[Techno] A lost signal...

Fredd-E

Stamgast
tweede keer, betere keer dan maar...

lost signal

als iemand zich de moeite wilt nemen om iets feedback te geven dan mag het graag, ik wil altijd bijleren van mijn fouten.

alle tips zijn welkom...

maar als het je stijl niet is, zeik het dan niet gewoon domweg af omdat je het niet leuk vindt, daar heb ik ook niets aan namelijk.

Laatst gewijzigd:
kvond hem wel leuk :) beetje gewone maar lekker basslijntje, alleen hihats misschien iets te schel en bassdrum te pofferig/hard , ik hoor de leuke achtergrond pads niet zo goed.. maar qua compositie vind ik hem erg leuk :)
maar rond 4:00 had je hem ook wat sneller kunnen wegdraaien IMHO .. of nog iets toevoegen..

wel leuk nr :)

Origineel geplaatst door mindtwist
kvond hem wel leuk :) beetje gewone maar lekker basslijntje, alleen hihats misschien iets te schel en bassdrum te pofferig/hard , ik hoor de leuke achtergrond pads niet zo goed.. maar qua compositie vind ik hem erg leuk :)
maar rond 4:00 had je hem ook wat sneller kunnen wegdraaien IMHO .. of nog iets toevoegen..

wel leuk nr :)

allereerst bedankt voor de feedback.

het is de allereerste keer voor mij dat ik uberhaupt met een bassline werk in een nummer :) dus ben er nog volop mee aan het experimenteren, en ik vind het eerlijk gezegd niet gemakkelijk, maar moeilijk kan ook dus :)
de hi-hats kan ik nog altijd bij eq'en. de pads kunnen ook wel iets meer aandacht krijgen.
en na 4:00 komen er ook nog wel dingen bij, daarmee dat ie nog under construction is.

maar het enige grote probleem dat ik heb is mijn bassdrum... ik krijg hem maar niet goed afgesteld, en nu is ie weer zoals jij zegt 'pofferig'/hard(dof).

hoe verhelp ik dit? want ik had toch graag, zoals nu ook is, een droge 808 bassdrum erin gehad.

iemand goede tips hoe ik de 808 moet afstellen? decay? sustain? dat soort info? en hoe ik er het best een compressor bij gebruik?

Bedankt !!!

nieuwe edit online:

zelf wat geprobeerd te verbeteren aan die kick.. de pitch van mijn attack bleek heel laag te staan vandaar dat ie zo dof klonk blijkbaar.

dat maar even rechtgezet, nu klinkt ie dus minder pofferig denk ik zo, maar gewoon normaal zoals een 808.

voor de rest, iets hoog weggehaald bij die hi-hats en de pads iets duidelijker naar voren laten komen.

zo dat was het wel...

Leuk idee om ruis en bliepjes te gebruiken om een track te maken :okdan:

De beat is veel te rommelig. ik krijg telkens het gevoel alsof er 2 platen door elkaar lopen. Dus, ik zou zeggen, gewoon een goede quantize er overheen, en niet zoveel 32ste noten gebruiken.

De kick klinkt goed

Leuk begin na de break ook weer, stampt er ineens weer lekker in. Alleen kan de break wel een stuk korter, want het zorgt er voor dat de aandacht teveel kan verslappen.

Ga zo door!

Origineel geplaatst door Solid_Snake
Leuk idee om ruis en bliepjes te gebruiken om een track te maken :okdan:

De beat is veel te rommelig. ik krijg telkens het gevoel alsof er 2 platen door elkaar lopen. Dus, ik zou zeggen, gewoon een goede quantize er overheen, en niet zoveel 32ste noten gebruiken.

De kick klinkt goed

Leuk begin na de break ook weer, stampt er ineens weer lekker in. Alleen kan de break wel een stuk korter, want het zorgt er voor dat de aandacht teveel kan verslappen.

Ga zo door!

Je bedoelt mijn bassline dus...???? hmm vreemd want ik hoor niets verkeerd, kan dus aan mij liggen of aan een smaakverschil.
zal eens kijken voor die quantize, maar mijn bassline is toch maar vrij simpel en normaal, maarja...

De break blijft wel zo lang, dat vond ik eens cool namelijk, maar ik zal hem misschien nog wat meer opvullen en aldus spannender maken...

de track is ook nog niet volledig klaar he, daarom zijn dit soort tips dus erg handig...

Origineel geplaatst door Fredd-E
Je bedoelt mijn bassline dus...???? hmm vreemd want ik hoor niets verkeerd, kan dus aan mij liggen of aan een smaakverschil.
zal eens kijken voor die quantize, maar mijn bassline is toch maar vrij simpel en normaal, maarja...

Nee, ik bedoel toch echt de beat. Daar gebruik je toch 32ste noten in? En die vind ik gewoon te rommelig.

Maar smaken verschillen natuurlijk. :)

ooh het patroonv van de kick dus. ik doe soms gewoon een overslagje ja maar over het algemeen is het gewoon het eeuwenoude standaard 4/4 ritme van de kick. totaal niet bijzonder. maarja soms een soort van 'hapering' / overslag.

vind ik wel leuk... smaak he :D

als hij ooit volledig klaar is, dan post ik hem nog wel eens.

Het is een Haperratelbelg, geeft niet, leren we hem nog wel af :D

Wow, dit klinkt goed. Het is duidelijk dat je het ritme het belangrijkste vindt..:D de andere lagen raken zo een beetje in de verdrukking, zoals de baslijn. Maar dit is persoonlijk. OK!

thanx allemaal voor jullie kritiek en reacties..

ik heb afgelopen nacht nog zitten werken aan mijn nummer en heb vanalles aangepast.

* allereerst heb ik de roffeltjes van de hi-hats er zo goed als uitgelaten, ik heb tevens deze scherpe hi-hats wat bij ge equalized zodat ze niet meer zo heel fel naar voren komen.
* ik heb mijn bassline meer naar voren gebracht in de totale mix
* de 808 beat heb ik nog verder zitten tunen en heb ik nu minder rommelig gemaakt, door die 32ste noten niet meer te gebruiken en door subtieler te gaan werken met de velocity in mijn patterns.
* ik heb de break voorzien van nieuwe geluidjes, en er ook wazige 'vocals' ingezet die ik bewerkt heb.
* en dan heb ik nog de Ultrafunk compressor gebruikt op de eindmix en de Magnus ambience (een heel klein beetje) voor het geheel hopelijk IETS warmer te laten klinken. ik ben zelf nog niet zo heel ervaren met compressors maar ik zag dat als je de 'mode' op vintage zet dat je sound dan zogezegd warmer moet worden dus heb ik daar maar mee lopen experimenteren...

Je kan mijn nieuwe versie downloaden via onderstaande link:

http://users.pandora.be/fredd-e/music/lost_signal_2.mp3

Volgens mij is ie nu stukken beter :)

Laatst gewijzigd:
Back