Nieuw & zeer voorlopig synthesizer stukkie

Heeft in het begin iets weg van jarre's 'Revolutions'
Het ritme is een beetje saai (hij is wel mooi) maar een break
mag er zeker in. Verder had de laed iets uuuh...steviger(?)gemogen.
voor de rest is hij wel lekker.:okdan:

ja leuk! zit ik m te downloaden, traaaag, loopt ie op 4 min 10 vast! ..

maar na 6 x proberen gelukt.. . en hij klinkt heel mooi, dus zeker alle moeite waard! :halleluja dit is nu New Age.
de balans tussen de instrumenten kan misschien iets beter.

Dit is naar mijn mening echte goede New Age muziek, dus de betere soort. En 'k houd hier van! Als je een album met dit soort muziek uitbrengt koop ik m.

Laatst gewijzigd:
Bedankt voor de reacties, de balans kan inderdaad nog stukken beter, i know. De meeste tijd zit tot nu toe in het creëren van geluiden en het zoeken van een mooie melodie. Ik ben nog van plan om nog een vocoder d'r in te verwerken, maar eerst dan maar even een tekstje schrijven, anders sta je daar zo stom voor die microfoon.........

nice, goeie melodie-en!
maar na de 2e minuut is er eigenlijk weinig afwisseling meer, en met het ritme zou ik sowieso meer varieren... je zou bijvoorbeeld halfverwege een break erin kunnen bouwen en daarna het ritme terug laten komen met iets extra's... ik doe maar een suggestie
anyway, keep it up!

Voor dit nummer heb ik slechts een RM1x (alles behalve de lead, dus ook de strings) en een Microkorg (lead) gebruikt en opgenomen en gesequenced met Cubase VST.

hou wel van dit soort muziek,klinkt goed en klanken zijn goed gekozen,misschien in het midden meer variatie en bij de strings een tweede toevoegen.Drumsvariatie misschien,maar al bij al goed.

Zoo, ik heb nog een vocoder d'r in verwerkt en het geheel al wat beter gemixt. Wat meer breaks enzo d'r in bewaar ik even voor een volgende track, want deze track was eigenlijk toevallig ontstaan als testtrack om de vernieuwde setup hier in mijn studiootje te testen. De beste inspiratie komt spontaan hè!

Groeten, Phontaq

Ge-update versie:
http://www.student.io.tudelft.nl/io1043048/phontaq - pronto.mp3

Lijkt heel veel op zo'n bossa nova trackje van Jarre. En knap met zo'n setup, daar mag je best wel trots op zijn. En er past ook wel een mooie break in die opbouwt naar een climax en je dan weer doorgaat en dan wat bombastischer met het begin.

De mix kan qua balans wat beter maar misschien kun je dat minder goed horen (brand het anders op een CD en hoor het her en der af). De hihatjes staan ook wat schel, die mogen naar m'n smaak wel wat zachter (qua sound met EQ).

De begintoon vind ik niet zo passen bij de rest van de song.

Best een aangenaam en rustig nummer en die strings ... lekker zacht tapijtje, mooi, heel mooi.

Ik heb inderdaad nog niet het ideale monitoring-systeem, ben nog hard aan het sparen daarvoor. Een student heeft het niet zo breed.... Dit nummer is vrijwel helemaal afgemixt in een koptelefoon, met af en toe luisteren op de gewone installatie. Niet ideaal dus, maar ik zal het nummer inderdaad eens op wat andere systemen gaan luisteren.

Back