Zijn er (nog) betaalbare analoge mixers met 8 subs?

Bass

Gepokt en gemazeld
Ik heb nu een Mackie CR1604VLZ en ik wil eigenlijk meer dan 4 sporen tegelijk kunnen opnemen. Er zitten wel 6 direct outs op, maar als ik een ander apparaat op kanaal 5 en 6 wil blijf ik dus steeds ompluggen, dus neem ik alleen subs 1-2 en 3-4 tegelijk op. Daarom zat ik te denken aan misschien een mixer met 8 subs zodat ik die 8 meteen 1 op1 naar mn recorder kan sturen...

Heeft iemand misschien anders een suggestie om het handigst een Mackie 1604 aan te sluiten op een 16 track HD recorder met 8 inputs?

:biertje:

Als je je apparaten via een patchbay op je mixer aansluit is het ompluggen niet zo'n enorm probleem. Is een lekker goedkope oplossing.

Betaalbare tweedehands 8-bus mixers geschikt voor recording: Soundcraft Ghost, Mackie 32.8, Soundtracs Topaz/Project, Behringer MX8000/9000 (niet aan te raden als je Mackie al gewend bent), en er zijn er vast nog wel een paar te noemen die betaalbaar zijn. Daarnaast zijn er ook veel goeie 8-bus live mixers die je ook zou kunnen gebruiken (bijv. Soundcraft, Allen&Heath), maar let daarbij wel goed op routing mogelijkheden etc.

dank voor de reacties...

een patchbay zie ik niet zo zitten eigenlijk.. nog meer kabels en alsnog ompluggen

en eigenlijk direct outs ook niet want dat betekent dat je dus altijd aan een apparaat vastzit die op die kanalen is aangesloten...

met een 8 bus kun je zelf kiezen welke apparaten je naar de recorder stuur IDD..dat is de meest flexibele oplossing toch denk ik

nu nog kijken of er een 8bus mixer is in de prijsklasse van een Mackie CR1604VLZ :)

D&R Dayner heeft erg flexibele routings. Is wel een bakbeest vergeleken met die Mackie.

nou ja ik hoef alleen maar subgroep keuzeknopjes per kanaal te hebben :
1-2
3-4
5-6
7-8

misschien dat een Mackie 24-8 beetje betaalbaar is

met groepen zit je altijd met 2 aan elkaar gelinkt, is ook niet handig.
8 aux sends schiet ook niet op, want wat doe je dan met je fx sends dan?

patchbay is toch het meest logisch en goedkope oplossing.
welke sythnerd heeft er nu een hekel aan patchen? :)

je kan ook 1x master , 2x aux en 4 vaste kanalen van je mixer aansluiten op je HD recorder, en dan ben je redelijk flex bezig.

ow ja de master...
nou dan ben ik klaar, had ook maar 6 kabeltjes :)

waar neem je mee op?

[instant edit] oh, 16 sporen recorder met 8 inputs. vergeet mijn vraag.

kijk als je alleen synths opneemt en geen drumstel miced met 8 microfoons dan heb je toch genoeg aan deze mixer?

Zou het een idee zijn om een tweede 1604 VLZ erbij te kopen? :eureka:

haha nee ik ben nu wel "klaar" met mn gearlust en heb een gevarieerde setup.. het moet wel een hobby blijven ...
ik wil gewoon niet steeds wijzigen/kopen/verkopen enzo..

Ik heb een Mackie 16-8, die is wat moeilijker te vinden dan een 24-8. Erg fijn hoor, zeker in combinatie met een patchbay! Vooral als je snel een ideetje wilt vastleggen met drums, (gesequencede) synthlijntjes, FX (apart) en live mic. Soms (heel soms) heb je dan gelijk een heel goeie, spontane opname waar je nog maar weinig aan hoeft te veranderen. Met de CR1604 was dat bij mij altijd een gedoe.

Ik heb net een Soundcraft Spirit M8 gekocht, die heeft 8 direct outs op de mono ingangen.

Ik heb een Mackie 16-8, die is wat moeilijker te vinden dan een 24-8. Erg fijn hoor, zeker in combinatie met een patchbay! Vooral als je snel een ideetje wilt vastleggen met drums, (gesequencede) synthlijntjes, FX (apart) en live mic. Soms (heel soms) heb je dan gelijk een heel goeie, spontane opname waar je nog maar weinig aan hoeft te veranderen. Met de CR1604 was dat bij mij altijd een gedoe.
Naast een Mackie 16-8-2, bestaat er bv. ook nog een Soundcraft Studio 16-8-2 en een A&H GS3 16-8-2. Misschien zijn dat ook nog opties.

Back