Verschil Juno 6 of 60

Verder heeft een Juno60 volgens mij ook traploze highpass.
Als je aan de hoghpass schuif zit voel je wel dat er klikjes inzitten op vier standen.
Maar volgens mij kan je de schuif ook met succes tussen die standen inzetten.

Je kunt de schuif wel tussen de standen in zetten, maar dat doet niets extra's. Het zijn gewoon 4 standen. Of er moet iets heel erg mis zijn met mijn oren.:)

De juno 6 heeft idd wel een dcb board, maar deze is niet actief. Hier moet nog wat mee gebeuren om te gebruiken. Ik heb wel foto's gezien van de ingewanden waarop idd het dcb board te zien is.

Mijn juno60 werkt toch echt met 4 stappen op het hpf. Er tussen in heeft bij die van mij weinig zin.

Yep, naast de tuneknop zit nog een jackaansluiting en verderop, naast het juno6 label/teken zit er nog 1. Ze zien er wel uit alsof ze er al een tijd zitten.
Iemand enig idee wat het kan zijn? Ik heb namelijk geen bakkies met dcb om t te testen.

Yep, naast de tuneknop zit nog een jackaansluiting en verderop, naast het juno6 label/teken zit er nog 1. Ze zien er wel uit alsof ze er al een tijd zitten.
Iemand enig idee wat het kan zijn? Ik heb namelijk geen bakkies met dcb om t te testen.

Misschien zijn ze nog en eens aangesloten. Klap anders die Juno eens open en kijk een of ze aangesloten zijn. Maak er zo ja anders ff foto's van.

Lijkt wel een mod dan, misschien filter in of zo?

Ik ga hemvan de week eens even open halen dan.... ik word nu zelf ook weer nieuwsgierig.
Filter in is het sowieso niet, heb ik geprobeerd.

Het lijkt geen mod, het is een mod ;) Vraag is alleen wat de mod zou moeten doen. Tenzij de vorige eigenaar er nog een lichtje over kan laten schijnen is openmaken en kijken waar de draadjes naar toe gaan de snelste manier om daar achter te komen. Misschien een VCF input (maar waarom dan 2 jacks?), misschien cv-gate in of uit, wat me waarschijnlijker lijkt, getuige dit berichtje uit het AH topic wat ik eerder poste:

The Juno has CV/gate internally to drive the DCO's ramp circuit. I don't
think its 1V/octave but it wouldn't be too much of a hack to change it
if it wasn't. I have no idea how accurate it would be; the DAC is pretty
simple, although the single expo convertor looks good enough.

I thought about adding CV outs to a Juno-6 I was going to buy many moons
ago. I was then going to be using it as a six voice controller for my
home made polyphonic synth I built in the 80s.

Is het normaal dat die Juno-6 zo in prijs is gedaald? Ik zag hem vandaag op muziekinstrumenten.com staan voor 240 euro? Moet eerlijk toegeven alles behalve een juno fan te zijn, maar voor 240 euro kan je, je eigenlijk helemaal niet miskopen...

euhhh.... ja, misschien wel.
De juno60 is toch makkelijker: geheugen, makkelijker midi op aan te brengen.
Dus de 6 is meer voor mensen die niet bang zijn om wat te schuiven en live te spelen.

Dus ik kan me voorstellen dat de prijzen tussen de 60 en de 6 steeds verder uit elkaar gaan liggen. Maar 240 voor een juno6 in goede staat is nog steeds een koopje, dacht ik zo.

Hoezo ben je geen juno-fan? Waar ben je wel fan van dan?

euhhh.... ja, misschien wel.
De juno60 is toch makkelijker: geheugen, makkelijker midi op aan te brengen.
Dus de 6 is meer voor mensen die niet bang zijn om wat te schuiven en live te spelen.

Dus ik kan me voorstellen dat de prijzen tussen de 60 en de 6 steeds verder uit elkaar gaan liggen. Maar 240 voor een juno6 in goede staat is nog steeds een koopje, dacht ik zo.

Hoezo ben je geen juno-fan? Waar ben je wel fan van dan?

Die 240 euro is voor een juno-6 nieuw ;), ga maar eens kijken op muziekinstrumenten.com... (nee ik heb geen aandelen)

Ik bedoelde verder niet dat ik tegen juno ben, ik bedoelde eerder letterlijk dat 'k geen fan ben van de serie, als in dat ik niet bevooroordeeld ben! Je hebt bepaalde mensen die denken dat er geen goede synths zijn buiten de Juno serie...

Ik heb vorig jaar nog een juno 6 (de echte originele) voor 240 gekocht. Meer vind ik hem eigenlijk niet waard. Minder ook niet. Mooie klank, maar toch beperkt.

Momenteel ben ik Junoloos. Als ik er nog eens eentje vind voor 240, denk ik dat ik hem opnieuw koop.

dat is geen juno 6 die we in deze tread bedoelen!

Ah neen? Dan vraag ik me af wat het wel is en hoor ik graag de verschillen... :? Komt toch wel erg goed overéén met wat hier wordt besproken vind ik...

Omschrijving
The first in a series of amazingly affordable quality synthesizers from Roland's amazing JUNO family! The JUNO-6 is a six voice polyphonic analog synthesizer! It's a very stable synth thanks to its digitally controlled analog oscillators. The JUNO-6 sounds great, however it lacks basic necessities like MIDI control and patch memory storage.

Hou er rekening mee dat de foto op de site van muziekinstrumenten.com niet overéén komt met de synth hé ;)

wat zeg jij nou?

op die site is enkele de nieuwe juno reeks te vinden

Roland Juno-Di Synthesier

€ 548.00

Roland Juno-G

€ 899.00

Roland Juno-Stage

€ 1199.00

of zit er hier iemand keihard te proberen de prijs van de juno6 op het forum te laten kelderen? :P

Verschil Juno 6 of 60

vierenvijftig

Nou, volgens die site is zelfs de Ju-6 al van 0 euro naar 240 gestegen :D

Enorm bizar ja... Ik heb even een mailtje gestuurd naar Muziekinstrumenten.com. Als het inderdaad de Juno-6 is en hij staat ook effectief voor 240 euro haal ik hem toch in huis...

Back