Goede live software gezocht

Wiebe

Ingeburgerd
Hallo,

ik ben zoek naar goede plugins voor live gebruik. Heeft iemand tips voor mij?
Software moet wel geschikt zijn voor mac;)

Alvast bedankt!

Ableton live heb ik zelf ook in gedachten.. Alleen is dat vooral een sequence programma en ben eigenlijk vooral op zoek naar handige soundsoftware, zonder dat ik vreselijk veel hoef te switchen van programma's. (misschien is juist ableton dan ook wel goed)

Okay, Thnx!

Misschien moet ik daar serieus maar s naar gaan kijken. Heb ooit wel een demo geprobeerd, maar veel verder dan dat ben ik niet gekomen. Kun je daar bijv ook externe plugins mee gebruiken?(denk aan bijv B4 van NI etc)

Dank je! Denk dat ik overtuigd ben, gezien het ook een bekend en populair programma is..
De orgels die er in zitten zijn op zich wel leuk, maar van wat ik tot nog toe gehoord heb, lijken de geluiden niet op het origineel, in tegenstelling tot software van bijv NI, addictive drums etc.. Maar zitten zeker wel bruikbare sounds in..

@ensemble, bedoel je mainstage orgels bouwen? nee. maar wat je in max maakt kan je gewoon saven en openen en live gebruiken.
ik was nog even vergeten dat live/max leuke midi trucks bevat. van arpeggiators tm seqs. en max is super.

Ik kreeg vandaag ook de tip over Logic, het schijnt dat daar ook een live onderdeel bij zit.. hebben jullie daar ervaring mee?

mainstage?

Ik kreeg vandaag ook de tip over Logic, het schijnt dat daar ook een live onderdeel bij zit.. hebben jullie daar ervaring mee?

Dat bedoelde Ensemble dus ook. Mainstage is er inderdaad ook geschikt voor, is in feite gewoon Logic maar dan zonder de opnamemogelijkheden e.d. die je live toch niet gebruikt.

Waves Multirack is bedoeld voor het gebruik van de Waves plugins in live situaties, ik heb nog geen tijd gehad om er zelf eens mee aan de slag te gaan, binnenkort toch maar eens gaan doen. Ik weet alleen niet of dit ook andere VST's ondersteunt.

Maar hoor wel hele goeie verhalen hierover.

Ableton live heb ik zelf ook in gedachten.. Alleen is dat vooral een sequence programma en ben eigenlijk vooral op zoek naar handige soundsoftware, zonder dat ik vreselijk veel hoef te switchen van programma's. (misschien is juist ableton dan ook wel goed)

Ableton Live is ervoor gemaakt!
Zeker als je een geluidskaart hebt met veel inputs!
Ableton is idd een sequencer, maar je kunt de kanalen in de mixer ook als audio kanalen instellen. Zo veel als je computer aan kan.
Input kun je per kanaal toewijzen.

Daar kun je gewoon plugins en effecten uit Ableton zelf overheen draaien.
De Ableton effecten zijn van een zeer goede kwaliteit en "vreemde" VST effecten zijn mogelijk maar ik gebruik ze echt zelden.

Latency is +/- 40 mS maar met de juiste drivertjes (ASIO?) zou je dat denk ik nog wel verder kunnen beperken.

Ik werk ca. 1,5 jaar met Logic Mainstage en ben er erg blij mee. Geen enkele keer gecrashed. Ik gebruik het i.c.m. masterkeyboards.

Back