[computerzooi] DVD schrijvers naderen 200€ grens

fuse

Gepokt en gemazeld
OK, het mag dan wel geen synthzooi zijn maar computerzooi. Maar ik zit al een tijdje te azen op een DVD+RW voor een leuke prijs. En deze week is het dan zover. Misschien dat het door de oorlog komt of de levering van deelonderdelen voor de DVD's (die erg schaars waren) goed op gang is gekomen weet ik niet. Wel dat de prijs van zo'n 300 naar zon 220 euro is gedropped. En het gaat nog door.
Dit betekend een goedkope manier om je data op te slaan. (2€ per lege DVD+R tegenover 0.50€ per CD-R, en dus per Mb is DVD goedkoper)
4.6Gb backuppen op een schijf op 4x snelheid. (dus een 30 min in de praktijk)

Bijv de Nec (wat intern een HP (oftewel Philips) schijnt te zijn)
http://www.tweakers.net/pricewatch/51304

Let er wel even op dat de prijs nog wel zo'n 20% verder blijft dalen. En na de zomervakantie de 8x speed schrijvers op de markt gaan komen. (waarschijnlijk dan dat ze op minstens 2x de prijs van deze 4x speed gaan zitten)

Maar een mooi moment om te gaan beslissen om zo'n ding te kopen. (en dus geen AN200 of DX200 :duivels: )

Zat er net aan te denken of er nu ook weer een rits HD recorders en synths nu opeens met DVD schrijvers intern geleverd gaan worden.

Maar een mooi moment om te gaan beslissen om zo'n ding te kopen. (en dus geen AN200 of DX200 )

Nou ik brand nog wel ff op "gewone cd's"
voor mij de DX200...:okdan:

kleren kopen zit er ook niet meer in....

Alleen is Pioneer een andere DVD type als die van Philips/HP ea. Die vinden elkaar niet aardig.

Dus even in de gaten houden of je DVD-R(W) van Pioneer of DVD+R(W) van Philips/HP/Nec of een hybride van beide van Sony wilt hebben. De Apples hebben allemaal ook Pioneer schrijvers.
Het nadeel van die Pioneers is dat die DVD's niet op alle huis/tuin/keuken DVD spelers/recorders te gebruiken zijn. Die van Philips/HP/Nec dus wel. En daarom denk ik dat die laatste de standaard in de PC wereld gaat worden. (en het lijkt er ook op zoals het er nu naar uitziet)

yeah, .. dvd writers !! als ze 150 kosten koop ik er wellicht een.. dan kan de DivX binnenkort ook in de vullisbak [alhoewel dat een goede codec is IMO].

ik heb een gecopieerde dvd van me zelf gewoon op me stand alone dvd speler gespeeld fuse
geen probleem hooor
en ja divx is wel grappig maar dan liever svcd of zo
divx speeld geen enkele standalone speler

heb liever voor dat geld een AN200 of DX200. Die DVDwriters gaan nog veel meer in prijs dalen. De meeste computerspullen zijn aan het eind van het jaar (rond de HCCdagen) het goedkoopst. Mijn 2x cdwriter koste 6 jaar geleden zo'n 375 euro. Krijg hem nu niet eens weg voor 20 euro. Zo gaat het met al die CD/DVD spulletjes. Nu koopt iedereen nog cd writers en cdr's. Als die weg zijn, wordt DVDwriters pas goedkoop. Hetzelfde geld voor videobanden. Als vhs weg is kost een normale dvd niet meer dan 20 euro. Een AN200 of DX200 daalt niet zo snel in prijs als een DVDwriter.

oja en er zijn van die standalonespelers waar iets van software opzit waardoor je ook allerlei divx met subs en AC3geluid op cd kan branden en dus kan laten afspelen in je thuisbios. Weet niet precies welke, zal wel ergens op tweakers staan.

ten eerste lijkt me een losse dvd speler die divx speeld niet handig
want divx updated nog best redelijk
en ten tweede is het beeld van de goedkope dvd spelers minder omdat het gewoon net pcs zijn qua software en chips etc.

de DVD gebruikt zo'n ongelofelijk oude codec, MPEG 2, toen ik daar achter kwam, van welk jaar is die codec eigenlijk? 1995? k snap niet dat er nieuwe codecs ontwikkeld worden. Er komen toch ook telkens nieuwe mobiele telefoons op de mart !
Ik ga voor de DivX Pro DVD speler, en die ook SVCD leest .erm.. bestaat die al? of kan ik rijk worden ?:D

Origineel geplaatst door mono-poly
ik vind een goede svcd mooier van beeld dan menige divx hoor
en een player bouwen is wel leuk maar ja waneer is divx af?

ja dat word zeker leuk .. divx is erg breed ..
de divx players die er zijn ... lopen zo ver achter qua codecs
dat het nu nog niet echt leuk is
dat word het natuurlijk wel
gewoon in netwerk hangen .. grote flashrom er in en gaan ;)

Laten we er standalone DVD spelers/recorders even tussenuit aub?

Maar qua +RW en -RW zou ik toch heel goed oppassen wat je doet. Het maakt verschil uit welke van de twee varianten je gebruikt. Het kan zijn dat sommige apparaten beide formaten kunnen lezen maar daar moet je niet blind op gaan vertrouwen.

De prijs is overigens al onder de 200€ prijs gegaan. Alleen nog niet overal verkrijgbaar voor die prijs. Maar wel frappant dat de prijs van 300 naar 200 zakt in een maand. Bewijs van hoe hard het gaat in de computerwereld en hoe moeilijk in te schatten wanneer je iets 'moet' kopen.

Origineel geplaatst door J-Run
zoiezo nog niet nu kopen:geslaagd:

Hoezo, last van je cashflow of een andere reden?

Back