Reconditioning

DigiLoog

Ouwe rot
Wie geeft na een aankoop zijn synth een re-conditionings beurt?
Of gaan we meteen op een plakkerig en vies ding spelen?

Eerst een tijdje mee rommelen tot al de verborgen gebreken boven water zijn

Dan overhalen/herstellen en schoonmaken

:biertje:

Ik! Eerst en vooral openvijzen en alles binnenin opkuisen, dan de behuizing eraf, opkuisen en boenen, alle knopjes gooi ik voor 24 uur in een sopje om dan de dag nadien ze schoon te schrobben... :)

Laatst gewijzigd:
Dan ben ik dus niet de enige die z'n synths in absolute top staat wil hebben ;)
Wat er al niet aan rommel in kan zitten, van haren tot broodkruimels, dus niet alleen stof.
Vette (van met vingers etende patat toetsenisten) en verkleurde (rokende toetsenisten) toetsen, sommige mensen zijn ook totaal niet zuinig op hun spullen.
Natuurlijk mag er op gespeeld worden,daar is het een instrument voor, maar je kunt ook te ver gaan :D

Gewoon een kuise synth in topconditie weten uit te halen. Dat is de truuk :D.
En anders idd eerst een beetje mee spelen zodat je weet wat er allemaal mankeert. Handig om alles in een keer te doen. Ben benieuwd hoe mijn nieuwe ultrasoonbadje mij gaat helpen kuisen :eureka:.
Hangt ook allemaal af van de leeftijd en de zeldzaamheid van het beestje. Als ie nog niet obsolete is zou ik geen vervuilde kopen tenzij de prijs ernaar is en het dus weer loont om uren schoon te maken.

buitenkant schoonmaken en als het te doen is even openschroeven is wel standaard. zeker alleen al de toetsen ( BEETJE brandspiritus op een doekje ) zodat de vingers weer kunnen glijden en de luchtjes eraf poetsen. dan pas is ie "van mij".
echte servicebeurten alleen als er wat aan stuk of te er ontregeld is. vaak speel ik er eerst een tijdje op om de algehele toestand en gebreken op een rijtje te krijgen.
van tijd tot tijd gaan de synth's waar nodig dan in de revisie.
( momenteel doe ik dat wat vaker omdat de condensatoren toch al tegen de jaren gaan lopen en ik geen grote risico's wil lopen. )

Back