Vraag over sidechain compressie

HUEY

A flying legend
Waarschijnlijk is deze vraag al eerder gesteld, maar ik kan het antwoord niet zo snel vinden.

Hoe laat ik de sidechain compressie op een bas doorgaan als ik de kick (welke hem aanstuurd) tijdelijk wil muten in Cubase 5?

Thanks

Waarschijnlijk is deze vraag al eerder gesteld, maar ik kan het antwoord niet zo snel vinden.

Hoe laat ik de sidechain compressie op een bas doorgaan als ik de kick (welke hem aanstuurd) tijdelijk wil muten in Cubase 5?

Thanks

Ik zou het (niet zo heel elegant weliswaar) als volgt doen.

Kopieer het stukje kick naar een ander spoor (dus precies dat deel dat je mute).

Dan dit deel niet uitsturen naar de eindmix, maar wel laten sidechainen.

Zo heb ik het ook al eerder gedaan en het werkt.

Er zal ongetwijfeld een nettere oplossing zijn....

Paul

Zoiets doe ik door een spoor te hebben waar de kick hoorbaar is, en een ander spoor waar de kick zelf gemute is, maar wel sidechained. Dan gaat de sidechaining door als de kick weg is.

Ik zou het (niet zo heel elegant weliswaar) als volgt doen.

Kopieer het stukje kick naar een ander spoor (dus precies dat deel dat je mute).

Dan dit deel niet uitsturen naar de eindmix, maar wel laten sidechainen.

Zo heb ik het ook al eerder gedaan en het werkt.

Er zal ongetwijfeld een nettere oplossing zijn....

Paul

Thanks!!

Deze methode werkt i.d.d.

Als ik het stukje (wat moet muten) kopieer naar een ander spoor (en wel laat sidechainen) en de output van dit spoor uitstuur naar een grouptrack waarvan ik het volume op 0 zet, werkt de sidechain door.

THX!

Je kan ook de fader van het spoor zelf naar beneden gooien en de send pre-fader maken. Dan bereik je hetzelfde alleen hoef je geen extra group channel aan te maken...

Back