[House] Amazing animal - Push it 2 the top

Stijlte staat me wel aan eigenlijk, doet me denken aan mn gothische verleden..hehe

Maar ik kan natuurlijk geen afscheid nemen zonder een lijst :D

- Stemmen mogen harder
- tot de arp erin komt op 2:38 is het vrijwel mono, misschien iets om aan te werken.

Al met al is dit wel een track met potentie! Mijn advies is eigenlijk vooral, VEEL muziek maken! Wanneer je naar muziek luistert van anderen, luister naar de productie; wat gebeurd er met panning, wat wordt er gepanned en waar naar toe, de volumeverhoudingen, wat voor soort drums worden hier gebruikt...etc.

Ik vind het idee leuk, maar de partijen staan af en toe nogal los van elkaar. Dat vergt gewoon veel oefening :)

De sequence vind ik iig super! Nummer is lekker langdradig, precies zoals deze stijl behoeft :)

Bedankt voor je commentaar Jelle. De vocals had ik in een eerder stadium harder staan, maar vond ze teveel overheersen. De panning....dat is grappig...ik had laatst op het forum gelezen dat tracks die voor clubs zijn bestemd niet te extreme panning mogen hebben. Dit is dus de eerste keer dat ik minimaal heb gepanned en vraag me nu af of dit wel juiste info is :D Hoe zit dat nou eigenlijk met de panning voor clubmuziek?

Je overgang bij 0.40sec mag wat spannender. Bijv. percussie door een hpf filter wel laten lopen en nog een extra effectje misschien wel een leuk noise geluidje. Voor de rest vind ik hem een beetje eentonig, zou hier en daar nog leuk synth er bij proppen.

lekker lekker lekker!
die open hat is heerlijk maar heeft voor mijn gevoel een ietsje te grote decay. maar een klein beetje korter maken en dan is het helemaal goed!

Ik heb een nieuwe versie van het nummer gemaakt met de tips die jullie gaven erin verwerkt. Ik vind de nieuwe versie echter niet beter dan de oude, dus ik vervang hem niet.
In het kort: Het aanpassen van de panning van de 3 gated parts geeft wel meer ruimte, maar het gaat echt anders samenklinken en niet beter naar mijn smaak. Het inkorten van de decay van de open hihat klinkt naar mijn smaak niet echt beter. De overgang op 0.40 had ik aangevuld met wat FX en het laatse stukje percussie gereversed (ik heb geen goede, sappige software HP-filters); de laatste aanpassing klonk nog het beste, maar ook niet super.

Back