Deze kick/snare

mikevercoelen

Piepkuk
Ben al tijdje aan het proberen maar het lukt me maar niet om:

Zo'n dikke, volle snare en kick te krijgen.

Wat ik geprobeerd heb voor de kick is:

Een 808 met beetje compression layeren met een kick waarvan je meer een tik hoort, en die weer samen voegen en compressen. Het lukt me maar niet.

Snare had ik geprobeerd om een clap iets eerder te laten komen dan de snare dus kleine delay van 10ms ofzo erop, dat de snare dan "fat" wordt, maar helaas het werkte niet.

Heeft iemand misschien tips, tutorials? Liefst kick uit kale synth dus geen samples.

Bedankt ;)

Deze kick is een opgepompte sample uit een of andere ouwe plaat, want Justice doet nooit iets anders dan dat.

oke, dus jij zegt gewoon een 70's 80's kick ofzo met veel compression en wat EQ erop?

Ik zij al ik wil het liefst geen samples gebruiken, ik wil gewoon zelf de kick nabootsen ;)

Tja die hele muziek bestaat uit samples maar ga jij maar lekker zelf met je softsynths zitten kutten.... ik zou gewoon een paar ouwe platen van je vader checken en die samplen.

die sampels op die "oude plaat van mijn pa" dat is heel leuk, ik heb de Justice kick zelf al in mijn samples, maar het punt is ik wil ze zelf kunnen maken, wat boeit mij die sample nou weer het gaat me gewoon om de "les" die ik er van leer. Die sample is ook gemaakt, dus het moet toch na te maken zijn?

No offense btw ;)

Als mensen hier emmeren over "maak je eigen geluiden" bedoelen ze dat over 't algemeen niet bij percussie; of 't moet gaan over een baksel waarin alleen de standaard FL Studio geluidjes zitten.

Synthetische kicks zijn compleet anders dan akoestische kicks. Nabootsen daarvan met synths heeft gewoon weinig zin, of 't moet voor academische redenen zijn.

Percussiesynthese is een kunst an sich; je kunt een hele hoop gave dingetjes te doen door meerdere bronnen (analoog, sample-based, physical modeling) als een taart met laagjes op elkaar te bouwen en vervolgens nog eens door processing te jagen. Als je er al komt met een weke snare en een wat dikkere snare samen door D16 Devastor persen - prima, moet je vooral doen! Niet proberen na te bouwen, er gaat harmonisch zoveel in dat geluid om dat simpele filters vaak niet toereikend zijn.

Als je een akoestische snare na weet te bouwen; knap. Da's moeilijk; en wat erger is, je hebt er vaak erg weinig aan omdat een klein beetje draaien de geloofwaardigheid al in elkaar doet storten. Het tweede probleem is dat ze gewoon niet klinken als in je voorbeeld.

Sorry, de Snare snap ik wel dat ik die nie kan na maken, de snare gebruik ik wel als sample, maar hoe komt deze zo dik, zo vol? Of is deze simpel weg gewoon een "x" aantal keer gelayert en vervolgens opgepompt?

En de kick? Is dit geen 808 met een hoge "laag" erover heen?

Ik dacht misschien de oberheim DX voor de kick, misschien zit ik er naast ik kan het niet goed horen want heb geen goede samples van de oberheim.

hoor je ook hoe de reverb gebruikt wordt bij justice?
die kick is niet eens zo dik lijkt me
zet m er bij de snare bij.. die kick.. mss wat zachter
die snare is een vrij laf dingetje maar door de kick er bij te zetten krijgt ie body
ik denk dat je juist niet een te dikke kick moet nemen
zowiezo is alles relatief.. als je op die kick 40 baslijnen zet hoor je m toch niet meer hoe dik ook
post anders eens wat je al hebt

Het lijkt mij een overbewerkte snare uit een 80's drumcomputer, mogelijk gelayered met een 808-achtige snare sound. Flink EQ'en en compressen. En dan een laag delay en/of reverb.
Die kick is hetzelfde verhaal, volgens mij. Klinkt mij ook als een layer van zwaar gecompresste en ge'eq-de kicks.

Klinkt wel goed, maar synthetisch wat lastig na te maken.

Fjoesz, ja volgens mij hebben ze gewoon tering veel reverb op de snare opgenomen, dat naar een audio track gebounced, en dan gewoon 1bar er van maken, dan houdt de reverb ineens op.

Het is heel moeilijk uit te leggen maar de kick die zij gebruiken, is heel rond, heel BOEM, beetje dof, hard to explain.

Straks weer uitproberen.

Heel erg bedankt voor jullie tips igg ;)

gebruik s een 707 kick en kijk of je er bij in de buurt kan komen door bewerking

Ik zou ook beginnen met een 707 bassdrum. Het klinkt alsof er flink reverb op de kick zit, gesidechained door de baslijn.

Het lukt idd al aardig met kleine 707 kick en simpel snartje, toch is het niet helemaal wat ik wil luister is naar justice dvno Of nog duidelijker in justice - planisphere part 2 die heeft meer de kick en snare die ik zoek, iemand een idee where to start?

Je wilt het niet maar toch zeg ik het nog een keer.... check de ouwe platuh van je pa en gebruik daar een goede kick/loop van als basis, ga dan nog een beetje spelen met die 707 kick erover heen bv en je zal al een end komen gok ik zo.

Het lukt idd al aardig met kleine 707 kick en simpel snartje, toch is het niet helemaal wat ik wil luister is naar justice dvno Of nog duidelijker in justice - planisphere part 2 die heeft meer de kick en snare die ik zoek, iemand een idee where to start?

vengeance en een eq :D

uit een synth?
drumsynthese is echt andere koek hoor voor dit soort sounds

Back