Geheugen Nord Stage EX

Vosken

Stamgast
Is het geheugen van de Nord Stage nog uit te breiden?
256 MB is redelijk, maar mijn ervaring is dat ik eigenlijk meer ruimte nodig heb om de gewenste geluiden te downloaden.

Nee, het geheugen is niet uit te breiden. Eigenlijk is het schandalig dat je voor 128 MB extra t.o.v. de Nord Stage Classic zoveel meer moet betalen. Geheugen kost bijna niks meer tegenwoordig. Maargoed, ik heb drie fantastische pianogeluiden, 2x cp80, 4x rhodes, wurlitzer en 2 keer clavicord geluiden erin zitten nu. Voor mij genoeg, maar het is soms wat schipperen inderdaad. 1 GB zou fantastisch zijn.

ja je moet wel beetje creatief aan de slag om al je gewenste patches erin te krijgen maar het is toch wel zo een geweldige bak. Ik kan echt niet zonder mijn Stage meer. 8~

Heb je in je Nord Stage maar 256 MB aan ruimte voor je samples, komen die gekke lui uit Zweden aan met een Bosendorfer pianosample van bijna 196,8 MB.....

Heb je in je Nord Stage maar 256 MB aan ruimte voor je samples, komen die gekke lui uit Zweden aan met een Bosendorfer pianosample van bijna 196,8 MB.....

Is vooral gericht op de Nord Piano, welke weer meer geheugen heeft.
Bovendien dwingen ze je zo om op termijn weer te upgraden...

Misschien dat ze binnenkort op de Messe (6 tot 9 april) weer met wat nieuws komen......

Er MOET toch een manier zijn om meer geheugen in die EX te krijgen?

Dat denk ik ook. Qua kosten moet het niet moeilijk zijn, geheugen kost niks meer deze tijd. Alle concurrenten lopen qua geheugen ver, ver voor op Clavia. Ik neem aan dat ze hier wat aan gaan doen, dit kan niet meer anno 2011. Of gewoon een nieuwe nord stage uitbrengen met meer geheugen en een nieuw synth- en orgelgedeelte erin.

Back