Deze kick/snare

Misschien kick routen naar clap, met compressor instellen zoals je em lekker vind samen. Clap routen naar een channel / insert met (noise) gate en bv. white noise (of gek filter ofzo) en zodat die alleen te horen is, wanneer de clap komt.

Slaat nergens op verder, maar ik wou bij onderstaand stukje een clap noisy krijgen.

PS. om die snap te krijgen van de clap, moet je rekening houden met de volume envelop. Ik zet vaak de clap een klein stukje later dan de kick. Dan lijkt het alsnog allebei tegerlijk, maar hoor je de snap van de clap nog, zonder dat de kick die direct weg drukt. Zeker met sidechain. Je zei dat je dat niet oke kreeg zo, maar dat moet zo wel lukken.
Probeer gewoon veel met sidechain, volume envelopes van de clap en eq.

Attachments

• B15.10.mp3
    155,1 KB · Bekeken: 106
Laatst gewijzigd:
Je komt aan zetten met gesampelde acoustiche drums die je perse uit je synths Will halen.... Nou ..... Zucht ...... Veel suc6. Als je iets tegen sampelen zou ik vooral justice en aanverwanten niet na willen doen.

Ja misschien kan je er idd nog wel wat van maken Ronaldz, gogo maak hem iets sneller en een andere hihat?

Wat je nu als voorbeeld gemaakt maakt, vind ik goed klinken in ieder geval.
Zeg maar helemaal van deze tijd.

Wat betreft dat stukje dat ik poste, thanks, veel effecten vooral.
En ben er momenteel mee bezig, of het wat wordt, geen idee.
Zal eens met de tips bezig gaan. ;)

So far...

Niet gek. De kick kan nog wat korter en wat meer 'tight'. De snare zou ik nog iets meer EQ-en zodat hij iets minder lodderig klinkt en wellicht dat je nog wat meer compressie kan gebruiken om hem wat strakker te laten klinken.

Daarna kun je nog helemaal losgaan met je reverb. Maar volgens mij was het je minder om de reverbtoepassingen te doen dan de sound van de kick en de snare zelf.

Nogmaals: helemaal niet gek! :halleluja

Kleine aanpassingen, eerste heeft meer LOW gain op de snare en 2de heeft meer MID gain, wat vinden jullie?

Attachments

• untitled2.wav
    637,9 KB · Bekeken: 110
  • untitled3.wav
    637,9 KB · Bekeken: 102
Bekijk bijlage JusticeSynth.wav

Heb geprobeerd beetje Justice - Phantom Part 2 na te maken, wel aardig gelukt, bassline gemaakt met Sylenth1 + CamelPhat en Multiband compressor + parameteric EQ 2. Kick en snare heb ik uit dit topic gebruikt, vind dat er wel meer LAAG mag in de kick, ronder, hoe kan ik dit het beste berijken zonder al te veel aan te passen (layeren).

Orginele:

real viool?

Psst, je mag ook wel "echte" viool zeggen :P .

Je mag een distortion met wat meer top end gooien op je baslijn, en de snare mag ook wel wat meer distortion hebben; distortion haalt 't hoog omhoog.

Als je weet waar het origineel vanaf komt weet je of je een viool nodig hebt.

Het lijkt op een combinatie van een vocoder en een kerkorgel (al zou je met de juiste toonwielen en geen Leslie of overdrive ook al een eind moeten kunnen komen.

hoe ben je daar ooit opgekomen? Ok ik ga weer aan de slag met die baseline. Heb je nog meer van die samples?

Omdat Justice en Daft Punk allemaal creatief lenen en er op Youtube ook filmpjes zijn die laten zien waar ze het van hebben :)

Zoek maar eens op Edwin Birdsong - Cola Bottle Baby.

Ja maar hij wil niet samplen want dat is niet koel....

Back