Een vraag aan ieder, help eens meedenken:
laatst had ik een manneke op youtube, die vroeg of hij me mocht samplen..
leef je uit manneke was mijn antwoord.. en een dagje later kreeg ik netjes mailtje... hij had remix op youtube geplaatst.. netjes met samplevermelding enzo.. dikke pret.. maar..
normaal gesproken steek ik beetje tijd in een begeleidende videoclip.
vind ik grappig.. kan me voorstellen dat niet iedereen daar zin in heb..
de man in kwestie ook niet.. die gooide er gewoon een vage foto onder..
dus mijn oplossing:
Mijn liedjes + video in een bestandje proppen.. met iets van een sony acid bestandje.. zodat de sampletjes beetje op orde staan.. en er er gelijk achtergrond filmpje bijzit...
makkelijker voor iedereen om te remixen/samplen en iets "degelijks" op youtube te zetten..
Het idee, iedereen kan ome dromer zijn.. vind ik wel geinig..
ik ben alleen bang dat er heel veel hele slechte remixen uitkomen..
of jongetjes die 1 sample aanpassen.. en dan heel tof tegen iedereen zeggen.. kijk heb ik gemaakt op tmf
aan de andere kant..
het manneke wat de gedachte starte.. was best aardig.. en deed het best netjes. Het geheel maakt me wel een soort van nieuwsgierig..
en ik was eigenlijk ook wel beetje blij voor me liedje, dat iemand anders er weer door werd geinspireert
Dus denk eens mee.. wat is er goed/slecht aan dit plan??
voorbeeld van ome dromer filmpjes
laatst had ik een manneke op youtube, die vroeg of hij me mocht samplen..
leef je uit manneke was mijn antwoord.. en een dagje later kreeg ik netjes mailtje... hij had remix op youtube geplaatst.. netjes met samplevermelding enzo.. dikke pret.. maar..
normaal gesproken steek ik beetje tijd in een begeleidende videoclip.
vind ik grappig.. kan me voorstellen dat niet iedereen daar zin in heb..
de man in kwestie ook niet.. die gooide er gewoon een vage foto onder..
dus mijn oplossing:
Mijn liedjes + video in een bestandje proppen.. met iets van een sony acid bestandje.. zodat de sampletjes beetje op orde staan.. en er er gelijk achtergrond filmpje bijzit...
makkelijker voor iedereen om te remixen/samplen en iets "degelijks" op youtube te zetten..
Het idee, iedereen kan ome dromer zijn.. vind ik wel geinig..
ik ben alleen bang dat er heel veel hele slechte remixen uitkomen..
of jongetjes die 1 sample aanpassen.. en dan heel tof tegen iedereen zeggen.. kijk heb ik gemaakt op tmf
aan de andere kant..
het manneke wat de gedachte starte.. was best aardig.. en deed het best netjes. Het geheel maakt me wel een soort van nieuwsgierig..
en ik was eigenlijk ook wel beetje blij voor me liedje, dat iemand anders er weer door werd geinspireert
Dus denk eens mee.. wat is er goed/slecht aan dit plan??
voorbeeld van ome dromer filmpjes