Beste drumcomputer

Re: Re: Re: Re: Roland R-8

Re: Re: Re: Re: Roland R-8

Origineel geplaatst door MadR
in de mix is die tr 909 kaart alles behalve een tr 909
maar Juan Atkins gebruikte de 808 kaart ook
'best redelijk'
fits the description maar zal de dynamiek en zelfs de tone van een echte 808 niet halen

me tr909 hihats hoor ik nog met mute gewoon door me aux heen lekken
zo hard komt het daar uitzetten

probeer maar een tr909 licht te oversturen en dynamiek (bijv. stevig laag) te houden
dat gaat je met die kaarten niet lukken , ook de oversturing van de toms van de 808 niet

:P

Klopt, ik heb dus ondertussen de R-8 de deur uit gedaan (ik gebruikte bijna alleen maar de geluiden van die 2 kaartjes) en heb ondertussen een 707 en 808 staan, 909 mist nog eigenlijk, voorlopig is het behelpen met samples (ik kan eventueel BCA303 eens lief aankijken mocht ik absoluut een echte willen gebruiken) ;)

Laatst gewijzigd:
airbase

airbase

voor 400 euro heb je een 2dehandse jomox airbase. voor die prijs heb ik hem toch gekocht, en ik moet zeggen dat ik er nog geen moment spijt van heb gehad. 808 en 909 zitten erin, en meer. als je wil kan je er de meest originele geluiden mee maken (ik moest hem niet voor de 808 of 909 geluiden hebben). je kan ermee strelen, je kan ermee slaan, je kan ermee hameren, je kan ermee zagen. twee lfo's zitten er ook in, de sample-geluiden (hihats en claps) kan je reverse gebruiken, je hebt een overload aan geheugen (1024 geheugenplaatsen!!!), het ding werkt midigewijs erg goed. en je kan zeggen wat je wilt, maar het verschil tss analoog en difgitaal is m.i. echt wel te horen. dit bakje klinkt analoog, vet en niet statisch.

wat wil een mens meer van een drumcomputer?

zeg nu zelf...:okdan:

hans :doei:

airbase

airbase

die airbase heeft lekker veel geluiden en uitgangen en stemmen, maar ik zie dat er geen draaiknoppen opzitten, hoe tune je de diverse patches dan ? in een menu ? of met mixermappen in cubase 5.x ?

jammer dat de XBASE niet meer stemmen en uitgangen heeft anders stond die hier nu al.

groetjes, R&b

je duwt op de edit-knop, scrollt naar tune met de cursor en dan kan je met de eindeloos-draaiknop de parameter aanpassen. of je kan een midi-controller (apart of via cc's met je synth; doepfer pocket control heb je voor 129 euro nieuw) gebruiken voor die parameter. elke parameter voor elk instrument heeft een cc nummer. je kan ook de filter laten evolueren als je dat voor die klank instelt, zodat je niet telkens een commando over midi moet geven. da's heel leuk, dan heb je een sound die zich constant verder ontwikkelt. als je dan rekent dat je elk geluid op een apart kanaal van je mengpaneel kan aansluiten, pannen en naar hartelust met effecten bewerken (eig. zelfs niet nodig), weet je wat je je kan voorstellen...

er is ook een airbase-yahoogroup. de support van jomox zelf heeft overigens elke keer de dag zelf nog mijn e-mails met vragen beantwoord, en heel vriendelijk.

als je even op ebay.de zoekt op jomox, zal je zien dat er twee te koop zijn. ze zijn wel wat duur vergeleken met wat ik heb betaald.

als je vragen hebt, vuur maar af.

hans

airbase!

airbase!

ieder z'n meug natuurlijk maar mijn airbase klinkt wel heel erg fijn en is veel makkelijker in het gebruik dan de bekende TR kastjes. En, zoals gezegd, hij kan nog veel meer dan die overbekende sounds. IMHO geeft een (2de hands) airbase erg veel waarde voor je geld en je zult er niet snel op uitgeluisterd raken.

de support van jomox zelf heeft overigens elke keer de dag zelf nog mijn e-mails met vragen beantwoord, en heel vriendelijk.

Inderdaad. Had ze een keertje gemaild mbt. een informatie verzoek. Had in de
mail ook vermeld dat ik geen gedrukte handleiding voor m'n XBase in bezit had... stuurden
ze die gewoon gratis op (naar Ierland!).

Da's nou goede klantenservice... :okdan:

Mvg.

CoolRunning

Re: airbase!

Re: airbase!

Origineel geplaatst door Mk II
ieder z'n meug natuurlijk maar mijn airbase klinkt wel heel erg fijn en is veel makkelijker in het gebruik dan de bekende TR kastjes. En, zoals gezegd, hij kan nog veel meer dan die overbekende sounds. IMHO geeft een (2de hands) airbase erg veel waarde voor je geld en je zult er niet snel op uitgeluisterd raken.

Deze Airbase gebruiker kan niet anders dan het hiermee eens zijn :okdan:
Echt een wereld bak voor relatief weinig geld, als je m tenminste 2e hands koopt!

Ik gebruik voornl. samples van de duurdere drumbakken (TR-808, TR-909, etc.) voor de drums/percussie van een track. Daar maak ik in Fruity Loops dan gewoon loops van (binnenkort zijn er een aantal van mij te vinden op www.looperman.net) Ik heb wel een TR-505, maar verder dan 16 geluiden (samples) kom je daarmee niet. Ik vind een 909 veel te duur, maar sommige mensen zweren bij hardware en zijn vaak (onterecht of niet) anti-samples. Ik gebruik ook wel eens een sample CD'tje of de virtuele 808/909 uit ReBirth. Tussen de sample CD's zitten ook wel een paar goede, maar inderdaad zijn veel geluiden al voorzien van de nodige effecten/filters die ze wat minder flexibel maken. Als je goede sample CD's zoekt, moet je eens luisteren naar die van het Zweedse e-Lab (www.e-lab.se). De Korg ER-1 vind ik persoonlijk niet zo mooi klinken, maar heeft wel een aardige stepsequencer en is relatief goedkoop te verkrijgen. Een Boss (van Roland) drummachine is ook een goedkoop alternatief.

Groeten,

ik zou gaan voor een drumsynth i.p.v. een drumcoputer.

als je echt lekker wilt freaken voor een klein budget (€300), dan is de adx1 van mam ook erg gezellig! maar verwacht er geen superstampende kicks ofzo uit. wel geweldig leuk voor een beetje authentiek techno-gevoel. ik krijg er zonder problemen erg goede electro en techno klanken uit en al die knopjes werken erg inspirerend.

als je budget het toelaat, kan je beter voor de vermona gaan. die klinkt iets beter en heeft een paar kanalen extra.

maar als je toch een drumcomputer wilt, dan weet ik niet of je voor de drumstation moet gaan. ik heb er 1 een paar jaar lang gehad, en ik vond dat ie op alle fronten qua klank net een beetje te kort schoot. de kicks waren net niet diep genoeg, de clap klonk een beetje laf etc... mooie samples van de 808 en 909 komen een stuk dichter in de buurt dan de drumstation voor mijn gevoel.

Back