De vocoder van Liebrand

Volgens mij is het met deze vocoders zo dat je al vanaf jongsaf aan het geluid hiervan kent en als je dan een ander soort vocoder te horen krijgt dat hij minder aanslaat omdat het nieuw voor je is.

Of is het gewoon dat het geluid zo goed is omdat het gewoon een kwaliteitsprodukt is?

Re: sennheiser

Re: sennheiser

Origineel geplaatst door musichouse
DNA heeft hem bij Music House gekocht.

van de VSM heb ik nog mooie foto's als JPEG.
Email me maar, dan mail ik ze.

Martijn
Music House NL
Musichouse@hetnet.nl

yo music mannen
maar kwam die vsm van dna kwam die nou uit de
klinng klang stuud
of niet niet datie dan beter klinkt
wel leuk moraal van dit sennheiser vocoder verhaal
[je hebt ems en sennheisers ]
in een andere thread ging het er ook al over
wat voor merken en soorten heb je nog meer die een redelijke vocoder sound kunnen neer zetten,..
c-ya ron

Ik heb een Ensoniq DP4 ... daar zit ook een vocoder in ... ik heb er nog niet echt goed mee gespeeld, maar het lijkt er in ieder geval op.

Origineel geplaatst door olafmol
het geluid van de brommende lightsabres is gemaakt door een microfoon voor een televisie heen en weer te zwaaien ;)

Olaf

wat voor televisie ? en welke zender ? :D

Cool, ik heb me echt lang afgevraagd hoe dat geluid van die lightzwaarden nou gemaakt is, ff uitproberen zo :)

Re: Re: sennheiser

Re: Re: sennheiser

Origineel geplaatst door rondroyd
maar kwam die vsm van dna nou uit de klinng klang stuud

ja... met als tussenstop music house dus
dna zegt trouwens dat hij een synton beter vind klinken
daar heeft hij er ook een paar van

en cylon stemmen zijn volgens ferenc met een korg vc10 gedaan en volgens ben van music house met een ems 2000.

Origineel geplaatst door bass-molecules
heb deze mogen verkopen en je raad nooit wie de nieuwe eigenaar is........... aphex-twin. helemaal goed

Aphex Twin is The-Rave-Colonel? LOL!!! :D

Origineel geplaatst door BCA303
Aphex Twin is The-Rave-Colonel? LOL!!! :D

hehehehe .. netalsof je in iemands vuilnisbak rommelt echter dit is toch iets bizarder ...
wat die gast allemaal koopt joh ... niet normaal meer !

8D

Origineel geplaatst door MadR
hehehehe .. netalsof je in iemands vuilnisbak rommelt echter dit is toch iets bizarder ...
wat die gast allemaal koopt joh ... niet normaal meer !

8D

Heel erg ziek inderdaad. Hij heeft ook een EMS Vocoder, welk model weet ik niet, maar op een aantal Rephlex releases staat "Thanks to Richard for the EMS vocoder" te lezen, dat zegt wel genoeg. Zal me niets verbazen als het om EMS 5000 zou gaan :P

Heb tijdens vst days Vokator aan het werk gehoord en moet zeggen zwaar onder de indruk.
Dus ik begin me zolangzamerhand af te vragen of we nog wel hardware vocoders nodig hebben.
Vokator kan van smooth as silk naar hard as nails en dan dan heb ik het nog niet eens gehad
over de granulaire synthese in het ding.

Origineel geplaatst door faab
Heb tijdens vst days Vokator aan het werk gehoord en moet zeggen zwaar onder de indruk.
Dus ik begin me zolangzamerhand af te vragen of we nog wel hardware vocoders nodig hebben.

Ik begin me af te vragen of we überhaupt wel vocoders nodig hebben.....:D

Ik begin me af te vragen of we überhaupt wel vocoders nodig hebben.....

Het blijft natuurlijk een vet effect.
En bij vele van ons zijn de intro's van de grandmixen voorgoed ingebrand in de hersenen:halleluja :halleluja

Het blijft natuurlijk een vet effect.
En bij vele van ons zijn de intro's van de grandmixen voorgoed ingebrand in de hersenen:halleluja :halleluja

Juist die vocoder geluiden van de intro's van de grandmixen vind ik zo ontzettend mooi klinken. Is dat ook met software als Vokator mogelijk of is dat iets van een totaal anders kaliber?

Juist die vocoder geluiden van de intro's van de grandmixen vind ik zo ontzettend mooi klinken. Is dat ook met software als Vokator mogelijk of is dat iets van een totaal anders kaliber?

Zeker weten dat het mogelijk is en je kan het zelfs nog vetter maken.
Bediening kan een tikkie tricky zijn maar moet voor de meeste mensen geen
problemen vormen.:)

Shit! Dat lijkt me cool. Of van die transformer robot sounds. Prachtig. Lekker ruw robotisch.

Er zullen altijd puristen zijn die het tegendeel blijven beweren.
En het is net met alle andere emulaties, het blijft een benadering.
Je moet het gewoon los van elkaar zien en de vocoder die je hebt gebruiken zoals jij het beste vindt klinken en niet hoe je denkt hoe hij zou moeten klinken (maar wat toch niet kan).

De werkelijkheid is geen benadering van de echte werkelijkheid. ;)

ik heb in geen tyden een one liner gelezen die de essentie van electronische muziek zo goed verwoordt

De werkelijkheid is geen benadering van de echte werkelijkheid. ;) [/B][/QUOTE]

Back