trance snippet

ik zou de bassline meer octaven laten bestrijken. komt me wel erg bekent voor dit stukje. maar dat is vaak met trance.

Wow dit is wel bijna het meeste kutte wat ik ooit gehoord heb.
Echt heel, maar dan ook heel erg slecht!

Ik weet niet waar ik moet beginnen met opbouwend commentaar.
Hmmz... tja... eeehmmm...

Het belangrijkste is eigenlijk nog wel dat de melodielijn (voor zover deze paar losse doelloze noten een melodie zijn) totaal nergens heen gaat EN de bassline er totaal niet bij past. Muziekaal gezien slaat dit echt als een tang op een varken.

Om over de productie nog maar te zwijgen, want daar kan eigenlijk alles wel aan verbeterd worden. Begin eens met wat fatsoenlijke percussie. EQ die, misschien wat compressie hier en daar. Goeie kick, goeie hihats, heel belangrijk. De bassline is veel te statisch, beweeg je filter, speel met accenten etc. De leadsynth een paar keer layeren, galmpje, delaytje, misschien wat sidechain compressie toepassen met de kick als input signaal.

Al deze ingrediënten bij elkaar en dan gaat het heus wel ergens op lijken, maar ik zou deze snippet lekker weggooien en gewoon opnieuw beginnen! :)

Wow dit is wel bijna het meeste kutte wat ik ooit gehoord heb.
Echt heel, maar dan ook heel erg slecht!

Ik weet niet waar ik moet beginnen met opbouwend commentaar.
Hmmz... tja... eeehmmm...

Het belangrijkste is eigenlijk nog wel dat de melodielijn (voor zover deze paar losse doelloze noten een melodie zijn) totaal nergens heen gaat EN de bassline er totaal niet bij past. Muziekaal gezien slaat dit echt als een tang op een varken.

Om over de productie nog maar te zwijgen, want daar kan eigenlijk alles wel aan verbeterd worden. Begin eens met wat fatsoenlijke percussie. EQ die, misschien wat compressie hier en daar. Goeie kick, goeie hihats, heel belangrijk. De bassline is veel te statisch, beweeg je filter, speel met accenten etc. De leadsynth een paar keer layeren, galmpje, delaytje, misschien wat sidechain compressie toepassen met de kick als input signaal.

Al deze ingrediënten bij elkaar en dan gaat het heus wel ergens op lijken, maar ik zou deze snippet lekker weggooien en gewoon opnieuw beginnen! :)

NOT gewoon lekker doorgaan en het muzieklijntje klinkt wel als trance. maar er moet wel het en en ander aan gebeuren. anders had ik ook niet gezegd dat het wel bekent voor kwam. volgens mij heeft subgroover wat verkeerds gegeten vanavond. :)

volgens mij heeft subgroover wat verkeerds gegeten vanavond. :)[/QUOTE]

Nou dat denk ik niet... T,is gewoon nix.. en wat ie zei over melodie klopt gewoon,ze dwalen doelloos rond. ...En btw? Hij gaf toch hele goeie tips over compressie en sidechainen? Als je dat een beetje goed toepast..? Maar goed , ga wel iig door.. . Denk dat je daarom hier op t forum zit denk ik? Voor tips?:)

Het baslijntje mag wat dikker.
De drums zijn idd wel wat ielig.
Ik merk dat je er live met een arpeggio overheen speelt? Misschien is dat niet zo goed gelukt. Je speelt erg buiten de maat om, wat teveel om het lekker te vinden klinken.

volgens mij heeft subgroover wat verkeerds gegeten vanavond. :)

Nou dat denk ik niet... T,is gewoon nix.. en wat ie zei over melodie klopt gewoon,ze dwalen doelloos rond. ...En btw? Hij gaf toch hele goeie tips over compressie en sidechainen? Als je dat een beetje goed toepast..? Maar goed , ga wel iig door.. . Denk dat je daarom hier op t forum zit denk ik? Voor tips?:)[/QUOTE]

ik wil alleen maar zeggen dat hoe hij begint nederland gewoon kapot gaat.

