80's electro

Devon-Miles

Ouwe rot
http://soundcloud.com/devon-miles/rca-01-try2

ik ga er nog wel het 1 en ander aan veranderen maar de beats, baslijn en strings blijven. er zal hier en daar een aanpassing komen en wat vocoder stuff.
helemaal 80's klinkt die trouwens niet, zitten ook wat modernere elementen tussen maar wel geinspireerd door

Lekkere beat en baslijntje ook maar de rest mag er van mij uit.

Verder wat variatie in de beat brengen. :okdan:

Hihat en kick niet zo veel galm en delay, meer droog in your face.

1:23 pad/string sound is :okdan: maar het modulerende geluid wat je er net voor hebt vind ik alleen leuk als het een beetje tussendoor komt bij die pad, het stukje voor 1:23 vind ik net een beetje te langdradig worden.

Ik mis toch een stukje waarin je de baslijn transponeert of even iets varieert.

Maar qua klank wel erg lekker. Bassline uit de SE1?

thanks voor de feedback! :)

het meeste wat ik maak is altijd met de hand opgenomen en daarbij let ik nooit echt op hoelang het is of hoeveel maten dit of dat erin komt, zie het als een schets.
maar idd, dat modulerende geluid wil ik eens in de zoveel maten 16 denk ik even laten inkomen. de strings uit de jx3p vind ik echt lekker en blijven er ook in. dat jx8p chordje halverwege gaat eruit, dat is iets te happy. en over die baslijn transpose inderdaad dat gaat ook gebeuren, die komt idd uit de SE1 dat vind ik echt een dikke bass bak

Ben benieuwd, heb me even geabonneerd op deze thread :okdan:

-kdenk datje hier aardig in de pat banatar genre zit ..heh
sounds zijn goed
lekkere string stijlvolle pluckstab
:P

inmiddels heb ik alweer tig versies maar vind deze wel uitwerkbaar.
meer uptempo, bassline transpose en iets andere melodie.
er kan nog wel wat meer doorheen maar de basislijn is wel gezet denk ik zo.

Attachments

• RCA try2.mp3
    2,8 MB · Bekeken: 106
Erg 80's inderdaad,.. beetje Genesis sound,. (Home by the sea)
Zie r nou niet direct elektro in,..
En er mag wel wat meer muziek in en wat meer arranement!
Maar zeker leuke basis!

Erg 80's inderdaad,.. beetje Genesis sound,. (Home by the sea)
Zie r nou niet direct elektro in,..
En er mag wel wat meer muziek in en wat meer arranement!
Maar zeker leuke basis!

veel 80ies poppie / [disco ] heeft een lekkere basis [bv veel micheal jackson muziek heeft gewoon een linndrum soundje ...goede bassplayer en lekker loopje

devon miles ...zoek een [lkkr] chikies die wat mee swingt/zingt :D

Strings staan een beetje te hard voor mijn gevoel. Verder is de 2de versie veel beter dan de eerste, kwa galm enzoo dan. Wel lekker dit hoor, ik ben hier wel fan van :okdan:

Na 1:30 zou er iets anders moeten komen. Inderdaad een oldschool rapster en/of stabby brass chords met veel portamento en misschien een melodie er bij. Maar tot 1:30 zeker is het echt precies op die manier beter geworden zoals ik hoopte dat de track beter zou worden :okdan:

Dank beste forummers, ik ga er aankomende week flink mee aan de haal.
Mochten anderen geinspireerd raken post vooral wat eigen dingen, zo houden we de ideenflow gaande :)

ik vermoed wel dat je track (die overigens niet slecht is) kapotgelimit klinkt, er zit geen transient of dynamiek meer in, kijk je instellingen van je afmasterprogramma's na of hardwarebak, je kan dat zien aan de wave, er is bijna geen wit nimeer tussen de peaks, dat is een indicatie, ook hoor je het. Een probleem bij mij vroeger ook, de race naar loudness werkt dit in de hand, de race naar volume stopt ooit ergens toch hoor, je bent beter met een mminder luide track maar met nog wat headroom. Een beetke limiting kan wel de nodig steun geven om een shiny mix, maar deze lijkt me overdone

sorry voor de proclamatie, is goed bedoeld hoor
keep on going teasing the 80's to do better stuff then back than!!:halleluja

LekkerE MuzaK!

Toch een punt, een echt refrein, of beter gezegd ff totaal een andere richting (met veel saus) dat past er nog wel bij. Nu is het toch veel hetzelfde steeds.

maar goed, smaak, smaak en smaak he? :D

goed idee inderdaad, een goed en herkenbaar refrein, dat dan met die jx3p strings.ik heb inmiddels al een vet akkoord gevonden met een jx8p brass sound.

over de compressievraag van prophet; de track wordt niet gelimit en de wave ziet er gezond uit, daar let ik altijd wel op want ik wil geen dikke blokken audio hebben.

toch zijn de beats redelijk gecompressed. ik moet zeggen dat het ook een beetje mijn voorkeur heeft. het zal ook wel gewenning zijn denk ik maar ik hou ook niet zo van hele flauwe muziek, er mag wel wat power en ballen inzitten. nu klopt het dat dit niet perse de compressor moet zijn die dat verschil moet maken want ik snap je punt wel. ik ga het met iets minder proberen. maar de wave ziet er naar mijn idee gezond uit en is ook niet genormalized verder.

vind je mededeling overigens niet erg, integendeel, alle kritiek of opmerkingen zijn welkom. uiteindelijk gaat het om een goed resultaat. :)

met wat heb je die gesaused? Met die Mixmaster in je gearlist?
Heb je ook ongemasterde versie liggen, klein stukje?

Het is maar om te steunen ze, ben altijd geintresseerd in deze eindfases, een nerdy trekje ma kom daarom zitten we op dit forum hè ;)

Back