Korg Poly 800 thread

hmm ik las op internet dat de 'nieuwere" MkII een delay heeft IN PLAATS VAN de chorus...
das toch wel een gemis want die chorus is best OK hoor..

hmm ik las op internet dat de 'nieuwere" MkII een delay heeft IN PLAATS VAN de chorus...
das toch wel een gemis want die chorus is best OK hoor..
och, gewoon een externe chorus er achter knallen... chorus op een bak zelf zit er over het algemeen op om de magere synthese wat te verbloemen want naast het detunen van de 2 oscs heeft de poly niet echt dikheid... de junos hebben tenminste nog PWM (dat scheelt al een hele zak apenoten)...
bij een synth gaat het in 1e plaats om de synthese en niet de ingebouwde effecten nutuulk...

nee joh zo min mogelijk externe meuk, dat kost alleen maar ruimte en mengtafel kanalen en stopcontacten en stroom enz enz :)

een juno 6 zonder chorus is ook nogal dun hoor

nee joh zo min mogelijk externe meuk, dat kost alleen maar ruimte en mengtafel kanalen en stopcontacten en stroom enz enz :)
dan kan je beter meteen alleen een koptelefoon aansluiten...
een juno 6 zonder chorus is ook nogal dun hoor
niet breed idd maar de PWM is wel een aanzienlijke verreiker qua spectrum, enige wat de poly dan nog heeft is het detunen van de oscs and that's it... sowieso hoeft er ook niet in elk geluid een chorus te zitten of bijv altijd een dikke bas etc...

jij mag hem niet heh ;)

nou ja voor 100 euro kan je ook niet teveel wensen hebben hoor :)

hmm wat voor iets leuks synthies met toetsenbord zou jij dan kopen voor 100 euro?

ik hemel hem niet op, het valt me alleen op dat ie dusdanig verguisd wordt omdat ie slecht programmeerbaar is?...
overal op internet slecht dit poly 800 crap zus shit geen dit geen dat enzo...
hij valt gewoon erg mee vind ik :)
niets meer en niets minder

de poly800, 3 keer gehad en ik ben er nu zo blij mee (hij staat al zo lang zo mooi op die ene plank)

voor de liefhebbers en nieuwsgierigen nog wat geluidsvoorbeelden.
ikzelf vind het voor een onpopulaire en goedkope synth alleszins meevallen!
snap ook niet waarom die overal zo afgekeurd wordt
de sequencer loopt en ik skip door wat patches :

Attachments

• korgpoly800seqsounds.mp3
    4,1 MB · Bekeken: 134
Laatst gewijzigd:
hoor je die vage suizende randjes niet dan? ...vanaf 0:16 en 0:33, maar ook 1:27 en 4:21...
snap ook niet waarom die overal zo afgekeurd wordt
ik denk omdat:

- het een plastic badeendje is onder de synths (en met een strap er aan sta je compleet voor lul)
- het geen knoppen heeft, laat staan een data slider, dat INC/DEC editten is niet echt optimaal (helemaal niet als de toetsjes ook nog haperen)
- het een mager/oninteressante synthese voor velen heeft en er een koud randje in het geluid zit
- het maar 1 filter voor het totale geluid heeft en dus eigenlijk alleen optimaal als het filter statisch is (geen envelope mod dus)
- het toetsenbord (net als bij andere poly modellen) is niet echt geweldig op de lange duur...
- het ook al geen leuke beginners synth is

het is grappig dat beide Oscs een eigen envelope hebben maar dan heb je ook weer aanzienlijk meer werk om de boel in te stellen en bij het omschakelen naar 8 stemmig word het allemaal toch wat dunnetjes... de sequencer is leuk maar er zit ook gewoon MIDI op...

