Korg PadKontrol Native Mode

Bathmutz

Ouwe rot
Hallo allemaal,

Ik ben er pas achter gekomen dat je met de PK veel meer kan doen dan alleen wat samples triggeren met de pads. In Native Mode zijn dmv een Sysex naar Midi programmatje alle knoppen op de PK te gebruiken.

Heb zelf zo'n programmatje gedownload, half werkend. Er zitten nog wat fouten in volgens mij, hij doet af en toe nogal gek.

Maar goed, lijkt me tof om die Native Mode te gebruiken om Ableton Live 8 aan te sturen. Vooral voor het plaatsen en deleten van markers, scrollen, bpm instellen enzovoorts.

Er is een site die dat programmatje verkoopt voor 50 dollar, maar dat is verouderde site en die vertouw ik niet helemaal.

Is er hier iemand die met Ableton in combi met PK in Native Mode werkt?

Zou tof zijn als iemand me kan helpen. Heb zelf niet zo gek veel verstand van computersignalen en programeren enzo.

Youtube filmpjes van wat ik ongeveer bedoel:

Thanks Acces.

Op dat forum kon ik er niet veel over vinden. Daar zitten vooral mensen die hulp zoeken en niet weten hoe iets werkt.

Daarom had ik mn hoop hier gevestigd. Maar zonder al te veel resultaat zie ik wel.

Zou mijn roland sp 505 ook op een native mode kunnen werken?

Dat ik het scrollwheel en de andere knoppen ervan ook kan gebruiken om midi iets mee aan te sturen?

Back