Roland mks 30

liquidthrust

Onverbloemd
Mannen, ben op zoek naar meer demo's van de mks 30, hij klinkt niet helemaal als een jx3p, en ik wil daarom vragen of enkele van jullie demo'tjes konden maken voor degene die er eentje bezitten. Youtube komt er tekort en elders ook. So anyone? :peukie: Ik mik vooral naar pads

uit jou zinsopbouw begrijp ik dat jij een MKS30 heb. maar nu kan ik je wel alvast vertellen dat het niet uitmaakt hoeveel demo's je beluistert van andere MKS30'en want die klinken allemaal niet als een JX3p. Leuk dat Roland dat zo geadverteerd heeft toendertijd maar ondanks de zelfde structuur klinken zo toch behoorlijk anders van elkander.

Zo zijn er ook mensen die denken dat een MC202 en Sh101 hetzelfde klinken. wat dus ook niet het geval is.

ik heb er geen, het word sowieso weer een blinde aankoop. Daarom beter iets of wat zeker zijn van de zaak.

Ik ben van antwerpen en heb er een ... dus als je m eens wil luisteren...heb ook een JX3P om te vergelijken

nog beter! *D

dit topic mag trouwens verder hoor

Zo zijn er ook mensen die denken dat een MC202 en Sh101 hetzelfde klinken. wat dus ook niet het geval is.
maar die hebben toch ook niet 100% overeenkomstige mogelijkheden qua parameters?

zo heeft de SH-101 o.a.;

- een uitgebreidere LFO sectie,
- ruis generator
- extra envelope mode parameter
- uitgebreidere portamento mode

maar die hebben toch ook niet 100% overeenkomstige mogelijkheden qua parameters?

zo heeft de SH-101 o.a.;

- een uitgebreidere LFO sectie,
- ruis generator
- extra envelope mode parameter
- uitgebreidere portamento mode

Behalve dat, als je alleen maar naar de waveform kijkt op een oscilloscoop dan zie al behoorlijk verschil bij bijv. de kale zaagtand.

Laatst gewijzigd:
Is daar iets mis mee dan?
Hoor vaker dat ze in de 106 de ''geest'' geven dan in de 30.
Kan dat te maken hebben met de opbouw van de synth?
Heb met mijn 30 nog nooit iets gehad, en heb hem al 10 jaar.

de jx3p heeft een jup8 filter en de mks 30 die van de 106 (apparently)

analogica, zou je misschien wat samples voor me kunne maken? Als je tijd hebt

presets of desnoods met je pg200

Sorry ik heb helaas geen tijd, sta momenteel op de ladder te schilderen (naast m'n normale baan) om extra centjes te sparen voor m'n volgende aankopen :P en ga binnenkort ook nog 3 weken op vakantie.
Verder ben ik niet zo'n computer nerd en zou ik niet weten hoe ik hier muziek, samples of foto's (foto's plaatsen op MP en ebay lukt me nog net) zou moeten plaatsen, anders had ik dat al lang gedaan :eureka:

hmm jammer analogica, ik zie dat je hem verkoopt!?

(ben blut)

Geeft niets (dat je blut bent) ik heb geen haast om hem te verkopen, als je over een tijdje wel genoeg gespaard hebt en hem alsnog wil hebben kun je altijd via een PM contact met me opnemen.

is het dan een risico net als de 106? ik ben even lost. heb nl wel interesse. jx3p zou alweer een toetsenbord zijn....

het is idd een risico, maar dat heb je met de meeste synths die je blind koopt. Jx3p word loffelijk verkozen boven de mks30, mede omdat zoals al voorheen is gezegt dat de jx3p de roland jp8 filter heeft en de mks30 de filter van de 106. ik zit nu ook met hetzelfde probleem dat ik geen extra keyboard wil, het word nu enkel nog rack synths.

.. altijd maar ook altijd zijn de voor en nadelen van het vergelijken van twee synths geƫvenaard bij mij, ik word er wild van, ik weet nooit welke te kiezen. Vooral als je maar geld hebt voor eentje :D student zijn is verschrikkelijk

Bij een JX3P of Mks-30 is het kiezen tussen sound of gebruik gemak.
Heb nooit geen JX3P gehoord dus kan niet beoordelen of die nu beter klinkt dan de Mks-30, alhoewel ik er wel van uitga dat een JP-8 filter beter zal klinken dan die van een Juno-106.
1-0 voor de JX3P.
Maar wat heb je aan de Pg-200 als je de JX3P live (of met de beperkte sequencer) moet bespelen en gelijktijdig ook nog aan de Pg200 moet tweaken, beetje lastig, haast onmogelijk.
Dat is bij de Mks-30 geen enkel probleem, daar kun je gerust op je Pg-200 tweaken als er midi data van een externe sequencer of pc binnen komt.
1-1 voor zowel de JX3P alsmede de Mks-30.
Dus het ligt er net aan wat je belangrijker vind, de sound of de gebruik gemak.
Als je geen ruimte meer hebt en je wilt toch uitbreiden is een rack (module) synth wel een uitkomst :eureka:

Maar wat heb je aan de Pg-200 als je de JX3P live (of met de beperkte sequencer) moet bespelen en gelijktijdig ook nog aan de Pg200 moet tweaken, beetje lastig, haast onmogelijk.

Moet je eens zeggen tegen mensen met een ob-xa ofzo.

"Dat bedieningspaneel zit eigenlijk maar in de weg, ken je toch niet gebruiken als je speelt" :stupid

Dit gaat toch nergens meer over, ik bedoel, jij snapt nu opeens niet de meerwaarde meer
van een pg200 ism een jx3p. lol. Nu snap ik waarom jij die prachtige sh-5 verkoop :eureka:

Mannen, ben op zoek naar meer demo's van de mks 30, hij klinkt niet helemaal als een jx3p, en ik wil daarom vragen of enkele van jullie demo'tjes konden maken voor degene die er eentje bezitten. Youtube komt er tekort en elders ook. So anyone? :peukie: Ik mik vooral naar pads

weird,ik heb beide tegelijkertiijd gehad en ze hadden beiden dezelfde sound.

Ik heb ergens nog een track liggen die op de bass na helemaal met MKS30 gemaakt is
moet ff es uploaden.

Als je zo redeneert RSB, dan kan ik al m'n synths (met knoppen) wel gaan verkopen :(
Speel namelijk bijna nooit live op synths als ik aan het moduleren ben, laat altijd de melodie of wat dan ook via een sequecer (Kawai Q-80) lopen, om dan in alle rust de sound zo te tweaken tot het gewenste resultaat.
Daarom heb ik ook alleen synths die door middel van midi of cv/gate aan te sturen zijn, anders heb ik er geen reet aan :eureka:
Hoop dat je mijn werkwijze kunt respecteren.
Trouwens de SH-5 gaat alleen weg voor genoemd bedrag, dus de kans dat hij daadwerkelijk verkocht wordt is idd zeer klein =(
Dus wees gerust, ga van zo'n mooi exemplaar niet zomaar afstand doen ;)

Back