Dank voor alle positieve reacties
Gisteren de gare plamuurdelen er volledig afgeschuurd in de hoop dat de boel nu wel blijft zitten.
Ondertussen ook de klavierhouder verder uit elkaar gehaald, gereinigd en weer in elkaar gezet. Het is heerlijk om te zien hoe eenvoudig deze dingen zijn gebouwd en hoe bulletproof de setup met contactjes eignelijk is ten op zichte van al het gezeur met rubberen contacten die ik over de jaren heb gezien met andere klavieren.
Inmiddels zit het toetsenbord weer netjes in elkaar.
ik heb wat zitten stoeien met de mogelijke layout van de overige controls maar het gaat nog niet meevallen om dat allemaal bovenin te proppen. Misschien moet ik de behuizing dus toch aanpassen.
Bij het bestuderen van de schematics van een SH5 (die wel beschikt over o.a. pitchbend) viel het me op hoe weinig beide synths van elkaar verschillen eigenlijk kwa controls. Die SH5 schemas bieden interessante perspectieven voor een mogelijke pitch bender en modulatie matrix. Wil ik dat echter allemaal kwijt, dan zal ik waarschijnlijk ook een SH5 achtige behuizing met frontplaat moeten maken en dat gaat erg in de papieren lopen heb ik inmiddels berekend

Dus dat zal toch moeten wachten tot een eventuele versie 2.0 denk ik
Iemand NOG een gare SH1000 staan? :-D