midi sequence krijg dit niet goed

Die MIDI file van je loopt op een compleet ander tempo. Zet eens de metronoom aan en speel het opnieuw in.

Als je 't niet bij kunt houden - zet je sequencer op een lager tempo.

het gaat erom dat ableton de beat synct naar 130bpm, en de midi natuurlijk ook;) alles klinkt dan in princiepe goed, alleen zitter er in de midi zelf bepaalde delays die ik niet goed krijg, ze klinken net niet goed wat je het beste kan horen met de beat aan;)

MIDI-blokjes kun je net als audio-blokjes timestretchen en expanden. Het feit dat je MIDI-blokje op 130 staat wil natuurlijk niet zeggen dat het ook op 130 ingespeeld is, Ableton moet ook maar een gok doen.

Het makkelijkste maar wel meest tijd innnemende is dat je in het MIDI-blok even het 1/16e grid aanzet en alle nootjes zodanig opschuift zodat ze allemaal precies een voor een op de lijn vallen.

Is die beat een midi sequence of een audio file?

Als je deze tutorial volgt en dan aan je audiofile die je gewarpt hebt een midi track hangt loopt het altijd strak.

Dit is het resultaat dan : http://www.filefront.com/16638267/nexus 3 8.mp3

Ik heb geen piano maar het lijkt erop.

Het is de beatloop gewarpt en daarna gewoon jou midi file zonder enige aanpassing.
Er zit af en toe een late noot in maar niemand speelt er zo strak als een sequencer ;)
Tempo in Ableton staat op 130bpm.

Laatst gewijzigd:
Is die beat een midi sequence of een audio file?

Als je deze tutorial volgt en dan aan je audiofile die je gewarpt hebt een midi track hangt loopt het altijd strak.

YouTube- how to dj in ableton live , basics video tutorial

Dit is het resultaat dan : http://www.filefront.com/16638267/nexus 3 8.mp3

Ik heb geen piano maar het lijkt erop.

Het is de beatloop gewarpt en daarna gewoon jou midi file zonder enige aanpassing.
Er zit af en toe een late noot in maar niemand speelt er zo strak als een sequencer ;)
Tempo in Ableton staat op 130bpm.
dank je maar het zijn die late noten ruit moeten;) uds ik zoek nog

Tja dan zoals eerder verteld gewoon de blokjes op de lijnen verschuiven :)

ja maar krijg ze telkens net niet goed en das nou het hele probleem;)

Over de beat.
Als ik deze open en het tempo aanpas, dan komt de beat nooit uit qua bars.
Terwijl de midi dit wel doet.. Dat synct niet?
Kijk, als je deze drumloop zelf gemaakt hebt, dan is dit makkelijk aan te passen..

Heb de nieuwe gebruikt, een vsti erbij en dit gekregen.
De ene is met 120 bpm en de ander 130 bpm.
Klinkt het bij jou ook op deze manier qua timing?

2pbladyj

Attachments

• untitled_120bpm.wav
    8,1 MB · Bekeken: 142
  • untitled_130bpm.wav
    7,5 MB · Bekeken: 138
;) nergens om ;)Svenergy maar misschien is het ;) toch wel een keer handig ;) om wat tutorials/handleidingen door te lezen;).
In je voorbeeld lopen dingen ;) niet sync je stelt er ;) een vraag over en vervolgens ;) is het antwoord ;) blijkbaar niet goed ;) genoeg

Tijdje terug dit, heb het niet opgeslagen, maar volgens mij had ik de midi niet aangepast.
Bij die laatste midi die je hier neerzetten liep het wel goed met de beat. Beetje sidechainen en dan heb je hetzelfde.

;) nergens om ;)Svenergy maar misschien is het ;) toch wel een keer handig ;) om wat tutorials/handleidingen door te lezen;).
In je voorbeeld lopen dingen ;) niet sync je stelt er ;) een vraag over en vervolgens ;) is het antwoord ;) blijkbaar niet goed ;) genoeg

En dan noem je jezelf tactic.....nice!

Maar wie gebruikt er dan ook na elke zin een ;) ?

het echte project loopt iets ingewikkelder, door de beat loopt er nog een maar die is niet belangrijk en maakt het alleen maar ingewikkelder voor het uitzoeken van dit probleem, een sidechain loopt er ook maar het probleem is dat ik de sequence gewoon niet goed krijg.

Back