Trilian

Trillian is de volgende versie en is een stuk uitgebreider dan Trilogy. Het grootste voordeel is dat Trilian nu ook op de STEAM engine draait, net als Omnisphere. Het is een belachelijke goeie plugin. En in mijn ogen een hele vooruitgang op Trilogy. Er zitten kwalitatief zeer goede sampled instruments in.

Ik heb em gehoord over een setje dyn audio speakers, en het klonk lekker diep en gedetaileerd.
Zeker een hele goeie plugin en een stuk uitgebreider dan vorige versies.
Over cpu vriendelijkheid kan ik verder niet zo veel zeggen.

UP…😁

Is Trillian niet too much als je Omnisphere 2 hebt en alleen house/trance maakt?

UP…😁

Is Trillian niet too much als je Omnisphere 2 hebt en alleen house/trance maakt?
Die vraag is lastig te beantwoorden. Dit is namelijk erg persoonlijk. Nadeel bij Spectrasonics vind ik dat je geen demo versie hebt en doorverkopen is hoop gedoe. Je moet het dus op basis van filmpjes op internet doen.

Ik heb Trillian en het is een prima plugin maar niet zo onmisbaar en universeel inzetbaar als Omnisphere imo. Wat wel leuk is, is dat je Trillian en Keyscape ook binnen Omnisphere kunt gebruiken omdat ze dezelfde engine delen, met unieke patches etc.

Voor synth bassen zijn er veel goeie (en goedkopere) alternatieven. Voor niet-synth bassen... ik kan me voorstellen dat je die niet vaak gebruikt voor house/trance (hangt er vanaf hoe strikt je binnen je genre blijft zeker?).

Back