multitrack recorder

Status
Please reply by conversation.

jwhagenbeek

Ouwe rot
aargh heb mn broer beloofd de band op zn trouwdag op te nemen. dacht hiervoor mn powermac met digi001 mee te slepen maar nadat ik mn mac heb geupgrade werkt mn digi001 niet meer en zou lullig zijn als ik de daad niet bij het woord kon voegen dus vandaar dat ik nu met enige spoed op zoek ga naar een multitracker die ook van pas kan komen in mn studiootje. zat te denken aan een oude yamaha md8 of een of ander hard-disk-ding. maar ja mn budget is wat laag voor de meeste hard-disk-dingen...

Hoe multritrack moet ie zijn (wel of geen meerdere sporen tegelijk opnemen)? Een Boss Micro BR doet er maar 2 tegelijk, maar kun je voor rond de 100 euro wel vinden. Heb je meer aan dan een MD8 verwacht ik, die zijn toch wat ouderwets.

ha ja klopt laag is persoonlijk idd bij mij kan soms een brood al duur zijn maar ik zat rond de 100 te denken misschien iets meer. en zag nu pas eigenlijk dat veel van die multitrackers maar 2 sporen tegelijk kunnen opnemen... waarom noemen ze dat nou een multitracker (ja snap ook wel dat je kunt layeren) maar wil gewoon 8 sporen los van elkaar kunnen opnemen en of iets ouderwets is maakt me niet uit als t maar werkt

Zoom R16 misschien? Ik weet niet of €375 te veel is maar dan heb je wel een nieuwe 16 sporen recorder.

phochos had (heeft?) een Korg D8 te koop maar die is gereserveerd.
Je kan wellicht even een PB sturen om op de hoogte te worden gehouden.

Nou dan wist ik het wel.
Even een 2e HD in je mac en een ouder systeem erop zetten zodat je weer met je digi001 kan werken. Kost je hooguit een uurtje.

En analoog?

Ik heb nog een 8 track Tascam cassettedeck staan, die binnen je budget past. 8 kanalen gelijktijdig opnemen. Wel met analoge compactcassette, dus op een C60 kun je dan 15 min. opnemen (9,5cm/min ipv 4,75cm/min).

Als je per sé digitaal wilt, kun je zoeken op Fostex (D90 of D160 bv). Maar of je die binnen je budget kunt vinden???

Je hoeft niet terug naar OS9 Laatste versie werkt onder OSX 10.3
Jij hebt waarschijnlijk 10.4 of 10.5 er op gezet.

Is het een G5 PowerMac? Daarvoor heb ik nog wel een 10.3.5 installatie CD liggen.

Nee een powermac G4 maar het maakt niet uit voor de os welke mac het is, ik heb op mn ibook g3 nu probleemloos 10.4.11 draaien en dat draait perfect.
ah als jij osx10.3.5 hebt en mn digi001 werkt daaronder, dan zou ik graag die cd willen lenen!

Dat gaat helaas niet lukken. Het is zo'n installatie CD die specifiek bij een bepaalde Mac hoort. Als je die in een ander model stopt zegtie dat het niet op die Mac geïnstalleerd kan worden.

Hé jw, misschien een Akai DPS 12? Vind ik een super toffe harddiscrecorder. Volgens mij zijn ze best cheap tegenwoordig

Status
Please reply by conversation.
Back