Goede kabels?

tm-acid

Stamgast
Ik wil wat nieuwe kabels aanschaffen, maar ik weet helemaal niet welke kabels echt van goede kwaliteit zijn. Op thomann.de worden kabels verkocht van het merk 'The SSSNAKE'... op de plaatjes zien ze er best goed uit, maar waarschijnlijk is dat wel anders wanneer je ze bezorgd krijgt.
Vandaar dat ik dus om jullie advies vraag.

Ik ben dus op zoek naar kabels van goede kwaliteit voor weinig geld (dus ongeveer 5~10 euro voor 3 meter)

Goede kabels zijn duur..

Goedkope kabels zijn minder goed...

Ik heb allerlei soorten kabels.. veelal goedkope.. en ze werken perfect, geen enkel probleem mee..

Maar wat jij wilt is volgensmij een beetje onmogelijk...Als je kiest voor goede kabels.. dan moet je er ook flink voor betalen.. ;)

Hehe okay, dus je hebt alleen slecht of goed eigenlijk? Hmm, naja, als je ze in de studio gebruikt slijten ze sowieso minder lijkt me.

Lekker hier een oproepje doen in de 'gevraagd' rubriek.
Heel gek is dat met al die mensen met hardware, die komen om in de kabels en soms hebben ze er wel wat over....

Dus dan kan je goedkoop, maar goed optie wel eens werkelijkheid worden.

Er zijn veel middelmatige kabels die het prima doen. Voor iedere dure kabel die je koopt ga je per % verbetering exponentieel meer betalen. Kortom, je betaalt je blauw aan kabels voor een resultaat wat de grootste audiofiel nog met moeite kan horen.

Als je geen gekke dingen doet met kabels, kunnen ze gewoon lang mee zonder problemen.

Goede kabels zijn duur..

Goedkope kabels zijn minder goed...

Ik heb allerlei soorten kabels.. veelal goedkope.. en ze werken perfect, geen enkel probleem mee..

Maar wat jij wilt is volgensmij een beetje onmogelijk...Als je kiest voor goede kabels.. dan moet je er ook flink voor betalen.. ;)

Nee hoor vanballen, wat hij wilt is perfect mogelijk, eerst checken voordat je iets zegt :)
Dit zijn namelijk prima kabels en vallen prima in zijn budget!!

http://www.thomann.de/nl/cordial_cfm_30_vv.htm

Nee hoor vanballen, wat hij wilt is perfect mogelijk, eerst checken voordat je iets zegt :)
Dit zijn namelijk prima kabels en vallen prima in zijn budget!!

http://www.thomann.de/nl/cordial_cfm_30_vv.htm

Ehh Boelmaster... ik wil niet lullig doen.. Maar dan hebben we het niet over goede kabels.. Die link betreft gewoon normale betaalbare kabels.. Als je nog goedkoper gaat, dan heb je het over de echte bagger...

Als we het over goed hebben, hebben we het over belachelijk dure kabels waarbij de normale mens absoluut geen verschil in kwaliteit zal horen, maar er toch zoveel voor neerlegt omdat het beter zou moeten zijn..

Die kabels op die link zijn gewoon goed begrijp me niet verkeerd, die zou ik ook zeker nemen. Duurder is zinloos..

Blijven lezen balman ;)

Ik heb het niet over goede kabels , maar over goede kabels voor weinig geld.

We zijn het er allemaal overeens dat de echte top kabels zo'n 50-100 euro per 3 meter kosten maarja, dat gaan weinig mensen horen, laat staan dat ze over een signaalketel beschikken waarop dat soort kabels echt verschil uitmaken. Echter ben ik wel van mening dat als je hi-end spullen hebt duurde kabels toch echt wel verschil gaan uitmaken..

Ik zou er niet blind vanuit gaan dat een dure kabel beter is.

Yellow cable met ouderwetse metalen jacks hier, ±2 euro voor 3m (edit: incl jacks hé)
Enige probleem is dat ze nu al tijdje in bestelling staan en lijken vervangen te zijn door een nieuw type met andere jacks..

Behalve de marketing denk ik dat er geen enkel verschil is in kwaliteit.
Afscherming is uiteraard iets anders, maar dat los je zelf op door je kabels "slim" te leggen (moet je ook doen met je dure kabels dus...)..

Laatst gewijzigd:
Blijven lezen balman ;)

Ik heb het niet over goede kabels , maar over goede kabels voor weinig geld.

We zijn het er allemaal overeens dat de echte top kabels zo'n 50-100 euro per 3 meter kosten maarja, dat gaan weinig mensen horen, laat staan dat ze over een signaalketel beschikken waarop dat soort kabels echt verschil uitmaken. Echter ben ik wel van mening dat als je hi-end spullen hebt duurde kabels toch echt wel verschil gaan uitmaken..

Mee eens.. maar feit blijft dat je dat gewoon geen goede kabels moet noemen, maar betaalbare kabels..

Onder goed versta ik iets anders dan kabels voor 5 euro..Hoewel ik ervan overtuigd ben dat elk kabeltje zn werk doet, ongeacht de prijs, maar de duurzaamheid is wel een stuk minder bij de goedkopere versies..

Anyway.. om lange verhalen en discussies samen te vatten:

Gewoon normaal geprijsde kabels halen, die zijn ruim voldoende!

En als je de kabels gewoon in je synth of mixer laat zitten, gaan de goedkope ook lang mee hoor. Alleen als je meeneemt naar optredens zou ik Cordials nemen.

Ik zou er niet blind vanuit gaan dat een dure kabel beter is.

+1

Zelf maken is het beste ;-)
Altijd juiste lengte, balanced of niet, etc.

Wat je zelf doet, doe je meestal beter :geslaagd:

Als je niet kan solderen,,,,,, leer solderen 8o)

Ik wil wat nieuwe kabels aanschaffen, maar ik weet helemaal niet welke kabels echt van goede kwaliteit zijn. Op thomann.de worden kabels verkocht van het merk 'The SSSNAKE'... op de plaatjes zien ze er best goed uit, maar waarschijnlijk is dat wel anders wanneer je ze bezorgd krijgt.
Vandaar dat ik dus om jullie advies vraag.

Ik ben dus op zoek naar kabels van goede kwaliteit voor weinig geld (dus ongeveer 5~10 euro voor 3 meter)

wat wil je ? een betere kabel of beter geluidskwaliteit ,als je beter geluidskwaliteit wilt kom je er niet met 10 euro voor 3 meter maar als je gewoon een betere kabel wilt hebben die langer meegaat lukt dat al voor 5 euro.

Ik heb ook kabels van het merk CORDIAL en het zijn prima kabels , ga je echter
Kabels kopen die 4 a 5 keer zo duur zijn dan merk je vooral bij kabels die lang
zijn het verschil, verder gebruik ik voor de hoofdkabels zoals van de Mixer naar de
Monitors of Computer wel dure kabels van het merk Zaolla ( Silverline ).

je kan toch ook eerst één kabel kopen en uit proberen in een lange lengte, mocht je dit nou een perfecte kabel vinden kan je er altijd 20 kopen en weet je wat je in huis haalt. reviews van andere zijn altijd slechter dan de review en ervaring van je zelf.

Hoe goedkoper de kabel, hoe beter.

1) je houd meer geld over voor synths etc
2) geen hond die het verschil hoort. (trust me)
3) als die kapot gaat kan je hem, zonder jezelf erover rot te voelen, zo weggooien.

Dure kabels zijn alleen leuk als je langere lengtes dan 10meter zoekt.

500x_theriphdmi3.jpg

In het kort, goedkoop = goed genoeg! :D

Back