Alternatief voor Soundcraft Ghost

zebra

Stamgast
Wegens samenwonen, dient mijn bestaande Soundcraft Ghost het veld te ruimen. Ik ben er heel blij mee, nooit problemen mee gehad, maar m'n vriendin vindt het een enorm apparaat dat te veel ruimte in beslag neemt. Ik moet dat schoorvoetend toegeven...

Nu ben ik dus op zoek naar een alternatief voor de Ghost waarvan met name de behuizing kleiner is, de eisen/wensen (likes van de Ghost) opgesomd:

• analoge mixer
  • minimaal 16 kanalen (in-line heb ik nooit gebruikt), allen met inserts
  • minimaal 4 bussen met inserts erop (voor compressie van groepen)
  • de warme Ghost sound: dikke British EQ (liefst parametrisch 1x of 2x)
  • minimaal 4 mono aux/returns (pre of post maakt niet uit)

Eigenlijk zoek ik dus een formaat Mackie 1604, maar dan met bovenstaande specs. Bestaat zoiets? Mogelijk A&H? Nieuw of 2e hands maakt me ook niet zoveel uit.

Dank alvast voor de suggesties!

Ik zou m'n vriendin laten ruimen. ..... Wist trouwens niet dat vriendinnen problemen hadden met een enorm apparaat.
Ff zonder gekheid, wel eens geprobeerd de mixer rechtop te zetten ? Neemt een stuk minder ruimte in beslag. Anders wellicht een Sountracs Solo 16:4 Of PC Midi. Klinken fijner dan de Ghost vind ik persoonlijk. Daar heb je de echte british EQ... op de ghost niet :-)

Soundcraft Delta DLX. Je hebt dan wel 4 subs ipv 8 maar een vergelijkbare bak. Probeer aan een jonge te komen die niet (teveel) on the road is geweest. Er zijn verschillende framematen, dus je zal altijd wel iets tegenkomen.

BTW, mijn menig is dat een 24ch Ghost best meevalt qua formaat. Past zelfs nog op een Ikea Jerker meubel...

Inderdaad, had vroeger een Mackie 1604VLZ en die was wat klinisch/wiskundig qua toonregeling. De LX7 suggestie levert ook niet veel ruimte winst op. De Ghost met keilbouten aan de muur hangen voor verticaal schuiven zie ik niet zo zitten. Het gaf me wel een idee om de mixer on top van de twee 19" racks (type Rast van de Ikea) te plaatsen. In de ruimte tussen de racks zou ik dan nog een beeldscherm kunnen plaatsen. Ga daar eens mee puzzelen.

Wat betreft de echt aangedragen vervangende alternatieven (even los van m'n vriendin) ga ik die eens na: de Soundtracs zijn al redelijk oud en worden niet meer gesupport, dus van de twee aangeboden suggesties zou mijn voorkeur uitgaan naar een Delta DLX.
Even los van de prijs: een Venice 160 is compact - weliswaar live tafel - maar met inserts op kanalen en bussen. Die EQ is fixed, maar zal wel muzikaal zijn toch? Ben ik nu de enige die compact wil blijven met een dikke sound (en dunne portemonnee)?

Ik zou ook voor een Mackie 8 bus gaan , de klank is anders dan die van Soundtracs
maar zeker niet slechter :)

Trouwens ik heb zelf een Delta SR gehad en op zich was de klank wel Ok maar
nu heb ik een D&R en met deze mixer krijg ik een veel beter een resultaat .
Bij de Delta SR moest ik echt zoeken naar een goede balans maar en het lijkt erop
dat bij de D&R dit vanzelf gaat .

Toft is idd een mooie en mooi klinkende mixer (eindelijk even mee gespeelt!), maar in vergelijking met andere tafels is de signal/noise ratio niet al te best. Op gearslutz staat een thread over hoe dit verholpen kan worden met met name wat makkelijk te verwisselen op amps. Is een A&H zed niks? hoor er aardige verhalen over. Misschien niet direct een Soundcraft Ghost maar volgens mij redelijk capabel.

