Goede reverse snare/crash

mikevercoelen

Piepkuk
Iemand tips om een goede reverse snare/crash te maken, iets met white noise er onder ofzo? Luister bv naar mau5 zitte echt hele dikken onder, vraag me af hoe hij dit zo dik maakt, misschien heb ik crap samples?

Deadmau5 layert een hoop. Er is een tijd geleden ook een sample cd van m uitgebracht waarop ie losse en "processed" kicks en snares heeft staan. Zitten wel wat mooie tussen inderdaad, maar niets dat je niet zelf met het layeren en compressen van wat snares, claps en hihats kunt doen volgens mij.

ja maar het is toch niet een kwestie van op je sampler plugin reverse knop aanzetten, dan klinkt het zo begaaid, hoe kan dit mooi worden, dat het een zuig ervaring wordt xD Dus beetje whitenoise eronder ofzo?

Bij zuigervaringen krijg ik heel andere vieze-ualisaties....

Staar je niet alleen blind op de geluiden zelf, maar ook hoe ze verwerkt worden in een mix. Bij zuigen denk ik bv. al gauw aan compressie.

ja maar het is toch niet een kwestie van op je sampler plugin reverse knop aanzetten, dan klinkt het zo begaaid, hoe kan dit mooi worden?

Kijk eens voor de grap naar het volumeverloop van de reversed sample.

Bij
attachment.php
is dat netjes lineair - hij loopt met een waarneembare schuine lijn naar beneden. Probeer daar eens een gebogen lijn van te maken die of naar buiten bolt of naar binnen hangt, en kijk of 't dan beter klinkt.

Attachments

• b6wnx1d138bp2drae.jpg
    b6wnx1d138bp2drae.jpg
    14,7 KB · Bekeken: 102
Tja als je voorbewerkte samplekitjes gebruikt dan zit er al standaard een hoop effect over heen. Misschien dat je er wat delay of reverb aan toe moet voegen of wat van het begin af moet knippen.

daar moest ik heel ff lachen, met je zuigervaring haha ^^

@ Yoozer, dus voordat je reversed, eerst ff checken of die wave forms goed lopen zeg maar?

Of de toppen goed lopen. Je kunt een lijn tekenen waarbij je alle toppen van alle golfvormen boven de 0-as met elkaar verbindt: op een synthesizer bepaalt de volume-envelope de vorm van die lijn.

overigens ziet een groot deel van de "truuk" van een goede pompende / drijvende snare 'm niet alleen in de sample, maar ook in de positie ten op zichte van je kick. Speel bijvoorbeeld eens met de timing offset van je midi track voor je snare en pruts eens wat met negatieve waarden tussen de 0 en -20 ofzo.

Milliseconden? En waaruit kijk jij die timing offset, anyclue how die timing kan zetten in DAW, live e.g.?

Ableton Live heeft per track een delay-instelling zodat je 'm net even een tikje kan opschuiven naar links of naar rechts.

Zie
attachment.php
- het icoon ziet er overigens hetzelfde uit en zit op dezelfde plaats in Arrangement mode.

Attachments

• live_track_delay.png
    live_track_delay.png
    133,5 KB · Bekeken: 101
Of proberen een deel van een snare / ride / crash te pakken (=selecteren) en dat deel uit te rekken.. zo heb je iig al het karakter van een snare/ride/crash die je wilt hebben, en dat uitgerekte stuk kan je dan vormen hoe jij het wilt.

Dan kan je bijv. eerst zorgen dat het statische stukje zo wordt " \ " dan gooi je een galm erover en dan draai je 't om " / "

Heb nog niet geluisterd naar Mau5, dus misschien bedoel je totaal wat anders :)

ok dan is het weer fftjes duidelijk mensen, thanks for help ;)
Lol sander02 dan ga dat maar is snel doen het is Deadmau5, mau5 is afkoring I guess.

Back