recording appergiator VST

waz

Hobbyhoer
Titel zegt het eigenlijk al.

Hoe in the hell capture of record men de midi data van een ( VST) appergiator in ableton?

Gewoon door de MIDI-track waar je de VST naar toestuurd te 'armen' (record mode) dan wordt de MIDI vanzelf opgenomen. Werkt alleen niet als je een AudioUnit gebruikt (die zendt nl. nooit MIDI uit).

De mididata (pattern) van de (VST) appergiator krijg ik niet te zien. De lange noot om de VST (appergiator) te triggeren krijg ik wel door.

Dus weinig succes Bodo =(

Ik heb dit even geprobeerd maar bij mij record die gewoon losse noten.

Heb je wel een aparte miditrack aangemaakt voor de arp-plug??
Dit moet want anders record die gewoon het inkomende midi-signaal van deze miditrack..

Dus je hebt 2 miditracks nodig!!
De eerste track die moet de arp triggeren(1 langenoot)...vervolgens kan de arp dan weer data versturen naar de miditrack waarin jij die data(losse noten) wil recorden.

Dus hoe heb je de midi-routing gedaan tussen de miditracks die je gebruikt?

Voorbeeld:Je hebt die Arp-plug op miditrack 7 en je wil recorden in miditrack 8 dan moet je er wel voor zorgen dat de midi-out van miditrack7 het signaal verstuurd naar de midi-in van mididtrack 8.
Als dat bij beide kanalen goed staat ingesteld dan moet je gewoon losse noten kunnen recorden.

Have fun ik gaat koffie zetten:D

Yo thnx voor je reactie Mozt-Hard volgens mij doe ik het zoals jij omschrijft. Ff een screenpix toevoegen om het eea te verduidelijken.

naamlooshs.jpg

Ditzelfde heb ik gehad met de arp van FM van NI.
Als ik een toets indrukte, dan hoorde je de arp.
Maar met het afspelen van midi was dit niet hoorbaar.
Niet in verdiept toen, wel benieuwd hoe dit kan.
Zal iets in de trant zijn van wat Mozt-Hard zegt. Wel interessant.

Het zal vast en zeker in de trant van hoe Mozt-Hard het omschrijft zijn. Maar op een of andere manier kan ik nog steeds die midi data van die appeggio niet capturen :stupid

volgens mij verwar je misschien twee dingen :

1) mozt legt volgens mij uit hoe je -als je op één kanaal een arpeggiator zet- op een ander kanaal kan opnemen wat die arpegiator 'uitspuwt'
Dat werkt bij mij (in ableton) perfect.

Maar misschien wil je (correct me if I'm wrong) het volgende : je speelt één lange noot op een kanaal naar een VST die in 'arpeggiated' mode staat.
En jij wil die arpeggio 'midi' opnemen.
Dat kan dus niet, die VST 'verwerkt' dat intern zeg maar, die stuurt niks midi 'out'

volgens mij verwar je misschien twee dingen :

1) mozt legt volgens mij uit hoe je -als je op één kanaal een arpeggiator zet- op een ander kanaal kan opnemen wat die arpegiator 'uitspuwt'
Dat werkt bij mij (in ableton) perfect.

Maar misschien wil je (correct me if I'm wrong) het volgende : je speelt één lange noot op een kanaal naar een VST die in 'arpeggiated' mode staat.
En jij wil die arpeggio 'midi' opnemen.
Dat kan dus niet, die VST 'verwerkt' dat intern zeg maar, die stuurt niks midi 'out'
Exacto mundo!!...alleen dan wil die het dan niet halen uit een VST maar uit een VSTi maar ik ben nu waarschijnlijk aan het mierenneuken;-)

Yooo ga jullie hierbij bedanken voor jullie hulp, geweldig dit :halleluja

@seiko......bedoelde idd de interne app. van de vst(i), maar nooit geweten dat of gebruik gemaakt van de plugin die bij ableton zit :o:

Dat werkt (net zo) goed, net ff geprobeerd en kan die midi noten capturen, super relaxt :kroon:

Thnx voor jullie hulp heren :biertje:

Back