Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
och, gewoon een externe chorus er achter knallen... chorus op een bak zelf zit er over het algemeen op om de magere synthese wat te verbloemen want naast het detunen van de 2 oscs heeft de poly niet echt dikheid... de junos hebben tenminste nog PWM (dat scheelt al een hele zak apenoten)...hmm ik las op internet dat de 'nieuwere" MkII een delay heeft IN PLAATS VAN de chorus...
das toch wel een gemis want die chorus is best OK hoor..
dan kan je beter meteen alleen een koptelefoon aansluiten...nee joh zo min mogelijk externe meuk, dat kost alleen maar ruimte en mengtafel kanalen en stopcontacten en stroom enz enz![]()
niet breed idd maar de PWM is wel een aanzienlijke verreiker qua spectrum, enige wat de poly dan nog heeft is het detunen van de oscs and that's it... sowieso hoeft er ook niet in elk geluid een chorus te zitten of bijv altijd een dikke bas etc...een juno 6 zonder chorus is ook nogal dun hoor

weet ik maar het was meer ff algemeen bedoeld... net zoiets als bijv. met de monotron...ik hemel hem niet op
dan is het toch goed, jij hebt er blijkbaar het geduld wel voor overhij valt gewoon erg mee vind ik![]()
weet ik maar het was meer ff algemeen bedoeld... net zoals bijv. met dat andere dinky van korg; de monotron...ik hemel hem niet op
ik denk omdat:snap ook niet waarom die overal zo afgekeurd wordt

dat kan je op 2 manieren opvattende poly800, 3 keer gehad en ik ben er nu zo blij mee (hij staat al zo lang zo mooi op die ene plank)

(en met een strap er aan sta je compleet voor lul)
en er een koud randje in het geluid zit
het maar 1 filter voor het totale geluid heeft en dus eigenlijk alleen optimaal als het filter statisch is (geen envelope mod dus)
het ook al geen leuke beginners synth is
euhmm dan ben je toch echt gewoon een hele grote held....en met een strap er aan sta je compleet voor lul
hoor je die vage suizende randjes niet dan? ...vanaf 0:16 en 0:33, maar ook 1:27 en 4:21...
ik denk omdat:
- het een plastic badeendje is onder de synths (en met een strap er aan sta je compleet voor lul)
- het geen knoppen heeft, laat staan een data slider, dat INC/DEC editten is niet echt optimaal (helemaal niet als de toetsjes ook nog haperen)
- het een mager/oninteressante synthese voor velen heeft en er een koud randje in het geluid zit
- het maar 1 filter voor het totale geluid heeft en dus eigenlijk alleen optimaal als het filter statisch is (geen envelope mod dus)
- het toetsenbord (net als bij andere poly modellen) is niet echt geweldig op de lange duur...
- het ook al geen leuke beginners synth is
Dacht dat dat nog wel meevielik denk omdat:
- het een plastic badeendje is onder de synths (en met een strap er aan sta je compleet voor lul)

Mijn allereerste poly-synth die ik ooit nieuw kocht was een CZ101.. Ik heb beiden echt weken bestudeerd.. zelfde budget.. rond 1000 gulden in die tijd.het is grappig dat beide Oscs een eigen envelope hebben maar dan heb je ook weer aanzienlijk meer werk om de boel in te stellen en bij het omschakelen naar 8 stemmig word het allemaal toch wat dunnetjes.
Bv.dat 1 filter voor het totale geluid snap ik niet, welke synths hebben dan voor elke osc een ander filter??
Bv.
Juno = 6 oscilatoren elke stem eigen filter. vs. Poly 800= 8 oscilatoren met een filter.