[Kyma] Zijn er ook andere Kyma gebruikers op dit forum?

Ja, ik zit in de richting van Reaktor en de Nordmodular G2 te denken. De Oasys werkt toch alleen nog maar met W98?

Re: Re: Zijn er ook andere Kyma gebruikers op dit forum?

Origineel geplaatst door bambamstudio
nope ik heb ook een Karma

Cool, wat vind je van de aggregate synthesis? en hoeveel DSP's heeft jouw systeem?

Origineel geplaatst door bambamstudio
nope ik heb ook een Karma

karma isnie utzellufdu als kyma :)

Origineel geplaatst door NOISE FX
Ik heb nu geen Kyma meer, heb het toch maar verkocht, ik had een basis systeem met 4 DSP's en ik had geen zin om te investeren in meer DSP kracht wat een zeer dure grap is overigens voor een DSP 56309 80MHz uit 1998, het was veel te irritant om telkens de error te krijgen "out of real time", van de 4 DSP's wordt er 1 standaard gebruikt voor het hele I/O gebeuren en blijven er 3 over voor processing.

Maar ja... nu dus zonder Kyma.

Ik zit nu alleen te denken wat zijn nu de "betaalbare" alternatieven?

dikke pc met goede geluidskaart en reaktor. Reaktor gaat verder waar de nord modular ophoudt.

Gratis !!!

Gratis !!!

Ik zit nu alleen te denken wat zijn nu de "betaalbare" alternatieven? [/B][/QUOTE]

Er is wel degelijk een gelijkwaardig alternatief voor een KYMA en zelfs voor KYMA6.0 en dat is namelijk SUPERCOLLIDER. Dit software pakket is een gratis programma wat draait op een apple macintosh en werkt met een programeertaal die lijkt op smalltalk. Met dit programma is werkelijk alles mogelijk. Zowel realtime als offline. Realtime is alleen afhankelijk van de CPU van de gebruikte computer maar met de nieuwe generatie G5 machine's valt de hele capibara engine in het niets.

te downloaden...:

http://www.audiosynth.com/

Je kunt ook kijken naar MAXMSP van Cycling '74. Is iets makkelijker qua programmeren (object georienteerde programeertaal en heeft een enorme gebruikers groep. Is zowel voor PC als MAC te gebruiken maar is helaas niet gratis. Het fijne van MAXMSP is dat je er zelf applicaties mee kan bouwen die je dan weer kunt verkopen.

te downloaden:

http://www.cycling74.com

Last but not Least....CSound voor zowel PC als MAC en is ook gratis. Let wel...dit is een vrij abstracte taal die je eerst moet leren.

Voor al deze programma's geldt dat je vrij veel kennis moet hebben van digitale audio en het verloop van een audio pad binnen een computer. Voor alle software is er vrij goede doco en tutorials te krijgen!!! www.google.com

op school werken we ook met kyma. ik zit nu echter te twijfelen. heb maar beperkte tijde en dan moet je kiezen. zelf neig ik naar supercollider. het lijkt me vervelend als je veeltijd in kyma steekt en dan uiteindelijk niet het geld hebt om zelf zo´n bak te kopen. ook hoorde ik dat supercollider nu in een redelijk stabiele vorm is, dwz dat er niet weer hele basale veranderingen worden ingevoerd. dit vind ik een belangrijk argument. ga binnenkort beginnen met een cursus supercollider!!! ben nu bezig met csound maar daar kan je geen real-time dingen mee... csounds is dus ook een alternatief (ook gratis verkrijgbaar op www.csounds.com) voor diegenen die geen real-time dingen willen doen.

Re: Gratis !!!

Re: Gratis !!!

Origineel geplaatst door fourier

Je kunt ook kijken naar MAXMSP van Cycling '74. Is iets makkelijker qua programmeren (object georienteerde programeertaal en heeft een enorme gebruikers groep. Is zowel voor PC als MAC te gebruiken maar is helaas niet gratis. Het fijne van MAXMSP is dat je er zelf applicaties mee kan bouwen die je dan weer kunt verkopen.

te downloaden:

http://www.cycling74.com

www.google.com

Een zeer goed GRATIS alternatief voor Max/Msp is Pure Data http://pure-data.sourceforge.net/download.php
Gemmakt door een oorspronkelijke maker van max.

Ik heb het gehoord maar vind het niks.
Grappige soundjes maar je kan met andere goedkopere alternatieven leukere dingen doen die niet gelimiteerd zijn aan super ouderwetse DSP kracht. Je moet alleen weten wat je kan met B.V reactor of zo.

Back