midi sequence krijg dit niet goed

ja maar krijg ze telkens net niet goed en das nou het hele probleem;)

Dus je bedoeld dat je de blokjes niet 1 voor 1 kan verschuiven zodat ze strak komen te staan

Laatst gewijzigd:
Ik zeg: stop met de hobby, als je het na al deze tips nóg niet lukt, dan is het kansloos :D

het probleem is dat het gewoon de hele tijd net niet lekker klinkt of niet uitkomt, als ik het dan wel redelijk heb klinken kom ik niet uit met de bars van de beat en gaat die scheef lopen. doe ik dat niet lijkt het niet alsof er haperingen inzitten... zo hoort het teminste...

Een vraag die zeker thuishoort in deze thread:

bestaat er in de gemiddelde DAW geen optie om automatisch de BPM te zetten naargelang wat er wordt ingespeeld ?
In FL studio is er wel een tap-functie waarmee je de BPM kan laten berekenen op basis van muiskliks, maar dat kan dan alleen voordat je iets hebt ingespeeld. Wijzig je nadien de BPM dan volgt de midi-sequence sowieso mee. Maw. geen optie om nadat je hebt ingespeeld, de BPM juist te zetten.

Of is die mogelijkheid er wel ?

Als je een deuntje in je hoofd hebt die je graag zou inspelen, ga je toch eerst niet nadenken over in welke BPM die zich bevindt ?

de bpm is 130 alles word gesynct daar naar toe, alles is op bars opgemeten maar dit verschilt dus. de ene keer zijn het 16 noten dan 32 en dit heel lastig goed te krijgen

Ik ervaar anders geen vreemde dingen met deze midi clip en audio loop...
Kheb even een projectje gemaakt op 136bpm, omdat dat het originele tempo van je loop is.

Je midifile heb ik even gequantized, het begin en einde van de noten op 32ste op 100%. En helemaal op het einde een nootje toegevoegd omdat je anders een gaatje hebt met het begin als die loopt...

Ik voeg de .als toe en de midi en een mp3, kan je horen wat ik hoor.
Gewoon de master tempo veranderen als je toch naar 130bpm wil gaan.

Mis ik nu iets? Want ik vind het prima zo :peukie:

EDIT: je werkt toch in ableton he? Want dat dacht ik gelezen te hebben in je 2e post...

Attachments

• Trancer.mp3
    832,7 KB · Bekeken: 93
  • midi.mid
    1,6 KB · Bekeken: 112
  • trancer als.zip
    46,3 KB · Bekeken: 106
Laatst gewijzigd:
klinkt al een stuk beter idd zitten nog wel wat stukjes in die ik merk tussen en overstap maar in iedergeval al beter dan mijn werk:P:okdan:

Dat heb je met quantize he, het begin en startpunt van de noot wordt wel samen gelegd met een rooster, maar dat wil niet zeggen dat elke noot even lang is. Wanneer het echt strak moet zijn moet je deze toch manueel allemaal bijwerken.

Maar hier en daar een beetje imperfectie kan het juist weer levendiger maken. Altijd perfect in de maat kan soms zo levenloos klinken.

Gewoon even luisteren waar juist nog een probleem zit en dan die noten gelijk maken met de rest. Later komen er nog een hoop meer geluiden bij, dan valt het helemaal niet meer op. Ik dacht dat tegenwoordig van die "humanizers" redelijk "in" waren. Eigenlijk een LFO die bepaalde parameters een beetje laat fluctueren zodat het minder computerachtig klinkt en meer levendig.

Back