Roland SH32: Wat vind men ervan?

phochos

Berliner School Artist
Ik heb sinds enkele weken de Roland SH32 in mijn bezit. Ik ben heel erg tevreden over deze module, mooie geluiden die realtime te veranderen zijn. Maar wat vindt men op het synthforum ervan?:D

Re: SH32

Origineel geplaatst door phochos
Heel leuk en aardig, maar dat is een te koop aangeboden SH32. Vraag is: Wat vind men van deze module?:confused:
Ik geloof dat mensen die er veel op werken een beetje teleurgesteld zijn in een aantal zaken: de filters, de envelopes (iets met een slechte attack bij veel noten) en dat er in de OS nogal wat bugs schijnen te zitten...ik vond de klank van dat ding wel aardig, een tikkiel digitaal....makkelij te bedienen, maar erg gelimiteerd...als ze die dingen voor 150 of 200 euro gaan blowouten kijk ik er misschien nog wel een keertje naar...

Origineel geplaatst door phochos
Heel leuk en aardig, maar dat is een te koop aangeboden SH32. Vraag is: Wat vind men van deze module?:confused:

Het zijn twéé pagina's met links die je krijgt dus lijkt me wel dat d'r zinnige zooi tussen staat.

Maar als midicontroller annex module annex sequencer bakkie is hij leuk. De meningen zijn er wel verdeeld over maar gewoon lekker zelf uitproberen.

En als ik voor een leuke prijs zo'n ding zou kunnen scoren ach ja. (moet nou ook weer niet teveel Roland kopen ;) )

Re: Re: SH32

Re: Re: SH32

Origineel geplaatst door fuse
Het zijn twéé pagina's met links die je krijgt dus lijkt me wel dat d'r zinnige zooi tussen staat.

Maar als midicontroller annex module annex sequencer bakkie is hij leuk. De meningen zijn er wel verdeeld over maar gewoon lekker zelf uitproberen.

En als ik voor een leuke prijs zo'n ding zou kunnen scoren ach ja. (moet nou ook weer niet teveel Roland kopen ;) )

Excuses, niet verder gekeken. Deze thread is dan natuurlijk overbodig. Operator, hij mag gesloten worden.:Z

smaken verschillen?
maar, beste pochos, je bent één van de velen die meent dat er wel iets leuks mee te doen is!
-relatief leuke geluiden, klein, te doen qua bediening... (denk ik)

greetz

cloudy

Het filter is idd iets te krachtig waardoor je nogal snel 'piep'-geluiden krijgt maar als je daar met een beetje beleid mee omgaat heb je zeker een toffe module te pakken.
We gebruiken hem zelf vaak om vage bliepjes mee te bouwen en daar is hij dan ook uitermate geschikt voor.
Andere voordeel is dat hij veel verschillende wavevorms heeft waardoor je lekker veel klankkeus hebt.

Alleen dat multitembrale gebeuren is een hel! Weet niet meer precies waar het aan lag (mijn maatje ProtoHuman daarentegen wel) maar daar schijnen nogal wat dingen aan te mankeren.

ik denk, zo te zien, dat daar zeer typisch een soort van basaal stepsequencertje in zit. zo een vrij eenvoudig te bedienen ding. (hoop ik)

maar een stepsequencer steken ze nogal gouw ergens in he.

:)

kwam hier eerder toevallig terug terecht... voor alle duidelijkheid, zit GEEN stepsequencer in!!!

ik zat er dus flink naast :)

Vind 't een leuk bakkie, maar qua geluiden was 't geen aanvulling voor mij: veel soortgelijke geluiden had ik al, dus ja beetje dubbelop..

Back