Hohner Pianet T Transformator ?

pado88

Stamgast
Hallo,
vandaag mijn Pianet T even ingeplugd en daar kwam gewoon helemaal geen geluid meer uit. Van wat ik lees op forums is het waarschijnlijk de transformator die het begeven heeft. Heeft iemand dat ook al gehad ? En hoe is het opgelost ? Bestaan er vervangtransfo's om manieren om die transfo te omzeilen ? Ik hoor het graag. Thanks !

Volgens mij zit er in de T helemaal geen transformator (Misschien wel in de Pianet N). Alleen pickups die direct naar de output gaan. Misschien is daar een contactje los?

Hoor je nog wel tonen als je de toesen aanslaat? Het kan zijn dat de hamertjes (stickypads) niet goed afgesteld zijn waardoor ze niet aanslaan.

Groetjes

Jelle

Hey Jelle en Maarten,
bedankt voor jullie antwoord. Ik ken de pianet.com site heel goed. De piano ligt open en de pads zijn in heel goeie staat, pas vervangen door die nieuwe sticky pads. Voor de rest is hij helemaal OK, werkte vorige week nog prima tot opeens gisteren niet meer. Het ligt wel degelijk aan het transformatortje: dat zou de hele lage weerstand (38 ohms) van de pickups omzetten naar een hogere output. Op de transformator staan de letters OP 550 (of Up 550).

Je kan het trafootje er even uithalen. Een 100% werkende pianet doet het ook zonder trafo.
Als jouw piano werkt zonder trafo en niet werkt met trafo..dan weet je zeker dat het de trafo is die kapot is. Zo niet, dan is er iets anders aan de hand.

Ha, even dit draadje omhoog schoppen, want ik zit nu met hetzelfde probleem. Ik moet de trafo er nog even uithalen om de test te doen die MathewLeBlom voorstelt. Heeft iemand een idee wat een goede vervangende trafo is? Of is het ook mogelijk om een actief preampje te gebruiken (bijv. Van een gitaar)?

Mooie gelegenheid om de service manual die ik inmiddels bemachtigd heb hier neer te zetten.

Attachments

• Hohner_PianetT_Service_Manual.pdf
    882,7 KB · Bekeken: 221
Back