Wow! Dr Dre zit hier gewoon op het forum.. En spreekt Nederlands!!
Wow in welke grot heb jij de laatste 5 jaar gewoont.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Wow! Dr Dre zit hier gewoon op het forum.. En spreekt Nederlands!!

Is er hoorbaar verschil in geluidskwaliteit als je synths opneemt met de volgende kabels:
cordial
klotz - neutrik plug
mogami - neutrik plug

Thankx voor je reactie digimod
De kabel gaat van een fantom G6, motif xs8, mpc5000 >>> naar mijn rme ff800
Mijn vraag is of de kabels van klotz en mogami hoorbaar beter klinken bij opnames. (even los van of ze onderweg vanalles oppakken)

Misschien had ik ook met een van 10 euro afgekund, maar dat heb ik destijds niet getest.
).
speakers á € 100.000 set achter high end amps. Dat moet je dan ook hebben natuurlijk! 
Naar mijn mening (lees: MENING) is het ook een kwestie van perceptie. Je weet dat je er duurdere kabels aan hebt gehangen, dus heb je ook voor jezelf in je acceptatieproces daarvoor een reden nodig. Dus praat je jezelf aan dat je het echt hoort.
Het verschil is pas dan (al dan niet) waar te nemen wanneer je 2 identieke sets naast elkaar hebt staan, echt 100% identiek dus, met als enige verschil de kabels.
En dan een blinde test dat je echt niet weet wanneer je welke hoort. Als je dan nog verschil kunt horen, en na meermaals testen blijft het kloppen, dan kun je voor jezelf concluderen dat je de ene beter/anders vind dan de andere.
Als je eerst de ene luistert, en daarna de andere, en je weet ook nog wanneer welke is, ben je al beinvloed, en is de conclusie niet meer objectief.
![]()
Ik laat vaak mensen op msn luisteren. Zelfs mensen die er geen verstand van hebben. En die zeiden zelf dat het beter klonk :-)
Tja... Enig met welke kabels de luidsprekers van deze mensen aangesloten zijn? Ik gok op een meegeleverd kabeltje van minder dan een euro. En dan horen zij wel het verschil?
Hypothetisch gezien: Al het detail dat jij wel hebt opgenomen door een dure kabel te gebruiken, is dan wanneer het geluid hun computer verlaat door hun inferieure kabel allang weer verdwenen.

Trek er een kabelmanteltje omheen voor die high end audiovoodoo look ;-)