compressor tikt?

SpaceAgent202

Sinds 2001
hm mijn compressor geeft gratis tkjes mee aan een gecompressed signaal... ;{
dit doet ie volgens mij als ie nét wil gaan compressen, als ik de ledjes zie dan hoor ik kleine tikjes, net als bij een geluidkaart met te kleine buffersettings.

is dit het einde van mijn compressiebeestje en / of is dit normaal
heeft iemand hier ervaringen mee?
het is een alesis 3630

(signaalsterktes zijn goed ingesteld, bypass knopje induwen en getik is weg)

Origineel geplaatst door 6 trak
staat de attack niet helemaal op 0...? denk aan een env op een synth, zelfde fenomeen

attack staat op 50ms, release op 150ms.:erm:

Ik heb ook zo'n 3630 maar ik heb nog nooit tikjes gehoord, ook niet als de attack op minimum staat. Ik denk dat het eerder in de muziek zit die je erdoor heen aan het raggen bent? (maar dan klopt dat bypass verhaal weer niet.. :confused: )

Arv

Heb ook een 3630, nog nooit iets mee aan de hand geweest.

Dus als de klik weg is zodra je de bypass activeerd, dan denk ik dat er toch een foutje in de compressie-circuits zit. Als nix helpt zou ik 'm laten nakijken. De technici kunnen dan de circuits doormeten, en weten dan snel genoeg of er ergens een foutje zit. Maar let op: nieuw kosten ze ook nog maar zo'n € 120,--

ik rag er gemiddeld voor het testen een signaal van 3 naast elkaar liggende noten door, en dan hoor ik het.
geen idee hoe zo'n ding kapot zou kunnen gaan, laat staan doormeten... dan zou ik het zelf ook kunnen, iemand een ideetje? is wel lastig=(

ondertussen weer wat voortscrijdend inzicht...
ik heb geconstateerd dat alle getik wat ik hoor (ja dat is een ik-hoor-getik-aanval geloof ik :)) vanuit mijn pc komt en niet vanuit andere zaken... (behalve als je natuurlijk je pc door je compressor haalt :stupid)

:slotje:

Back