sampler die hele banken opent

meloyoungster

Ouwe rot
goede dag allemaal!

Ik wil van een softwaresynth alle noten van 3octaven vol appart gaan opslaan als wav, allemaal 1sec van c4 tmt c7

Nu wil ik een sampler hebben waar ik die allemaal in kan openen zodat ik de ze kan bespelen, ook is het handig wanneer ik adsr kan veranderen.
zodat ik een zelfde soort iets als nexus krijg maar dan zelfgemaakte sounds

bestaat er een sampler die dit kan? en welke is mij aan te raden

btw. ik ben aop achemy beland alleen kan dit hier ook op? want het lijkt me als je daar een sample met rootkey c5 ingooit en je speelt een a#7 bijv dat het nergens meer naar klinkt

mvg

Richard

hangt er vanaf hoeveel geheugen je nodig hebt, maar opzich kan bijna iedere sampler dit wel.

Ik zou zelf zoeken naar een Z4, omdat deze veel geheugen aan kan (512 MB) vergeleken met andere modellen (S5000, emu e4 series etc)

Het samplen is het meeste werk: als je 3 octaven aan losse wav files in een software sampler sleurt & pleurt plaatst 'ie ze automatisch al goed.

Kontakt doet het prima, maar zit je op Windows en heb je geen scripting nodig, dan is ShortCircuit (versie 1.1.2) hier al prima voor. Alchemy is voornamelijk een synthesizer, ik zou 'm niet als sampler gebruiken.

mooi dat het mogelijk is!

kan ik er ook een presteje van maken? opslaan bedoel ik dan

en neem aan dat ie ze alleen goed zet als ik ze een goede naam geef?

Ja, natuurlijk; da's het hele idee achter een sampler. Je hebt alleen niet zo'n presetbrowser met categorietjes en next/previous buttons en zo; je moet een preset apart inladen. Verder is het geluid van ShortCircuit gewoon droog - geen effecten ingebouwd die alles opleuken zoals Nexus.

De naam maakt ook niks uit, maar maakt organisatie voor jezelf gewoon makkelijker. Het gaat gewoon om de volgorde waarin je ze erin sleurt - dus als je in je Windows verkenner 001_c4_vette_synth.wav hebt en zo voort sorteer je ze daar alleen op naam - alles selecteren en erin sleuren en hop.

neem gewoon kontakt als je in de computer wilt blijven.
Hele fijne sampler

duk jullie wel allemaal, direct wave lukt het aardig mee nu. en dat het droog is wil ik ook, zodat ik zelf alles kan toevoegen met effecten waar ik mee kan werken zoaqls ambience en wave plugins.

ik kende alleen zon standaard samplertje van fl studio daarin kan dit niet

Misschien een tipje voor je.. kijk eens naar het programmaatje "samplit" deze neemt alles voor je op, knipt, en maat er ook nog eens banks van naar keuze voor bijna iedere sampler!! Ik heb er mijn modules mee leeg gesampled zodat het sneller werkt in Logic! Ben er erg tevreden over!!

Misschien een tipje voor je.. kijk eens naar het programmaatje "samplit" deze neemt alles voor je op, knipt, en maat er ook nog eens banks van naar keuze voor bijna iedere sampler!! Ik heb er mijn modules mee leeg gesampled zodat het sneller werkt in Logic! Ben er erg tevreden over!!

Dat lijkt me nog eens een goede tip! :)
En voor de rest inderdaad: Directwave werkt prima voor de toepassingen voor TS

wie kent sfz van cakewalk? of kun je hier maar 1 sample per keer openenen?

ik ga zo denk ik ook banken van de blofeld maken, hoef ik niet in ineen keer synsc te spelen:)
en is wat handiger als je het project een andere dag heropend

met wave zit je in hogere kwaliteit als soundfonys toch?

Is het van belang bij dit alles dat het echt complete banken zijn ...?

Ik heb hier bijvoorbeeld een cd van roland Fantom samples die ik opzich erg graag zou willen kunnen bespelen...

Maar het zijn wat enkele wav shots van noten/tonen.

Ik zoek eigenlijk (of nog steeds) ook iets compleets (software) wat; makkelijk en snel zonder echt klassiek te hoeven samples als vroeger, wav filetjes en banken naar mijn toetsen toe zet.

wie kent sfz van cakewalk? of kun je hier maar 1 sample per keer openenen?
SFZ is voor SoundFonts af te spelen. Je maakt deze soundfonts in een ander programma.

met wave zit je in hogere kwaliteit als soundfonys toch?
Niet perse - zie http://en.wikipedia.org/wiki/SoundFont (24-bits ondersteuning)

Iets als Kontakt heeft z'n grootste waarde in:

- scripting/keyswitching voor allerhande complexe setups
- 64-bits ondersteuning
- (relatief) goede effecten (heerlijke convolution reverb!)
- de facto formaat voor alle grote library-bakkers

Is het van belang bij dit alles dat het echt complete banken zijn ...?

Ik heb hier bijvoorbeeld een cd van roland Fantom samples die ik opzich erg graag zou willen kunnen bespelen...

Maar het zijn wat enkele wav shots van noten/tonen.
Dat krijg je als je van die vage goedkope CDtjes van eBay laat komen.

Een sampler geeft er niks om of je 1 sample over een heel stuk van het toetsenbord uitsmeert of er per toets 5 op hebt staan. In beide gevallen heet 't een bank.

Ik zoek eigenlijk (of nog steeds) ook iets compleets (software) wat; makkelijk en snel zonder echt klassiek te hoeven samples als vroeger, wav filetjes en banken naar mijn toetsen toe zet.
http://www.samplerobot.com/
http://www.redmatica.com/Redmatica/Redmatica.html
http://www.emu.com/products/product.asp?category=501&subcategory=168&product=17681 (SynthSwipe)

Back