Hi meloyoungster,
Dit zijn typische zaken die je hebt met hardware he. Als je met softsynths werkt heb je wss ook instellingsproblemen, asio latency tweaken, juiste drivers en updates, bla bla
Soortgelijke zaken heb je ook met hardware en die moet je een per een uitsluiten mo tot de oplossing te komen. Niet om je te "dissen" maar als je met een probleem zit moet je trachten te zeggen wat je situatie is en ook wat je al geprobeerd hebt. Sommige forumleden hebben minder geduld met "beginnersvragen" (sjonge ik klink zelf al uit de hoogte ;-)
Dus effe checken:
* krijg je midi binnen in je blofeld? zie je de midi indicator led? staat je volume open? juiste midi kanaal? -> hang er een koptelefoon aan en hoor of er iets uitkomt...
De handleiding van de blofeld bevat enkele leuke "hoe sluit ik het aan" handleiding.
* ik gebruik midi kabels voor de aansturing, mss kan je pc geen midi uitsturen over je usb (je pc zou als je de blofeld aansluit over usb ook een midi poortje moeten voorzien in je favoriete soft) dus je kan eens proberen een klaviertje rechtstreeks aan de blofeld te hangen
* komt er geluid uit, ja dan je kabels controleren, hang eens iets anders aan je kabels en zie of er iets binnenkomt in je tascam. Nee dan is er iets mis met die kabels. Wat kabels zijn het, bij mijn weten is de blofeld niet gebalanceerd maar ongebalanceerd naar gebalanceerde ins van je tascam mag geen probleem geven, je kan mss die kabels gebruiken om de blofeld aan een mixer te hangen? of een versterker die je hebt liggen?
* ik ga ervan uit dat je de tascam van buiten kent en daar het issue niet zit?
Je ziet mogelijkheden zat, ideaal voor een zondag te vullen
O ja, ivm je vraag over midi kabels: nee het is zeer zeldzaam dat je midi kabels krijgt bij je nieuwe synth aankoop. Als je er koopt, neem geen te lange (>5m) midi is nogal een oud protocol en als je de keten te lang maakt krijg je midi issues ;-)
Groetjes,
dael0x