[Kyma] Zijn er ook andere Kyma gebruikers op dit forum?

nah ik heb mijn kyma systeem verkocht voor een cs1x en een groove approaved mc505 ;)

kzou wel willen..volgens mij ben je de enige in heel nederland ;)

Nee hoor. Lijkt me ook interessant om eens mee te spelen.
Ben alleen een beetje bang dat hij door de tijd is ingehaald.
D'r gebeurt tegenwoordig zoveel op softwaregebied.

Leg eens uit wat dat precies is. Ik heb er nl. nog nooit van gehoord.

Origineel geplaatst door Niels
Leg eens uit wat dat precies is. Ik heb er nl. nog nooit van gehoord.

www.google.com ?

Ik ben niet de enige in Nederland. Als ik op de forum van Kyma kijk zijn er ten minste 7 gebruikers in Nederland en de meeste mensen op het Kyma forum zijn Read Only Members

Origineel geplaatst door david75
nah ik heb mijn kyma systeem verkocht voor een cs1x en een groove approaved mc505 ;)

Nou dan heb je behoorlijk wat geld weggegooid!

Origineel geplaatst door fuse
Nee hoor. Lijkt me ook interessant om eens mee te spelen.
Ben alleen een beetje bang dat hij door de tijd is ingehaald.
D'r gebeurt tegenwoordig zoveel op softwaregebied.

Dat denken de meeste mensen of ze hebben zoiets van binnen 2 tot 5 jaar dan kan het allemaal op de gewone computer CPU in plaats van een DSP engine. Dit is een illusie het gaat erom wat je er nu mee kan, en stel je dan eens voor wat er later allemaal mogelijk is. Overigens binnen een paar weken komt er Kyma versie 6 uit het draait dan op MAC OS-X en Windows XP.

Heb eens gekeken naar die site over Kyma en hun audiodemo cd bestelt. Klinkt allemaal erg leuk. Vraag me wel af wat zo'n Kyma systeem voor het geld meer heeft te bieden dan bijvoorbeeld Reaktor of Nord Modular (G2)

Het lijkt me wel een werkpaard voor het creeeren van te gekke sounds maar daar betaal je dan ook voor.
Maar Kyma krijgt wel steeds meer concurrentie. Chameleon en ook Roland heeft al een losse DSP kast waarmee je te gekke dingen kunt doen.

Maar toch nog steeds het neusje van de zalm en niet voor niets dat de grote namen hier ook vaak gebruik van maken.

Prijs is absoluut even schrikken ja.... Ligt momenteel iig niet binnen mijn bereik, hoe graag ik dat ook zou willen. Niet iemand hier die een 2e handsje voor me heeft?:D

hmm zo leer je nog is wat op de zondag midda. ik had er mog nooit van gehoord eigenlijk maar de demo's klinken wel erg stoer. wat moet zoiets nou kosten als ik is mag vragen?

basissysteem kost 3300dollar....maar dan ben je er nog niet echt. Hier is de volledige prijslijst.

EDP, Cool dat je de Prophet VS in de verkoop hebt staan, het is alleen jammer dat ik er nu geen geld voor heb.

Het ziet er naar uit dat dit gewoon de basis versie is van de Capybara 320, je moet er wel rekening mee houden dat het werken met Kyma dan wel beperkt is (niet real time). En dit systeem werkt nog met de oude software.

Ik heb nu geen Kyma meer, heb het toch maar verkocht, ik had een basis systeem met 4 DSP's en ik had geen zin om te investeren in meer DSP kracht wat een zeer dure grap is overigens voor een DSP 56309 80MHz uit 1998, het was veel te irritant om telkens de error te krijgen "out of real time", van de 4 DSP's wordt er 1 standaard gebruikt voor het hele I/O gebeuren en blijven er 3 over voor processing.

Maar ja... nu dus zonder Kyma.

Ik zit nu alleen te denken wat zijn nu de "betaalbare" alternatieven?

reaktor op de pc ?
Nord modular (2) als hardware...

zijn vast nog een boel exotische dingen die je kan gebruiken...

die oude korg oasys mischien ? of zit ik dan inde verkeerde richting te denken ?

Back