met quotes als "Wow dit is wel bijna het meeste kutte wat ik ooit gehoord heb.
Echt heel, maar dan ook heel erg slecht
!" ik zou zeggen probeer eens een beetje diplomatiek iets te zeggen. als je antwoord in een publieke treat.

leuk, weer eens iets in mijn genre:
- lead patch is leuk, maar leer eens tellen
- zet eens een loop aan en besteed aandacht aan je drums en bassline, dit is het fundament van een trancetrack en klinkt bij jou net alsof die zo uit een CASIO arranger komt.
- het is gebruikelijk dat lead en bass normaal gesproken wel enig harmonisch verband hebben.

een arranger aanzetten, 3 tonen aanslaan met een arpegiator of autobegeleiding maakt nog geen trancetrack.
succes!!

hallo,

Bedankt voor jullie reactie's. Ik waardeer de eerlijkheid.Ik begrijp dat er nog een hoop te schaven valt. Ik moet nog een hoop leren aangezien ik nog maar 3 weekjes bezig ben met reason. Ik ben hard aan de slag gegaan met dit commentaar en zal het resultaat binnekort uploaden. tot zover iedereen bedankt.

Groeten,

hallo,

Bedankt voor jullie reactie's. Ik waardeer de eerlijkheid.Ik begrijp dat er nog een hoop te schaven valt. Ik moet nog een hoop leren aangezien ik nog maar 3 weekjes bezig ben met reason. Ik ben hard aan de slag gegaan met dit commentaar en zal het resultaat binnekort uploaden. tot zover iedereen.

AAAh kijk 3 weekjes nog maar.... In dat geval is dus nog een beetje ontdekken en aanpielen...Iedergeval veel succes.. :okdan:

ik wil alleen maar zeggen dat hoe hij begint nederland gewoon kapot gaat.

met quotes als "Wow dit is wel bijna het meeste kutte wat ik ooit gehoord heb.
Echt heel, maar dan ook heel erg slecht
!" ik zou zeggen probeer eens een beetje diplomatiek iets te zeggen. als je antwoord in een publieke treat.[/QUOTE]

Gelijk! helemaal gelijk! :okdan:

Voor 3 weken muziek maken is dit helemaal niet slecht. Maar als je echt pas 3 weken bezig bent, raad ik je aan om vandaag nog met reason te stoppen en te beginnen met ableton. Dit programma is veel gebruiksvriendelijker.

even vanaf de laptop(speakers): er zitten een paar leuke elementjes in, maar de sound is niet echt up-to-date.

Ik heb de hele avond oude trance cd's (1994-1996) zitten luisteren en daar past hij qua sound zo tussen.
Misschien help het om wat subbasjes te maken en wat pads te gaan sidechainen, om maar eens een paar veel te vaak gebruikte truukjes te gebruiken ;)

Zeker geen slecht begin hoor :)

edit: en nog even in reactie op Japanesefood, ik denk dat het geen fluit uitmaakt welke DAW je gebruikt. Ga lekker door met reason dan heb je een totaalpakket waar je alles uit kan halen. Vooral in het begin gaat het er naar mijn mening om hoe je sounds leert maken en een track opbouwt en dat kan ook prima in reason, maar maak het inderdaad niet te moeilijk qua 'setup' ;)

Voor 3 weken muziek maken is dit helemaal niet slecht. Maar als je echt pas 3 weken bezig bent, raad ik je aan om vandaag nog met reason te stoppen en te beginnen met ableton. Dit programma is veel gebruiksvriendelijker.

Dan raad ik FL aan. :koffie:

ZO slecht vind ik dit helemaal niet. Er valt nog veel aan bij te schaven (ben het met de meeste commentaar hierboven eens), maar als trance liefhebber vind ik dit toch geen slecht begin. Het klinkt inderdaad als eind jaren 90 trance, maar dat was dan ook de beste trance die ooit gemaakt is.
Dus zeker niet weggooien. Misschien ligt het ook aan je afluisterapparatuur... Wat gebruik je? PC speakers of monitors?

Back