Korg Poly 800 thread

Alleen zijn bij de toetsenbord de contactrubbers wat versleten. Zijn deze nog verkrijgbaar?

Volgens mij niet, wel is er een chemisch goedje waarmee je een nieuwe carbonlaag op de rubbers kunt zetten. Dat heet CW2605 en is te krijgen bij www.Ibuyone.nl
Je kunt eerst nog proberen de contacten met een gummetje of met alcohol schoon te maken (Niet te hard poetsen)

Leuk synthje, ik zou de moog slayer zeker doen, kost maar een tientje of anderhalf aan onderdelen en levert best wel resultaat.

De enige hardware synth die ik nog heb is een poly 800. Mijn livebandmaatje in tPROE heeft er pas ook eentje gescored, en ze is heel blij met dat ding. Ik vind het een prima synth. Zitten goede bruikbare geluiden in, het ding is goedkoop, en nog best redelijk te editten. Wat mij betreft is de poly 800 ook een classic.

misschien een idee om elke synth van voor 1990 vet te noemen en een topic over te beginnen? :okdan:

misschien een idee om elke synth van voor 1990 vet te noemen en een topic over te beginnen? :okdan:

:engel::eureka:
ikzou bv liever een dw68000 hebben dan weer geen sequencer dit soor synths doeje toch aan midi

Laatst gewijzigd:
Poly 800...eindeloos mee geklooid. Heerlijk bakje, goed moois voor je munt. :P

Instant-80's idd.

en nog best redelijk te editten.
mwhoaa wat je redelijk noemt dan want in tegenstelling tot vele andere synths is het langer niet handig... want dat 'druk parameter knopje in, toets nummer in, druk value knopje in en ga lekker up en down' (en dat dus over en weer de hele tijd) is toch niet echt wat, vooral niet als die knopjes na verloop van tijd beginnen te haperen...

ik snap daarom ook niet waarom er WEL altijd van die moog-filter-helemaal-te-housuh-vet-raggen-weet-je-wel mods op zitten maar NOOIT eens 1tje waarbij de poly voorzien gaat worden van een alpha dial en drukknoppen onder elke parameter...

mja, daar is wel eens een topic over geweest op een ander forum. het kwam er dacht ik op neer dat een alphadial wel mogelijk is met wat moeite,
maar dat deze niet sneller zou werken dan de pijltjes toetsen, had iets met de kloksnelheid van de processor te maken oid:gaap:
wel leuk zou zijn het beestje een beetje te benden, ik denk ook aan een random patch generator

Dit was een van mijn eerste splinter nieuwe in de winkel gekochte synth, en hij is idd erg vet!.
Maar de discussie welke synth beter of mooier is, is naar mijn mening niet echt relevant, want alles valt of staat met de gebruiker van z'n ding!.
Arp Roland of what ever maakt niet uit, zolang je maar creatief bent met je spulletjes!.

ik heb er per ongeluk nu ook 1 gekocht...
sound valt alleszins mee, alleen programmeren is pijn in de reet en realtime tweaken kan niet echt..
wel leuke sequencer voor instant baslijnen..

leuk voor de heb :)

sound valt alleszins mee, alleen programmeren is pijn in de reet en realtime tweaken kan niet echt..
persoonlijk blijf ik de sound erg blocky vinden (als het filter een eind open staat hoor je het helemaal) zelfs de zaagtanden klinken niet pcies zoals je zou verwachten... programmeren is de grootste afknapper en anders dan alleen met het pookje wat moduleren moet je realtime tweaken gewoon vergeten...

het is dat het mijn eerste synth was en ik niet beter wist maar anders zou ik hem nooit als opvolgende synth hebben gekocht...

Is idd een leuke bak, maar uiteindelijk toch weggedaan.. te eenvoudig naar m'n smaak en te weinig knoppen.

Vind 'm qua bediening en geluid eerder neigen richting de Akai series (VX...) << ook een goeie tip vwb Bang for your bucks ;)

te eenvoudig naar m'n smaak
de synthese is opzich ook niet echt spannend te noemen en dat zelfs met nog wel zoveel parameters...
niet meer dan wat stapelen van voeten, ruisje, filtertje en een lfo die de boel nog wat moduleerd en that's it...

maar goed, daarom is 'ie en blijft 'ie ook el cheapo nutuulk qua knaakjes...

persoonlijk blijf ik de sound erg blocky vinden (als het filter een eind open staat hoor je het helemaal) zelfs de zaagtanden klinken niet pcies zoals je zou verwachten... programmeren is de grootste afknapper en anders dan alleen met het pookje wat moduleren moet je realtime tweaken gewoon vergeten...

het is dat het mijn eerste synth was en ik niet beter wist maar anders zou ik hem nooit als opvolgende synth hebben gekocht...

hoe bedoel je blocky dat is toch nep dat digitale. je bedoeld de sound is niet mooi.

het geluid is een beetje te vergelijken met een Juno 6, ik krijg toch beetje de lift-achtige sounds eruit...

hier in deze "demo" speel ik wat met de sequencer, chord memory en wat presets/parameters die ik verander :

Attachments

• korgpoly800.mp3
    4,6 MB · Bekeken: 122
misschien kan een MOD de titel gewoon veranderen in "Korg Poly 800 thread"

Op verzoek maar even de titel gewijzigd. Dan is 'ie misschien wat toegankelijker...

Ik vind hem qua sound en synthstructuur wel heel erg lijken op de Siel ex-80, suzuki SX-500, Siel DK-70 en 80.
Als ik mocht kiezen zou ik voor de Siel/ suzuki variant gaan omdat ze een stuk goedkoper zijn en alle parameters zijn via midi cc aanstuurbaar! Bovendien kun je deze eenvoudig wat pittiger laten klinken door binnenin een paar potmeters te tweaken.
Nadeel is dat ze minder geheugens hebben

heb ooit een filmpje gemaakt van de Suzuki SX-500 die ik had

Laatst gewijzigd:
Back