hoe krijg ik dit effect

D-Joriz-

99% disabled
vanaf 1.39 min hoor je een .. lead kan je het niet noemen.. soundeffect dan maar?die hoge schelle piep. hoe maak je dit? is dit filterwerk of kan je dit met distortion en hoge freq,s in de oscillator ook behalen?
ik heb al vele dingen geprobeerd.. alles wat ik probeer komt niet eens in de buurt

het is een track van Negative-A

ik MOET echt weten hoe dit gemaakt word ,door dit nummer veel inspiratie gekregen voor iets wat ik al heel lang wou maken(gruwel terror:duivels:)

wie helpt mij?

Attachments

• 02-negative_a-listen_2_my_9-1real.mp3
    7,1 MB · Bekeken: 130
Zou niet weten waarom je t geluid wilt namaken.. maar volgensmij gewoon iets (sample, sound, wat dan ook) heel hoog pitchen en voorzien van een beetje noise.. ;)

probeer een kokend water sample van een fluitketel en speel 4 nootjes in de hoogte op elke tel

Een vier noten sequence van een triangle of sawtooth golfvorm, met kleine beetjes pitch-modulatie door een LFO met sample & hold, want het enige detail dat ik in dit geluid hoor zijn kleine, willekeurige pitch variaties. Kloot nog iets met een tweede oscillator en wat FM, of misschien een klein beetje sync.

Precies het geluid zal lastig zijn door de berg oversturing, maar je kunt hier toch eenvoudig eindeloze varies op maken? (LFO amount moduleren met een tweede LFO, iets met filterjes doen, etc.)

Nee, ik denk dat het een sample is uit een hele oude oldschool hiphop plaat...

Nu ook de track gevonden voor je:

House of Pain - Jump Around

Zou niet weten waarom je t geluid wilt namaken.. ;)

ik MOET echt weten hoe dit gemaakt word ,door dit nummer veel inspiratie gekregen voor iets wat ik al heel lang wou maken,maar goed ,dat was al gezegd:)

Een vier noten sequence van een triangle of sawtooth golfvorm, met kleine beetjes pitch-modulatie door een LFO met sample & hold, want het enige detail dat ik in dit geluid hoor zijn kleine, willekeurige pitch variaties. Kloot nog iets met een tweede oscillator en wat FM, of misschien een klein beetje sync.

Precies het geluid zal lastig zijn door de berg oversturing, maar je kunt hier toch eenvoudig eindeloze varies op maken? (LFO amount moduleren met een tweede LFO, iets met filterjes doen, etc.)
kga eens pielen..

en @ djtt.. hoe krijg je dit eruit zonder de beat mee te knippen ?

Dat zou ik je niet kunnen vertellen, ik heb dat nog nooit gedaan... Ik probeer toch altijd mijn eigen sounds te maken... Misschien slim met je eq spelen? Als het niet je hoofdsound wordt zal het minder snel opvallen als een sound niet clean is denk ik.

kheb tot nu toe dit..

ik vind de sound uit die track toch nog vrij helder klinken (indd het fluitketel achtige geluid met bitcrush ofzo)

Attachments

• piep.wav
    886,1 KB · Bekeken: 131
Dat zou ik je niet kunnen vertellen, ik heb dat nog nooit gedaan... Ik probeer toch altijd mijn eigen sounds te maken... Misschien slim met je eq spelen? Als het niet je hoofdsound wordt zal het minder snel opvallen als een sound niet clean is denk ik.

ik begrijp het.. dat doe ik zelf ook liever maar goed als je de sample zo kan veranderen dat het je eigen word kan ik er ook wel mee leven:D

ik blijf wel ff kutten met sylenth.. kom al aardig in de buurt met de info van Snitch

Die sample komt volgens mij ook langs op deze plaat
nation_millions.jpg

Kan het niet laten , sorry heren voor de flauwe humor..

Eet voldoende gasopwekkend voedsel, duw daarna een pvc 32 in je hol (lengte zelf uitvinden), plaats een mic aan de andere kant (oktava mk012) en voilla!

Achter elk geluidje kan je een basje plakken en je hebt weer een track.
Meestal hebben de Gabbers het weer van de Rappers gesampled, die het weer van een oude plaat hebben gesampled, of als het een wannabe is, heeft die rapper het ook weer van een andere rapper gesampled!

dan rap ik het maar van de samplers,waarna ik even goed chili ga eten,om vervolgens een bakje thee te drinken waarvan het water gekookt is in een fluitketel

Kan het niet laten , sorry heren voor de flauwe humor..

Eet voldoende gasopwekkend voedsel, duw daarna een pvc 32 in je hol (lengte zelf uitvinden), plaats een mic aan de andere kant (oktava mk012) en voilla!

douw jij anders ff een pvc pijp in je hol?!8o)
wat douw je er nog meer in?
je syntesizer.. om te distorten?
of je speakers .. als lowpass filter:)

Back