Verschil Juno 6 of 60

ik vind MIDI bij vintage synths nou ook echt niet boeien...
maar ja sommige mensen kunnen zonder MIDI blijkbaar geen muziek maken

Als er geen MIDI was geweest (of een andere vorm van automatische aansturing) dan had ik waarschijnlijk nooit 1 synth gekocht... Ik ben erg slecht in toetsen bespelen, geef mij maar een gitaar :)

en om mn verhaal af te maken
als je een instrument bespeelt als ene gitaar of zo, trompet.. dan kan je daar met spelen achterlijk veel expressie in leggen
dat is met synths lastiger
dus het is handig om daar wat handen voor vrij te hebben
maar goed, als je de meerwaarde van midi niet inziet hebbie echt een dikke plaat voor den harses

Gelul over midi. Juno-6 is zeer competente bak. Heb er zelf ook 1. Geheugens mis ik niet (voordeel: sliders staan altijd in de goede stand) en qua aansturing kun je er nog best wat mee. Arpeggio clock via drumcomputer te triggeren (cr8000 bij mij), filter nog extra via een moogerfooger-lfo te triggeren. Word ik wel heel blij van hoor!

ik zeg niet dat midi noodzakelijk is
maar dat imagematige geschop tegen midi altijd

En idd, MIDI is gewoon retehandig...

En nou wil ik ook weer gaan kijken voor een J60, jullie worden bedankt...

Ik kan niet zonder midi, wil altijd synths layeren en daarvoor is dat dan toch handig.

Je zet je neer bij een 6 tal keyboards en bent eigenlijk met 15 synths tegelijk bezig.

Expressie zoveel je maar wil, daar hebben we poly-aftertouch, ribbons, pedalen, joysticks etc. voor.

Ik heb geen 6/60 ;{ dat komt wel eens 8)

ik zeg niet dat midi noodzakelijk is
maar dat imagematige geschop tegen midi altijd

+1. Noodzakelijk is het niet, wel handig. Die "anti-midi brigade" is echt een hoop bullshit.

Midi klinkt veel beter dan audio.
Dat weet iedereen.
En ja; dat is moeilijk verkroppen voor degene die geen midi hebben.
Moet je maar langer sparen!

Midi klinkt veel beter dan audio.
Dat weet iedereen.
En ja; dat is moeilijk verkroppen voor degene die geen midi hebben.
Moet je maar langer sparen!

Maar je vergeet te vermelden dat midi mono is. dan moet je het wel daarna stereo maken met een speciale vst prog.

waar staat anti MIDI?

laat je een Minimoog ook staan daarvoor?

ontopic :

met en Juno 6/60 heb je ook instant De Lift sounds :okdan:

(voordeel: sliders staan altijd in de goede stand)
beetje onzin statement want dat kan ook met de 60; de 'manual' knop ff indrukken et voila...

Roland%20Juno-60%20logo.JPG

hier stukje geluid :)

Attachments

• juno6.mp3
    1 MB · Bekeken: 140
Back