[ebay] Simmons SDX compleet..

JohnnyBusca

rocket scientist
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2519780558&category=622

2200 euro.

i-1.JPG

Hey, hebben wij ook niet iemand op het forum zitten met dezelfde naam en een Simmons hobby? :)

Wellicht zijn die geluiden de moeite waard, maar ik blijf het vrij duur vinden ... voor een 'oude bak', zeker als je voor ongeveer die prijs een nieuwe Yamaha of Roland drumbeest in huis kan halen.

Wel erg buurvriendelijk, zo'n ding :)

Re: Re: [ebay] Simmons SDX compleet..

Origineel geplaatst door equate
een smak geld voor die antieke rommel als je het mij vraagt....

idd. 2200 is wel erg veel. ik zou zelf niet meer als 1000 geven voor het geheel...

een smak geld voor die antieke rommel als je het mij vraagt....

He, je was me net voor.

Nou ik ff gekeken heb bij enkele online shops, voor zo,n 1.000 EUR haal je een TD-6 in huis. Zou ik het aandurven om toch een nieuwe hobby erbij te nemen :confused:

Dit weekend toch eens een bezoekje brengen aan de winkel, wie weet :walker:

Grappig...

Jullie vergelijken deze bak meteen met andere drumbakken terwijl jullie hem niet eens gehoord of gezien hebben. Dit is vintage, geen yamaha troep! ;)

Een TD-6 klinkt uiteraard precies zoals een SDX.. NOT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

En serieus... 2200 euro is veel geld, maar weet je hoeveel SDXen er zijn..

Ik ga nu 15 minuten lang niet op het forum komen, want ik word gek!
Wat een lef om zo een SDX af te kraken.. Ongelooflijk!

Een MFB klinkt hetzelfde als een Minimoog, kijk maar eens naar de specificaties. Precies hetzelfde. NOT

Ik moet eventjes klameren, ik weet het, maar ik geloof gewoon niet dat jullie dit zomaar kunnen schreeuwen... ongelooflijk..

En toen was er koffie! :)

En mensen... De dokter is al onderweg! ;)

Klopt uiteraard, ik vermoedde wel dat de geluiden op zich al de moeite zijn.

En uiteraard, vintage spullen kosten nu eenmaal geld.

Tja, het is dus duidelijk dat alle diegene die comentaar leveren op de SDX totaal geen idee hebben wat dat ding eigenlijk is en wat hij allemaal kan. Eerst een beetje je huiswerk doen jongens, en daarna pas comentaar geven. Die TD-6 vergelijking is wel grappig :confused:

Origineel geplaatst door Hover
Klopt uiteraard, ik vermoedde wel dat de geluiden op zich al de moeite zijn.

Nou dat ding heeft eigenlijk helemaal geen geluiden. Het is namelijk een sampler. Maar wel een met specs waar menig hedendaagse sampler nog een puntje aan kan zuigen. En dat voor een bak van een jaar of 15 oud.

ff voor de duidelijkheid. Ik heb er zelf ook nog nooit eentje gezien of gehoord dus misschien is het wel kut.... Maar... Ik heb dan ook niet meteen een oordeel klaar liggen. omiel heeft er eentje gehad..

( Vandaar ook dat ik nooit iets over Waldorf bakken zeg.. )

Origineel geplaatst door omiel
Nou dat ding heeft eigenlijk helemaal geen geluiden. Het is namelijk een sampler. Maar wel een met specs waar menig hedendaagse sampler nog een puntje aan kan zuigen. En dat voor een bak van een jaar of 15 oud.

Precies, samples net als in een TD-6 of,... in principe kan je je eigen samplerdoos eraan hangen en je eigen geluiden gaan gebruiken. Samples van de SDX erin en klaar is kees.

Misschien stel ik het wat simpel maar da's gewoon mijn mening natuurlijk.

Ik heb inderdaad nog nooit zo'n SDX gezien of gehoord maar wat maakt deze dan zo speciaal t.o.v. nieuwe electronische drumstellen (behalve dan de vintagewaarde)? Zijn er functies op zo'n SDX die je niet op een nieuw TD of zo kan doen?
Kan het me moeilijk voorstellen maar misschien weten jullie meer?

Dus, wat is er dan zo speciaal aan zo'n SDX?

Heel veel zul je niet vinden..

Er stond er trouwens, onlangs ook eentje te koop in Duitsland (misschien was het wel deze) voor zo'n 3500 EURO..

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Ik moet eventjes klameren, ik weet het, maar ik geloof gewoon niet dat jullie dit zomaar kunnen schreeuwen... ongelooflijk..

Johnny zit op de kast ! Johnny zit op de kast !
:D :D :D :D

...maar toch...wat is er nu zo bijzonder aan een 20 jaar oud e-drumstel met een
prehistorische sampler die op een mislukte spelcomputer lijkt?

Of ja..wat kan ie, wat een moderne TD in combinatie met een vette sampler niet kan?

:duivels:

Johnny zit op de kast ! Johnny zit op de kast !
:D :D :D :D

...maar toch...wat is er nu zo bijzonder aan een 20 jaar oud e-drumstel met een
prehistorische sampler die op een mislukte spelcomputer lijkt?

Of ja..wat kan ie, wat een moderne TD in combinatie met een vette sampler niet kan?

:duivels:
hmmm. Sinds ik besloten heb dat ik alle posts met het woord YAMAHA erin te negeren ben ik inderdaad niet meer zo op de kast geweest. Maar goed. Het is natuurlijk onzin om te denken dat alle samplers op elkaar lijken. Als er andere hardware in zit is de kans dat ie hetzelfde klinkt bijna nihil.
Men denkt dat de enige uitzondering computers zijn, dat die allemaal hetzelfde klinken en dat het alleen maar om de algoritmes gaat, maar daar geloof ik ook niets van.

Dus..

Een TD in combinatie met een vette sampler kan sowieso niet zo'n verkoopprijs opleveren op ebay.

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Een TD in combinatie met een vette sampler kan sowieso niet zo'n verkoopprijs opleveren op ebay.

godzijdank niet nee....

Back