blofeld probleem

meloyoungster

Ouwe rot
ik zou graag blofeld willen recorden dat is een synth.. ik krijg heb alleen niet gekopppeld ik heb het geprobeerd via midi out.

wet iemand hoe dit werkt

ik heb de blofeld via us b aan gesloten en met 2 xlrs aan mn tascman gekoppeld

nu heb ik het in samplitude geprobeerd en er komt wel geluid ook verschillende noten als ik in de pianoroll klik. maar in de mixer geeft hij -100 db aan en kan ik het dus niet recorden

graag hulp want dit is erg jammer

je legt een beetje raar uit hoe je m hebt aangesloten en wat je wilt.

?
je wilt de blofeld opnemen in je tascam
je stuurt m aan via de computer (via usb)

mogelijke problemen:
je xlr kabels zijn raar -- probeer het met jacks
usb stuurt geen midi door? -- probeer t met computer --> midi uit --> blofeld -- midi in

Melo; Gewoon uit nieuwsgierigheid... Mag ik vragen hoe oud je bent?
Ik zou idd ook gewoon jacks gebruiken.

Vaak heb je ook de mogelijkheid om je track te 'armen'.
Het opnemen op die track aan / uit zetten.
Niet te verwarren met muten. (De hele track aan of uit zetten)

ik ben 19 jaar.

1 ik heb een usbkabel van de blofeld naar de pc.
2 ik heb 2 kabels (stereo dus van mn blofeld naar mn tascam.

nu wil ik eiegen lijk met de muis de melodietjes in een midiobject zetten. net zoal met een softsynth. en dan wil ik het natuurlijk als wave hebben

hoort er officieel ook geen midi kabel bij te zitten in de verpakking?

xlr jack btw omdat mn tascam alleen xlr kan opnemen

Maak behalve een miditrack voor je blofeld ook een audiotrack. Zet de ingangen van die audiotrack op de ingangen van de Tascam waar je Blofeld op aangesloten zit. Zet de track op opnemen en speel de midi af.

Hoe je dit precies moet doen staat in je handleiding. Ik ken Samplitude niet.
Wat voor Tascam heb je trouwens?

Hi meloyoungster,

Dit zijn typische zaken die je hebt met hardware he. Als je met softsynths werkt heb je wss ook instellingsproblemen, asio latency tweaken, juiste drivers en updates, bla bla

Soortgelijke zaken heb je ook met hardware en die moet je een per een uitsluiten mo tot de oplossing te komen. Niet om je te "dissen" maar als je met een probleem zit moet je trachten te zeggen wat je situatie is en ook wat je al geprobeerd hebt. Sommige forumleden hebben minder geduld met "beginnersvragen" (sjonge ik klink zelf al uit de hoogte ;-)

Dus effe checken:
* krijg je midi binnen in je blofeld? zie je de midi indicator led? staat je volume open? juiste midi kanaal? -> hang er een koptelefoon aan en hoor of er iets uitkomt...
De handleiding van de blofeld bevat enkele leuke "hoe sluit ik het aan" handleiding.

* ik gebruik midi kabels voor de aansturing, mss kan je pc geen midi uitsturen over je usb (je pc zou als je de blofeld aansluit over usb ook een midi poortje moeten voorzien in je favoriete soft) dus je kan eens proberen een klaviertje rechtstreeks aan de blofeld te hangen

* komt er geluid uit, ja dan je kabels controleren, hang eens iets anders aan je kabels en zie of er iets binnenkomt in je tascam. Nee dan is er iets mis met die kabels. Wat kabels zijn het, bij mijn weten is de blofeld niet gebalanceerd maar ongebalanceerd naar gebalanceerde ins van je tascam mag geen probleem geven, je kan mss die kabels gebruiken om de blofeld aan een mixer te hangen? of een versterker die je hebt liggen?

* ik ga ervan uit dat je de tascam van buiten kent en daar het issue niet zit?