je moet dus echt houden van die afthanse sound en in vergelijk met andere bakken een bijna spartaanse bediening of je wil hem per se hebben omdat je het geluid hebt gehoord in een aantal detroit sjaken platen :P
de poly800, 3 keer gehad en ik ben er nu zo blij mee (hij staat al zo lang zo mooi op die ene plank)
dat kan je op 2 manieren opvatten :D

Laatst gewijzigd:
(en met een strap er aan sta je compleet voor lul)

doen we en dat is niet lullig meer een soort van modern talking Cool

en er een koud randje in het geluid zit

is ook weer de charme met Square wave instant ijsmachine

het maar 1 filter voor het totale geluid heeft en dus eigenlijk alleen optimaal als het filter statisch is (geen envelope mod dus)

ligt er aan of je filter monofoon of met accoorden triggert

het ook al geen leuke beginners synth is

Klopt is een sadistische bak om te programmeren

maar verder hebben wij er lol mee ..... sorry

en met een strap er aan sta je compleet voor lul
euhmm dan ben je toch echt gewoon een hele grote held....

Misschien plastic / magere synthese mogelijkheden / koud / aftanse sound etc, zegt meer over jouw smaak dan over het ding zelf. Het heeft een eigen karakter en dat karakter kan je leuk vinden of niet. Zelf zou ik hem niet als enige synth in een track gebruiken, maar hij vult andere synths heel goed aan....

Heb de module dus de keys zijn niet van toepassing (hoewel ik de poly800 reversed keys gehad heb en dat keyboard was nou idd niet alles). Heb er die filter en resonance knopjes op gebouwd en met die extra knoppen vind ik het een hele toffe synth.

hoor je die vage suizende randjes niet dan? ...vanaf 0:16 en 0:33, maar ook 1:27 en 4:21...

ik denk omdat:

- het een plastic badeendje is onder de synths (en met een strap er aan sta je compleet voor lul)
- het geen knoppen heeft, laat staan een data slider, dat INC/DEC editten is niet echt optimaal (helemaal niet als de toetsjes ook nog haperen)
- het een mager/oninteressante synthese voor velen heeft en er een koud randje in het geluid zit
- het maar 1 filter voor het totale geluid heeft en dus eigenlijk alleen optimaal als het filter statisch is (geen envelope mod dus)
- het toetsenbord (net als bij andere poly modellen) is niet echt geweldig op de lange duur...
- het ook al geen leuke beginners synth is

hmm die randjes kan zijn omdat de mp3 128 kb/s is natuurlijk...

dat 1 filter voor het totale geluid snap ik niet, welke synths hebben dan voor elke osc een ander filter??

het toetsenbord heeft geen velocity en aftertouch, maar als je electro maakt boeit dat ook echt niet...
sowieso is aftertouch leuk voor als je ballads of in een band popmuziek speelt, maar anders.....

ik denk omdat:

Dacht dat dat nog wel meeviel ;)

Yamaha-SH10.jpg

het is grappig dat beide Oscs een eigen envelope hebben maar dan heb je ook weer aanzienlijk meer werk om de boel in te stellen en bij het omschakelen naar 8 stemmig word het allemaal toch wat dunnetjes.
Mijn allereerste poly-synth die ik ooit nieuw kocht was een CZ101.. Ik heb beiden echt weken bestudeerd.. zelfde budget.. rond 1000 gulden in die tijd.
Vond de Poly 800 er supercool uitzien, en die tweede Env leek me juist een verrijking.
De Casio had em ook trouwens, zelfs op het filter... maar je kon beiden oscilators (amp en filter) linken en dat heeft idd heel veel instelwerk bespaard.

Ik vind een poly 800 voor wat het kost erg goed klinken maar ik denk dat je met een juno 1 voor iets meer geld veel meer synth hebt.

dat 1 filter voor het totale geluid snap ik niet, welke synths hebben dan voor elke osc een ander filter??
Bv.

Juno = 6 oscilatoren elke stem eigen filter. vs. Poly 800= 8 oscilatoren met een filter.

Back