T.ranceO.rientatedS.ong

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Dat werkt met een ASIO geluidskaart - die je nu hebt - prima. Zo werkt driekwart van het forum hier. Een klein deel neemt analoog op.

Alle bovengenoemde software (al weet ik het van Reaper niet zeker) heeft midi-out/in functionaliteiten én audiofunctionaliteiten zodat je het én strak kan sequencen, én goed kan opnemen. Omdat jij vooral met externe gear aan de slag gaat valt Reason daarom af, dat werkt alleen 'in the box', dus alleen met dingen binnen het programma zelf.

Ja, Reaper heeft dat ook. :)

We hebben een doorbraak.
Nu nog een goede synth scoren(de m3 is helaas al weer terug naar de winkel).
en de DX-7/Juno-60 hebben geen sequencer.
Sequencen doe je vanaf nu in je favoriete DAW,. Dx7 heeft midi out dus die kan als master dienen,. nu nog wat gratis vst instruments voor de dikke sound en voor je t weet zijn je draadjes een stuk korter!

Ik weet het.
De reden dat ik met audio opneem is omdat ik dan mijn *gear* goed kan benutten.

Ik heb niet voor jan lul een Dx-7 natuurlijk, dan vind ik het onzin om met bijvoorbeeld een Jp-8000 kloon te pielen via midi..

Maargoed.
Ik kan ook bepaalde dingetjes(Zoals drums en baslijntjes) met midi doen, en de melodie en akkoorden gewoon met de Dx-7 of Juno.

Ik weet het.
Ik heb niet voor jan lul een Dx-7 natuurlijk, dan vind ik het onzin om met bijvoorbeeld een Jp-8000 kloon te pielen via midi..
Maargoed.
Ik kan ook bepaalde dingetjes(Zoals drums en baslijntjes) met midi doen, en de melodie en akkoorden gewoon met de Dx-7 of Juno.

Juistem!
je kunt toch gewoon op je juno blijven pielen? je neemt alles wat je speelt alleen op in midi, zodat je het allemaal als noten hebt....verder veranderd er niets...
je krijgt er dus iets bij, ipv dat je iets verliest...

Kijk:D
Het heeft tijd nodig bij me, maar het komt wel!

Ik weet het.

Maargoed.

Maar Brad, op jouw dx-7 zit ook een MIDI-in. Als je die nu eens op een MIDI-out van je pc aansluit (via een interface die MIDI kan uitsturen), en je audio out van je dx-7 in de audio-in van je pc stopt (zoals je nu al doet), dan kun je je DX-7 strak mee laten lopen met de rest. Dus het is niet of, of!

Ik heb zelf een korg m3 waarvan ik terzijde volledig alle mogelijkheden uitgezocht en mee geexperimenteerd heb (.. en ben er nog niet volledig klaar mee).

... vandaar mijn nuchtere opmerking dat ik in die zin respect heb voor zijn werkje, gezien hij evengoed een standaard combination uit de massa presets had kunnen uitpikken, en hiervan in een handomdraai mits lichte aanpassingen een trancenummer had kunnen posten waar iedereen van achterover viel !

... en dat hebben we hier natuurlijk ook al genoeg,... mannen die met 1 vingertje trance-nummers laten knallen van voorgebakken presets en loopjes

... en raar maar waar, dat doet ie dus niet, maar zit alles zelf aan elkaar te modderen tot iets wat misschien ooit wel een nummer kan worden.

Hij gaat dus niet voor de bedrieglijke lovende kritiek,... maar voor het selfmade-principe, hoe gek dat dat dan ook mag klinken.

Brad, doe me een plezier en ga eens aan de slag met een voorgebakken trance combination van de M3. Verander er vooral niet teveel aan want de mix is optimaal ingesteld, en zorg voor enkele goede akkoorden.
En post deze eens.

(en de rest ... vergeet de inhoud van dit bericht even, of doe alsof)

Ik heb helaas geen M3 meer.
Ik vond X-Y station een fijne combi, en Love For Trance.
En uiteraard nummer 100 return to cyberville.

Maar inderdaad, Ik heb vaak zat met de M3 combi`s zitten spelen, en ook met alleen de ribbon control en karma.

mn ongezuten mening
1 @ topicstarter , ik denk niet dat het merendeel van 'sf' trance georienteerd is...(upyoursacces)..
2. Kies een/geen richting ..♥ synthforum ♥ leuk , maar de amateurvloedgolf neemt wel heel grote proporties aan , no prob....Je kan best wegwerpmuziek maken , maar waaromzou je dat doen ..bezint eer ge begint...Waarom maak je muziek ..heb je een verhaal ?

Maar Brad, op jouw dx-7 zit ook een MIDI-in. Als je die nu eens op een MIDI-out van je pc aansluit (via een interface die MIDI kan uitsturen), en je audio out van je dx-7 in de audio-in van je pc stopt (zoals je nu al doet), dan kun je je DX-7 strak mee laten lopen met de rest. Dus het is niet of, of!

Zoiets dus: https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=126984

Je bent gewoon een masochist! je kent ut nie loate! :)

wel lief trouwens van Gijs...

gaat marktplaats op, ziet een dingy, en denkt meteen aan tyros ..jaja
vervolgens neemt ie ook nog le moeite om de link effe te posten.

Hard waar nodig, en behulpzaam waar nodig :)
Zulk advies kan je niet laten schieten hoor, tier.

wel lief trouwens van Gijs...

gaat marktplaats op, ziet een dingy, en denkt meteen aan tyros ..jaja
vervolgens neemt ie ook nog le moeite om de link effe te posten.

Hard waar nodig, en behulpzaam waar nodig :)
Zulk advies kan je niet laten schieten hoor, tier.

:kroon:

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back