Info novation drumstation gevraagd

BananaWorld

Addicted to Music
Ik ben nog steeds bezig met mijn zoektocht naar een drummodule, maar gezien de prijs/kwaliteit lijk ik toch uit te komen op de novation drumsstation. :{

Nu is mijn vraag. Hoe vinden jullie die klinken (volle bassdrums, scherpe hihats e.d.) en vinden jullie hem gemakkelijk werken.
De vergelijking met andere apparaten (airbase99 e.d.) staat al ongeveer 200x in de zoekmachine dus dat is al bekende informatie. :gaap:

Maar ik ben gewoon op zoek naar wat gebruikers adviezen ervaringen van de drumstation. :okdan:

Bvd.
De wereld van de Bananen!!
:halleluja :halleluja :geslaagd: :halleluja

Drumstation klinkt lekker maar mis wat diepgang in biede kicks [808/909] bovendien stuurt hij ook naar mijn mening te zacht uit. Hou er ook rekening mee dat de outputs ruizen, afhankelijk van ver 1.0/1.3 of 2.0. maar wat ik echt het grootste minpunt vind is het ontbreken van de sequencer verder is het wel een lekker bakkie en komt hij goed tot z'n recht in techno, house, trance etc... ;)

Toch is en blijft het geen grote concurrent voor de tr909/tr808

gr. Mario

Ik persoonlijk miste toch echt een sequencer. Natuurlijk kan dat prima over midi, maar ik vind het prettig dat met name drummachines uitgerust zijn met eigen sequencers. Sounds zijn ok en prima te editten. Een vergelijking met ander 909/808 klonen en the real thing, kan ik niet maken. Bedenk ook dat de software niet te updaten is via midi. Wel kan er een andere eprom in met nieuwe software.

ik vind het een goed ding V 2 dan gewoon geen multie output gebruiken./ oude basStation is ook niet verkeerd /

Ik heb 'n V1. Ik weet wel dat niemand het in z'n hoofd haalt om een 909 'droog' te gebruiken (dus daarom gebruik ik de DS ook niet 'droog', maar 't ding schopt iig meer kont dan de zelfgesamplede versie in m'n ESI (gebouwd met de .wav files van Hyperreal) en de overgecomprimeerde zooi van de XP-30. Met die van mij is trouwens niks mis - geen nachtmerrieverhalen van wat er zoal met andere mensen hier gebeurd is.

Ik heb met de xbase mogen klooien.. en een airbeesje zou me denk ik ook wel goed bevallen, maar de DS bevalt me ook al goed. En hij was bruut goedkoop.

Origineel geplaatst door Yoozer
Ik heb 'n V1. Ik weet wel dat niemand het in z'n hoofd haalt om een 909 'droog' te gebruiken (/B]

Waarom niet?? Ik gebruik mn 909 samples wel droog, want ik hou van pure sounds...

Daarbij, als je een beetje gevoel hebt voor balans en mixen heb je al die effecten eroverheen niet nodig...

Keb een gemodificeerde V1 gehad en was best tevreden.
Toendertijd vergeleken met een originele 909 (side by side)
De originele had een iets ander karakter en heeft een beetje overdrive bij max volume maar de novation bleef aardig overeind!

Voor een mooi prijsje gewoon doen.

Grt. Ronald.

PS. Test hem wel even eerst op ruis en brom.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Bass
Waarom niet?? Ik gebruik mn 909 samples wel droog, want ik hou van pure sounds...

Daarbij, als je een beetje gevoel hebt voor balans en mixen heb je al die effecten eroverheen niet nodig...

Iedereen? Nee, niet iedereen. Een klein dorpje in het noorden van Frankrijk bood moedig verzet aan de Romeinse onderdrukkers etc. :D :D :D

Ik heb versie 1, en heb er redelijk wat probleempjes mee gehad. Maar de geluiden zijn goed, ik vind vooral de snares erg lekker klinken. Wat ik wel leuk vind is de Front Cut optie voor al op hihats vind ik dat wel een bijzonder effect geven

Prima bak!

Prima bak!

Prima bak die drumstation. Zelf heb ik een V2.. en heb er geen klachten over. Prima 808 en 909 geluiden.. met als leuke extra's tuning op de hihats.. de front-cut optie.. distortion (of wat daarvoor moet doorgaan)..

Echt een fijn ding om mee te werken.. en ook over een grote PA overtuigt dit bakje zonder problemen.

Back