Tyros tries it all!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
mja maar die geluiden zijn wel wat outdated en ook qua quali niet echt je van het...
OUtdated, valt mee toch, ik bedoel het is een 707+727 in a box met tuning mogelijkheden.

sowieso lijkt mij brad ook geen hardware-techno-helemaal-te-vet-joh-triggeren-enzo figuur
maar iemand die gewoon lekker wil spelen...
Hij vroeg straks wel naar iets triggerachtigs...

Ik wil het liefst een bak met pads, en eventueel sampling mogelijkheid..
Ik kom dan waarschijnlijk bij een MPC uit, maar dat is me dan net iets te duur.
Kleine MPC500 is ook niet meer zo duur 2e hans.
Alesis HR16 heeft trouwens ook (velocity sensitive) pads.

Hoe zou een keyboardje met 49 toetsjes en een 8 stemmige polyfonie zonder midi of whatever zo kunnen klinken als dat hij bij mij klinkt?

was reactie op vorige pagina!

Hoe zou een keyboardje met 49 toetsjes en een 8 stemmige polyfonie zonder midi of whatever zo kunnen klinken als dat hij bij mij klinkt?
Kazig?

Kleine MPC500 is ook niet meer zo duur 2e hans.
Alesis HR16 heeft trouwens ook (velocity sensitive) pads.

HR18 heeft ook pads, maar ik wil wel samples in kunnen laden, en dat kan dat ding niet.

Als ik voor dezelfde 239 een Tr-808 kan scoren boeit het me niet of ik kan samplen :D maar een 2009 model drumbox van Alesis moet toch wel samples in kunnen laden?, zeker voor dat geld :)

Bedoel je de SR18, die kan ook geen eigen samples laden.

Kazig?

Ja. en het is grappig, dat ik dingen maak met een 8 stemmige Casio, dat sommige mensen denken dat ik er midifiles mee feed :D

Dan bedoel je de SR18

Ja inderdaad dat was hem :P
Die hebben we op mijn werk, is wel een leuk dingetje, maar voordat geld, en zeker naar de maatstaven van 2009-2010 verwacht ik wel sampling!

OUtdated, valt mee toch, ik bedoel het is een 707+727 in a box met tuning mogelijkheden.
hij is idd iets moderner dan de 707 maar de sound quality is wel minder... nogmaals, het lijkt me niet echt bradley's thing,
het zijn ook alleen maar samples dus kan ie net zo goed voor een Boss DR ofzo gaan...
HR18? Die ken ik niet, wel de HR16
de SR18 moet het zijn...

sr18_angle_med.jpg

edit: wtf? ineens 10 posts erbij in een paar minuten?!

de SR18 moet het zijn...
Die bedoelde ik ook 6.

Is wel een fijn dingetje, alleen heeft dat ding het probleem dat zodra hij niet op een volledig vlakke ondergrond staat(op je been of op een versterker) dat hij niet goed meer triggered.

En nu ik er over na denk is de zoom RT-234(dat is hem toch?) ook wel een fijn dingetje, jaar of 10-12 oud, maar mijn leraar heeft die drumbak, en van wat ik me herriner zaten daar wel fijne sounds in.

200 drumkits en 300 drumpatterns waarvan 100 zelf te programmeren(Meen ik me te herinneren)

In dezelfde prijsklasse (en evt. 2e hands) raad ik ook deze zeker aan: Akai XR 20

VEEL sounds en klinkt nog goed ook! Laatst op gespeeld, namelijk..

En nee, ook hier geen sample mogelijkheid (is bij de meeste BUDGET bakkies niet, hoor. En ALS het erop zit bij een goedkoop bakkie, is 't niet alles..)

Je wilt een bak met pads en die samples kan inladen... Misschien moet je eens overwegen een wat goedkoper drumbox (ook echt alleen maar drumbox) en een Korg (mini-)Kaoss Pad te kopen (je hebt 4 versies, de Kaoss pad, Kaoss pad 2, Kaoss pad 3 en de mini-Kaoss Pad). Dat ding kan dan weer samples inladen en heeft een XY pad.

MPC500 krijg je voor 250 euro en heb je pads+sampler.

Als ik voor dezelfde 239 een Tr-808 kan scoren boeit het me niet of ik kan samplen :D
dan ineens niet meer? da's apart!
ja ALS... maar die gaat ook snel vervelen, te weinig mogelijkheden voor de diversiteit aan genres die jij wil gaan spelen :D
ik zou hem, als ik jou was en hem voor 239 kon scoren, weer snel verkopen voor 'de juiste prijs' en daar wat bruikbaarders voor kopen...

maar goed, allemaal speculatie en onrealiteiten nutuulk :koffie:

deze is idd ook geinig:

akai%20MPC500.jpg

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back