Inderdaad, had vroeger een Mackie 1604VLZ en die was wat klinisch/wiskundig qua toonregeling. De LX7 suggestie levert ook niet veel ruimte winst op. De Ghost met keilbouten aan de muur hangen voor verticaal schuiven zie ik niet zo zitten. Het gaf me wel een idee om de mixer on top van de twee 19" racks (type Rast van de Ikea) te plaatsen. In de ruimte tussen de racks zou ik dan nog een beeldscherm kunnen plaatsen. Ga daar eens mee puzzelen.

Wat betreft de echt aangedragen vervangende alternatieven (even los van m'n vriendin) ga ik die eens na: de Soundtracs zijn al redelijk oud en worden niet meer gesupport, dus van de twee aangeboden suggesties zou mijn voorkeur uitgaan naar een Delta DLX.
Even los van de prijs: een Venice 160 is compact - weliswaar live tafel - maar met inserts op kanalen en bussen. Die EQ is fixed, maar zal wel muzikaal zijn toch? Ben ik nu de enige die compact wil blijven met een dikke sound (en dunne portemonnee)?

je zou kunne kijke naar ddr tafels meestal beetje midas achtig ingedeel met veel werk aan busse en minder channel [monitiorring tafels ..

http://www.google.nl/imgres?imgurl=...SpfIM&esq=1&page=1&ndsp=32&ved=1t:429,r:6,s:0

vrij bekend in av wereldje

maar m'n vriendin vindt het een enorm apparaat

Ik zou gewoon m'n vriendin zeggen dat ze zelf een enorm apparaat is, en de ghost laten staan.. Vette mixers! (maar heb je wel kans dat je dan ineens met je Ghost mee het huis uit moet)

Ik zoek btw een ghost, maar ben nog de financiele middelen aan het verwerven. Ik wil een 32:8 met meterbrug. Welke heb / had jij?

mackie 8 bus ?

die zijn er in 32, 24 en 16 kanaals.
Echter door het lage aanbod zijn de 16 kanaals duurder dan de 24 kanaals.

Dus met een 24 kanaals zit je in pricnipe het best.

Even off topic, sorry: hebben de 8-bus Mackies allemaal een externe voeding? En is dat nog een beetje betaalbaar te vervangen wanneer die kaduk zijn?

Wegens samenwonen, dient mijn bestaande Soundcraft Ghost het veld te ruimen....m'n vriendin vindt het een enorm apparaat dat te veel ruimte in beslag neemt.

facepalm.jpg

DDA denk ik

denkik ikook vet merk egt monitor 8bus of schakelbaar vaak broodjes 2 e hands markt kijk op de av verhuur sites enso daarvinje vaakegt dikke tafels ouwe soundcraftofso voor soms best redelijke prijzen
kbedoel zag laatst een ssoundcraft 48chanel gaan voor 1200eu op ebay model ff ?

veel teekoop iig in die range kgebruik mn dr nog veel voor niks

maar m'n vriendin vindt het een enorm apparaat dat te veel ruimte in beslag neemt. Ik moet dat schoorvoetend toegeven...

en dit mijn vriend, is het begin van het einde...
laat je niet strikken...zoals bij mij is gebeurd....voordat je het weet heb je geeneens een hobbykamer meer, omdat je die af moest staan aan je 2 kinderen...

UP THA BUM, NO BABIES! en je mixer laten staan!

Hmmmmmmm.... vriendin... Soundcraft... MACKIE?????

Zou ik nie doen, die Ghost houwe!!! Goei ouw lijk.

Andersssssssssssssssssss...............

Ouwe A&H's staan er wel om bekend om beeeetje gelubberde inserts te hebben. Dus als er nix in zit hoor je ook nix.

Even off topic, sorry: hebben de 8-bus Mackies allemaal een externe voeding? En is dat nog een beetje betaalbaar te vervangen wanneer die kaduk zijn?

Die van mij is kapot op dit moment. Moet hem nog wegbrengen. Ben benieuwd wat dat kost. Verder tevreden over de mackie, headroom genoeg :)

Back