

het ligt er toch aan wat je er aan hebt, niet of er minder van zijn!

als de ju 6 een goede interface krijgt en er patches naar toe kan sturen kan je er al meer mee. weet alleen niet of je daar wat aan hebt zoals de ju6 niet met digi klikjes is uit gerust. daarom zou de ju60 steeds meer in prijs stijgen en de ju6 minder snel.

op de ju60zijn de pots ook cc controlleerbaar met een midi interface dan wordt het wel een hele eigentijdse 80s synth.

mn nwe aanwinst :)

Attachments

• rj6.jpg
    rj6.jpg
    66,8 KB · Bekeken: 131
ik heb eerder een Juno 60 gehad, maar was toen nog analoog groentje dus vond er niet zoveel aan..
dat was in 1996 ergens geloof ik...
pas later met internet en synthforum kom je veel meer dingen te weten enzo...

en natuurlijk net als de dx7 een 80s icoon :)

Dat is zeker een retorische vraag he? (deze wel)

ik vind MIDI bij vintage synths nou ook echt niet boeien...
maar ja sommige mensen kunnen zonder MIDI blijkbaar geen muziek maken

ja bass jaaaaahaaaaaaaaaaaaaaaaaa
met midi kan je geen muziek maken neeeheeeee
dan wordt t allemaal niet zo puur als jouw super intelligente uitgewerkte supermuziek
gelukkig ben jij er nog om de untermensch te laten zien dat er ook echte mannen zijn die van echte muziek houden en van echte synths
BLAAAAAAT

Back