Nord Stage sustain pedal doet niks

Laandodeman

Symfomaan
M'n sustain pedal op mijn Nord Stage doet het niet meer. Dat wil zeggen, het pedaal doet het nog wel (getest op ander keyboard). Ook de polarity voor de zekerheid nog even omgedraaid op de Nord. OS vernieuwd. Ik snap er niks van.

Verder doet de Stage het prima.

Zou het dan toch de hardware zijn? Er zit echter niks los of zo.

M'n sustain pedal op mijn Nord Stage doet het niet meer. Dat wil zeggen, het pedaal doet het nog wel (getest op ander keyboard). Ook de polarity voor de zekerheid nog even omgedraaid op de Nord. OS vernieuwd. Ik snap er niks van.

Verder doet de Stage het prima.

Zou het dan toch de hardware zijn? Er zit echter niks los of zo.

ff er uit trekken, Nord uit, pedaal erin, Nord aanzetten? Check of ie aanstaat voor die part
Suc6

Dat heb ik allemaal al wel geprobeerd. Geen effect....

Als pedaal het doet op ander keyboard dus blijkbaar niet het pedaal.
Ook nog ander pedaal op de Nord geprobeerd?
Vanbinnen even kijken of die jack plug van de Stage nog aan z'n draadje vastzit: dat soort soldeerverbindingen willen wel eens los gaan. En als je m open heb zelf even contact maken tussen de aansluitingen (voor het zeldzame geval dat de jack plug zelf niet deugt).

Succes

Heb 'm opengeschroeft, even aangestipt met de soldeerbout, geen effect. Staat nu bij Music House, hoop dat ie 'm snel repareert. :-)

Was het sustainpedaal wel geactiveerd bij je geselecteerde instrument?

Inmiddels heb ik 'm weer thuis, gerepareerd en wel door Music House. Er bleek een ic kapot te zijn, waarschijnlijk door statische electriciteit. Schijnt wel meer voor te komen. Toch verwacht je dat niet bij een A-merk als Clavia....

Top service trouwens bij Music House. Ze proberen daar echt hun best te doen zodat je 'm weer op tijd hebt voor repetities of optredens :okdan:

Back