Midi en protools

Derjano

Ouwe rot
Hoi,

Newbie met protools.
Ik loop te klooien met midi en protools.
Ik heb een midi tracks voor elke module of synth.
Probleem is dat als ik op een midi track sta en ik die wil inspelen hij ook de geluiden pak van de andere synths en modules.

Voor layering met andere sounds is zoiets natuurlijk handig maar niet in dit geval.

Ik ben gewend in Sonar dat als je op de betreffende miditrack staat hij ook alleen die miditrack behandeld en niet alle andere. .
En als je wil layeren in sonar kan dat door een button in de track aan of uit te zetten.
Maar hoe zit dit met protools?
Dit zal ongetwijfeld ook een of andere instelling zijn maar welke?

Iemand een idee?

groet Derk

staat je record knop niet aan van meerdere tracks?
ga op de midi track staan en zorg dat alleen van die track je record knop aan staat. dat zou voldoende moeten zijn.

Ik heb een midi tracks voor elke module of synth.
Probleem is dat als ik op een midi track sta en ik die wil inspelen hij ook de geluiden pak van de andere synths en modules.

Ik denk dat je modules allemaal via hezelfde midikanaal worden aangesproken. Geef dus elke module een eigen nummer (1-16) of gebruik meerdere midi poorten op je interface (als je die hebt). Per midi interface poort heb je 16 kanalen tot je beschikking.

Het is me niet duidelijk of je nog steeds Sonar gebruikt of nu iets anders?

Bleek toch mijn eigen stomme fout.
Ik bleek niet meer op de betreffende midi track te staan maar op de audio track.
Wat ik wel erg raar vind daaraan is dat als je bijvoorbeeld maar 1 miditrack hebt die specifiek op een bepaald midi kanaal staat maar je staat daarna per ongeluk op een willekeurige audio track in protools hij alle midisoundmodules en synts aanspreekt als je wat speelt.
Je zou verwachten dat als je op een audio track staat hij niks met midi doet.
Maar dat doet hij dus wel.

Back