Mastering?

Revolt

Nieuwkomer
Hallo ik zit met een probleem ik ben recent bezig met ableton om hier in te producen maar ik zit dus gewoon met een hoofdtelefoon muziek te maken maar als ik deze dan door mijn instalatie beluister klinkt het helemaal anders dan hoe het door men hoofdtelefoon klinkte is er een manier om dit zo te veranderen dat het hetzelfde blijft of moet ik gewoon steeds luisteren door mijn gewone boxen??

Hallo ik zit met een probleem ik ben recent bezig met ableton om hier in te producen maar ik zit dus gewoon met een hoofdtelefoon muziek te maken maar als ik deze dan door mijn instalatie beluister klinkt het helemaal anders dan hoe het door men hoofdtelefoon klinkte is er een manier om dit zo te veranderen dat het hetzelfde blijft of moet ik gewoon steeds luisteren door mijn gewone boxen??

no offence, maar wat is het belang van afmixen als je net begonnen bent :P

probeer eerst eens meerdere goede MIXEN te maken van een nummer en als je zover bent, ga dan eens NADENKEN over masteren ...

zie vaak treks staan, met de vermelding; dit moet nog afgemixt/gemasterd worden ...
ik ben van mening dat een goed uitgemixte trek al GOED klinkt, en na mastering SUPERgoed ...

moraal; de basis moet goed|!!! zijn en dan pas aan mastering gaan denken,
of denk je dat je in een poep en een scheet een trek "mastert" op je pctje met plugs, en dat ie dan net zo goed/vet/dik klinkt als je idool, welke afgemixt is in een stuio van 100k :)

tot zover mijn gemoei ...
nu jullie bescheiden mening! :)

OT; tip voor kop.tel. mixers; http://www.112db.com/redline/monitor/

:mega:

ja ik zeg toch nie dat ik da nu al ga doen maar ik vraag gewoon of het maken van een track geen verloren tijd is geweest als hij achteraf toch niet klinkt op een gewone instalatie

wat is je apparatuur eigenlijk allemaal? lijstje..?
is kijken wat er scheelt dan eventualè :D

no offence, maar wat is het belang van afmixen als je net begonnen bent :P

verloren tijd? gewoon leren een goeie mix te maken.

Precies, dat dus! Je zal nog voldoende te leren hebben, maar als je je verdiept in afmixen en mixen in het algemeen kan dat je produkties alleen maar ten goede komen.

wat is je apparatuur eigenlijk allemaal? lijstje..?
is kijken wat er scheelt dan eventualè :D

eigelijk gewoon men laptop met ableton op de moment khad het gewoon op men dj instalatie bedoeld en dat zijn gewoon een mengpaneel versterker boxen enz.. maar dat is waarschijnlijk geen goed plan om hier op af te luisteren zeker.. ik zou eigelijk gewoon al graag weten wat er eigelijk basis allemaal voor nodig is om het tot een goed einde te brengen en om op de andere te antwoorden ik verdiep me elke dag opnieuw weer in al deze dingen en leer elke dag iets bij dus dat lijkt me op deze moment nog wel genoeg aangezien ik nog maar net begonnen ben. Ik weet ook wel dat een goede track niet op 1,2,3 gemaakt is.

gewoon op men dj instalatie bedoeld en dat zijn gewoon een mengpaneel versterker boxen enz.. maar dat is waarschijnlijk geen goed plan om hier op af te luisteren zeker..

Hangt ook een beetje van de versterker en boxen af.
Maar de gemiddelde set voldoet niet echt voor het maken van een mix. Dat wil je toch echt goed horen wat je aan het doen bent.

Focus maar eerst op de muziek zelf zou ik zeggen...]]

Mastering is een vak apart en staat in principe los van het maken van de muziek.

Als je wilt gaan mixen, maar het moet een beetje betrouwbaar zijn, maar toch niet duur, zou ik gaan voor een goedkope geluidsinterface en dito monitors.
Dus bijvoorbeeld:
Lexicon Lambda USB interface
Alesis M1 Active MK2 of Yamaha HS50M monitors
Daarmee moet je een betrouwbaar klinkende mix kunnen maken.

Dit kost samen ca. € 450. Maar daarmee kun je starten. De rest is dan idd leren mixen etc. Maar zonder redelijke interface en monitors gaat dat sowieso niet lukken..............
En mastering komt dan idd pas veel later aan de orde.

Of nog goedkoper:

Tascam US 122 & Philips MFB 544

Kost samen tussen 250 en 300 euro.

:)

Die Philips MFB 544 Kan je die nog wel nieuw kopen? want vind hem alleen maar 2de hands en ze zien er vrij oud uit of is dat een verkeerde indruk?
alvast bedankt voor de vele reacties van iedereen het plaatje begint zowat duidelijk te worden:)

Die Philips MFB 544 Kan je die nog wel nieuw kopen? want vind hem alleen maar 2de hands en ze zien er vrij oud uit of is dat een verkeerde indruk?
alvast bedankt voor de vele reacties van iedereen het plaatje begint zowat duidelijk te worden:)

Die MFB's zijn inderdaad tweedehands. Ze komen uit de jaren '70. Qua prijs/kwaliteit verhouding zijn ze fantastisch.
Ik heb ze sinds een paar maanden en ik moet zeggen dat het een hele verademing is na jaren produceren op hifi speakers.
Het kan zijn dat ze niet helemaal lekker klinken als je ze koopt, maar er schijnt een mfb servicepunt te zijn waar ze nagekeken en afgesteld kunnen worden.

Die MFB's zijn inderdaad tweedehands. Ze komen uit de jaren '70. Qua prijs/kwaliteit verhouding zijn ze fantastisch.
Ik heb ze sinds een paar maanden en ik moet zeggen dat het een hele verademing is na jaren produceren op hifi speakers.
Het kan zijn dat ze niet helemaal lekker klinken als je ze koopt, maar er schijnt een mfb servicepunt te zijn waar ze nagekeken en afgesteld kunnen worden.

hm jah nu is het weer zo dat ik niet zon goede kennis heb van boxen dus weet ik het niet direct maar dat zoek ik nog wel uit:) die tascam lijkt me wel een goede interface te zijn in vergelijking met die lexicon

hm jah nu is het weer zo dat ik niet zon goede kennis heb van boxen dus weet ik het niet direct maar dat zoek ik nog wel uit:) die tascam lijkt me wel een goede interface te zijn in vergelijking met die lexicon

Ik heb ze bij deze man gehaald. Wel relatief duur, maar je bent daar hartelijk welkom voor een luistersessie en je krijgt 3 maanden garantie op goede werking. :)

Back