Je ziet mogelijkheden zat, ideaal voor een zondag te vullen :)

O ja, ivm je vraag over midi kabels: nee het is zeer zeldzaam dat je midi kabels krijgt bij je nieuwe synth aankoop. Als je er koopt, neem geen te lange (>5m) midi is nogal een oud protocol en als je de keten te lang maakt krijg je midi issues ;-)

Groetjes,
dael0x

De USB aansluiting bij de Blofeld functioneert zover ik weet alleen als OS update protocol, verder niets.

Er zit eigenlijk nooit een midi kabel bij een synth dus die zul je zelf moeten kopen.

Wat je moet doen:

1. Blofeld audio (1/4e Jack/TRS) -> Tascam in
2. Computer midi out -> Blofeld Midi in

Dan stuur je vanuit je computer midi naar het juiste midi kanaal en je Blofeld zal de noten die jij speelt of intekent afspelen. Dan zul je audio van de blofeld binnenkrijgen op je Tascam.

Dit is overigens allemaal heel erg basic en iets wat je zult tegenkomen bij elke stukje audio hardware. Het kan dus geen kwaad om de basis van midi en audio aansluiten even goed te bekijken.

hij geeft wel geluid die tascam maar terug is denk ik het probleem

mischien moet ik die usb vervangen voor een midi. in mijn tscams kunnen alleen xlrs dus ik heb jak trs naar xlr

tascam us1641

acidflever ik neem aan dat je bedoelt dat ik in mn tascam midi out en blofeld midi in moet doen?

Yap, je tascam is je externe geluidsinterface, vanuit daar idd de midi out op je blofeld midi in aansluiten. In je daw en blofeld kun je dan midikanalen etc. instellen.

ik ga mogen maar even een midi kabel halen en dat proberen die usb kabeltjes zijn zowiso een beetje gammel altijd

klopt het dat er een software cd in zit of moet er nog 1 zijn?.
heb er alleen 1 met een paar vsts erop
klopt dit

over de kabels
1 kant is jack trs en de andere xlr.. de trs kanten zitten in de blofeld de xlrs in de tascam.. want in mijn tascam kunnen geen trs

als je een vraag stelt kan je beter zo duidelijk mogelijk zijn.
wij zitten immers niet naast je.

dus: waar heb je 1 cd bij gekregen? (de blofeld of de tascam)

wat wil je met de cd?

om eventuele computer problemen te omzeilen kan je ook even snel een midi keyboard (als je die hebt) aan de blofeld hangen en luisteren wat ie doet.

Laatst gewijzigd:
Yap, je tascam is je externe geluidsinterface, vanuit daar idd de midi out op je blofeld midi in aansluiten. In je daw en blofeld kun je dan midikanalen etc. instellen.

Dat klopt als een maar waarom heb je midikabels nodig voor de Blofeld? Er zit een USB kabel op. Je installeert de driver en je kan in Samplitude Waldorf Blofeld bij midi-out kiezen. Het is niet alleen een OS-update protocol maar hij kan ook midi-in en midi-out versturen.

En verder zou ik de handleiding van Samplitude goed lezen. Maak een miditrack en een audiotrack in Samplitude aan.
Midi-out op Waldorf Blofeld (mits drivers geïnstalleerd zijn)
Audio-in op ingangen Tascam waarop de Waldorf is aangesloten.
Audio-oud op stereo-out (de uitgangen op je Tascam waar je monitoren of versterker zijn aangesloten).

Mooi apparaat trouwens, die Tascam, maar ik ben blij dat ik met een simpele Audiophile ben begonnen. Al die XLR-aansluitingen zijn niet echt praktisch. Je zal door de zure appel heen moeten bijten, d.w.z. handleidingen lezen. Dat moet ik ook wel eens.

nu heb ik het in samplitude geprobeerd en er komt wel geluid ook verschillende noten als ik in de pianoroll klik. maar in de mixer geeft hij -100 db aan en kan ik het dus niet recorden

graag hulp want dit is erg jammer

Waar komt wel geluid uit? Uit de Blofeld? Uit de Tascam? Uit je computerboxen?

En welke mixer zegt -100dB?

Back