Trust me, geluid maakt bij een beetje normale/goede kabel echt niet uit, maar dat is hier al 100x gezegd. Tuurlijk zal je met heel goedkope kabels wat verschil merken, maar dat is dan meer omdat je te maken hebt met bijv. capacitieve werking van de kabels. Leuk daarin is dat er heeeeel dure merken kabels zijn (1000 euro per meter enzo) die claimen warmer te klinken door juist capacitieve werking = lowpass filter toe te passen zonder dit aan de klant te vertellen. Hoog is wat afgevlakt en klinkt 'warmer' zonder dat die audiofielen weten dat ze eigenlijk luisteren naar een kabel die hun setup kleurt.
Zo'n tulpkabeltje heet dan ook ineens een interconnect en moet minstens 2cm dik kabel zijn... whahahahaha! loooosers!
Enige echte verschil zit hem in de degelijkheid van de kabels en connectoren.
Ben zelf een voorstander van Neutrik, gewoon omdat ze stevig en bedrijfszeker zijn. Kabels? gewoon een beetje stevige kabel met een beetje dikke massa-afscherming, mogami ofzo..
maar verschil horen? neen.. echt niet! en wie anders beweert daag ik hoogstpersoonlijk uit in een blindtest (die ik overigens niet ga organiseren want dat kost me teveel tijd

)
Als je echt verbetering wilt moet je je stroomkabels vervangen door 5mm2 kabels met gouden stekkers met goud afkomstig uit een klein peruaans dorp waarvan de fabrikant niet wil vrij geven waar precies. Dit goud heeft precies 106 jaar in een door een kleine peruaanse familie beschermde grot gelegen en heeft daardoor een heel eigen karakter. Daarnaast moet je speciale rechtsdraaiende aardedraad met ral7016 kleurcode afscherming met koper uit de mijnen van Lourdes waar 26 monniken het koper hebben toegezongen bij volle maan en bij 13,3 graden precies gebruiken. Dat hoor je echt! Je hoort dan ook exact of de mixer die gebruikt is gebruik maakt van NE5532AP of NE5532P opamps en dat de output cap links een afwijking heeft van 1%. Je hoort dan zelfs wat de zangeres de avond ervoor heeft gegeten.